Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Alle dyr i pelsdyrnæringen lever med konstant lidelse. Hvordan vet du det? Er den lidelsen større eller mindre enn lidelsen de blir utsatt for i naturen? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Vanligvis så tolker jeg at noen biter av seg sine armer som uttrykk for ekstrem lidelse. Det går klart frem av den sinnsