Gå til innhold

Folket krever en avvikling av pelsindustrien!


Anbefalte innlegg

Eventuellt kan man si at dyreværnerne som produserer disse videoene har ett formål om å forby dette? Samt at de finner det å produsere slike videoer i hopetall som en svært effektiv måte å fremme sin sak?

 

Åpenbart. Men dyrevernernes motiver forsvarer ikke pelsbransjen, så lenge videoene og nyhetssakene viser faktiske tilfeller av dyremishandling.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest utrolige her er at enkelte syntes det er verdt litt dyremishandling for at en håndfull folk ikke skal miste jobben. Ikke bare det, men vi skal betale dem 50 mill i subsidier for at de skal kunne fortsette faenskapen.

 

En logikk som går meg hus forbi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, Benny, så sjekket jeg et par hyggelige filmer om det der, og jeg synes fortsatt ikke det er optimale forhold der. Langt der ifra. På Norges Pelsdyralslags hjemmeside, så ligger det tre filmer (som jeg fant i full fart) som viser ryddige forhold. Det gjorde litt godt i sjela å se at ikke alle har det grusomt der, men allikevel kunne veldig mye vært gjort annerledes om man på død og liv må ha pelsen til dyra. 

 

Skatteflyktning: Nei, kanskje ikke, men argumentet gjelder fortsatt. Selv om ikke du har sagt at alle har det fint, så er det, som Geir også sier, helt tydelig et problem i bransjen. Når så mange lider på grunn av pelsdyrnæringa, så burde den forbys, spør du meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpenbart. Men dyrevernernes motiver forsvarer ikke pelsbransjen, så lenge videoene og nyhetssakene viser faktiske tilfeller av dyremishandling.

 

Geir :)

Nå er vel ikke massemedia helt uskyldige her heller?

 

Hva vil selge mest aviser (tiltrekke seg mest seere), bilder og film av EN mink som lider, eller hundre mink som ikke lider?

Lenke til kommentar

Det har jo fortsatt ingen ting å si, Skatteflyktning.

Vel, jeg syns det er greit avklare hvilke påstander er sanne, og hvilke ikke, men om du syns det er irrelevant ...

 

Filmen viser faktiske forhold.

Utvilsomt

 

 

Skal vi bare drite i det fordi det er mange dyr som har det bra andre steder? 

Nei, men jeg kan ikke forsvare bruk av vold (eller trusler derav) mot mennesker, for å forhindre noen få mennesker å behandle dyra sine dårlig.
Lenke til kommentar

 

Det har jo fortsatt ingen ting å si, Skatteflyktning.

Vel, jeg syns det er greit avklare hvilke påstander er sanne, og hvilke ikke, men om du syns det er irrelevant ...

 

Filmen viser faktiske forhold.

Utvilsomt

 

 

Skal vi bare drite i det fordi det er mange dyr som har det bra andre steder? 

Nei, men jeg kan ikke forsvare bruk av vold (eller trusler derav) mot mennesker, for å forhindre noen få mennesker å behandle dyra sine dårlig.

 

 

Hvor du fikk vold og trusler ifra kan man jo spørre seg... Ingen her som har oppfordret til det.

 

Det vi derimot oppfordrer til er å ta til fornuft og tre inn i det 21 århundre og slutte å plage dyr for profitt.

Lenke til kommentar

 

Nei, men jeg kan ikke forsvare bruk av vold (eller trusler derav) mot mennesker, for å forhindre noen få mennesker å behandle dyra sine dårlig.

 

 

Hvor du fikk vold og trusler ifra kan man jo spørre seg... Ingen her som har oppfordret til det.

Mange her har da oppfordet til ett lovforbud mot pelsoppdrett, og ett lovforbud er en trussel om voldsbruk om de ikke adlyder, en trussel som utvilsomt vil bli satt ut i livet om noen skulle unnlate å adlyde.

 

Alle lover innebærer voldstrusler fra politkerne, via politiet, mot befolkningen.

 

Lovforbud er ikke en slags snillist versjon av at "dette har vi alle blitt enige om å ikke gjøre mer, så da gjør ingen det lenger"

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Litt merkelig at du unner dyrene ett liv i frihet, men ikke menneskene. Dog, det er en annen debatt.

Nei, det er ikke en annen debatt. Det er alle debatter, hver eneste en handler om kun en ting. Din ting. Monodiskutant.

Mange her har da oppfordet til ett lovforbud mot pelsoppdrett, og ett lovforbud er en trussel om voldsbruk om de ikke adlyder, en trussel som utvilsomt vil bli satt ut i livet om noen skulle unnlate å adlyde.

 

Alle lover innebærer voldstrusler fra politkerne, via politiet, mot befolkningen.

 

Lovforbud er ikke en slags snillist versjon av at "dette har vi alle blitt enige om å ikke gjøre mer, så da gjør ingen det lenger"

Så hyggelig at du bruker en hver anledning til å stjele fokus over på den eneste diskusjon du har. Det er alltid deg og ditt. Over alt. Uten unntak. Alltid.

 

Sikkert hyggelig for de levende vesenene som blir torturert at du kan kapre oppmerksomheten med det evige gnålet ditt.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Åh? Jeg har ikke facebook. Det har vært på nyheten flere ganger.

"Jeg hørte det på nyhetene" er en like pålitelig kilde som "jeg så det på facebook".

 

Hvis du aldri har sett hvor jævlig det er i pelsdyrnæringen så har du omtrent ikke noe her å gjøre. Jeg har sett mer enn nok av det og jeg orker ikke oppsøke de bildene igjen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmen gjenspeiler ikke det jeg har sett med mine egne øyne. Jeg kan lage en tilsvarende flott film ved å velge de rette videoklippene og si at alle pelsdyrgårder er kjempefantastiske.

Du klarer ikke å filme ett eneste individ i mer enn fem minutter før det blir klinkende klart for alle som vet forskjell på fjær og pels at det dyr lider av konstant mishandling.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil selge mest aviser (tiltrekke seg mest seere), bilder og film av EN mink som lider, eller hundre mink som ikke lider?

 

Hva vil selge mest mink da, flyktningen? Hvis sannheten er at 100 mink ikke lider for hver som gjør det, hvorfor arrangerer ikke minkfarmene åpen dag hvor folk kan se selv, eller legger ut livefeeds på webcam hvor folk kan se med egne øyne hvor bra alle minkene har det?

 

Andre landbruksnæringer klarer det. (Bortsett fra burhøns-gårder etc.) Det er ikke noe vanskelig å finne "100" gårder der kyrne er velstelte og fornøyde for hver gang det er oppslag om en bonde som har vanskjøttet sine. Bøndene i Valdres tar kyrne og sauene med til fjells om sommeren og lar dem beite rundt hytta mi, så jeg kan se det ved selvsyn.

 

Men pelsdyrbransjen synes å ha store vansker med enkel PR. De er nær hermetisk lukket for informasjon til almenheten, og da blir det bare den negative som slipper ut. Jeg skjønner folk som tolker det som at bransjen ikke har noe hyggelig å vise fram... 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Hele pelsdyrnæringen mishandler dyr idag.

 

Hvorfor vil du forby dyremishandling, men ikke pelsdyroppdrett som nettopp er dyremishandling? Det har aldri eksistert noen pelsdyroppdrett i Norge som ikke er dyremishandling.

Ifølge din selv oppdiktede versjon av hva mishandling er ja, men ikke ifølge norsk lov. Da er det kun noen ytterst få som bryter loven mens resten er lovlydige, og disse som utgjør det store flertallet vil du altså straffe kun fordi du ikke liker pels, for noe ordentlig argument for forbud har du jo ikke klart å komme med :)

 

 

Regner med at du så den dokumentaren filmet med skjult kamera som ble vist her i vinter, om du også har sett alle skrekkbildene ifra Norges pelsfarmer og fulgt debatteno så syntes jeg det er rart at man får seg til å glorifisere bransjen på denne måten.

 

Det er altså noen få hundre personer som bedriver dette i Norge idag, en industri som tilsammen har en skattbar inntekt til staten på noen få millioner kroner, ca like mye som den ene avdelingen i det middels store firmaet jeg jobber for. Dvs at vi lar mishandling av dyr fortsette pga inntjeningen til ett par hundre mennesker og svelger unna umoralen det er å påføre dyr lidelser av denne grunn. Det blir jo ikke proposjonalt på noen måte. 

 

Ettersom mennesker er dyr så er det for meg akkurat like lite sjarmerende å ikke klare å vise empati for dyr som med mennesker.

 

Legg ned faenskapet og la dem finne på noe annet, slik som alle andre arbeidere i andre bransjer også må gjøre når tiden har tatt dem igjen.

 

De bildene tar jeg med en god klype salt når jeg vet hvor de stammer fra :) Og det at et mindretall bryter loven er ikke noe godt argument for å frata flertallet deres frihet til å drive med en lovlig næring og kjøpe et lovlig produkt.

 

Pelseksporten gir 500 millioner i inntekter, når de nå heller ikke vil motta noen støtte fra staten vil de bli en større bidragsyter til norsk økonomi enn tidligere.

 

Ingen grunn til at staten skal forby det, dersom tiden tar de igjen vil markedet sørge for at de forsvinner. Men enn så lenge er det et marked for pels som ikke vil forsvinne om vi forbyr det her i Norge, kun flytte seg til andre land med dårligere dyrevelferd.

Lenke til kommentar

 

Eventuellt kan man si at dyreværnerne som produserer disse videoene har ett formål om å forby dette? Samt at de finner det å produsere slike videoer i hopetall som en svært effektiv måte å fremme sin sak?

 

Åpenbart. Men dyrevernernes motiver forsvarer ikke pelsbransjen, så lenge videoene og nyhetssakene viser faktiske tilfeller av dyremishandling.

 

Geir :)

 

Anbefaler deg å se denne: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001814/09-12-2014

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, Benny, så sjekket jeg et par hyggelige filmer om det der, og jeg synes fortsatt ikke det er optimale forhold der. Langt der ifra. På Norges Pelsdyralslags hjemmeside, så ligger det tre filmer (som jeg fant i full fart) som viser ryddige forhold. Det gjorde litt godt i sjela å se at ikke alle har det grusomt der, men allikevel kunne veldig mye vært gjort annerledes om man på død og liv må ha pelsen til dyra. 

 

Det er nettopp det som er problemet. Når Norges pelsdyralslag lager filmene sine gjør de alt klart, rydder og avliver de døde dyrene før filming. De velger også de farmene som ser mest moderne og nyere ut.

 

Når dyrevernere bryter seg inn på gårdene, ser man den virkelige sannheten! 

Sjekk denne dokumentaren på NRK: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001814/09-12-2014

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen med det argumentet?

 

Da kan vi like gjerne tillate pedofili i Norge, for voldtatte unger har det dårligere i andre land enn i Norge.

Pedofile kommer ikke til å flagge ut av landet om vi har et forbud, det vil derimot pelsdriften og ta med seg de 500 millionene de skaper i verdier hvert år med seg :)

Lenke til kommentar

 

Som jeg nevnte, Benny, så sjekket jeg et par hyggelige filmer om det der, og jeg synes fortsatt ikke det er optimale forhold der. Langt der ifra. På Norges Pelsdyralslags hjemmeside, så ligger det tre filmer (som jeg fant i full fart) som viser ryddige forhold. Det gjorde litt godt i sjela å se at ikke alle har det grusomt der, men allikevel kunne veldig mye vært gjort annerledes om man på død og liv må ha pelsen til dyra. 

 

Det er nettopp det som er problemet. Når Norges pelsdyralslag lager filmene sine gjør de alt klart, rydder og avliver de døde dyrene før filming. De velger også de farmene som ser mest moderne og nyere ut.

 

Når dyrevernere bryter seg inn på gårdene, ser man den virkelige sannheten! 

Sjekk denne dokumentaren på NRK: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001814/09-12-2014

 

Det ante meg, skjønner du. 

Skal sjekke videoen straks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pedofile kommer ikke til å flagge ut av landet om vi har et forbud, ...

 

Jo. Norske pedofile valfarter eller bosetter seg i betydelig antall (ifølge Kripos 100-150 stykker) i land der det er lettere å drive den geskjeften. Om de skaper noen verdier med sin virksomhet (bortsett fra å legge igjen trygden/inntekten sin der de reiser) er vel heller tvilsomt, men det ville neppe være noe godt argument for å la dem drive på her til lands...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...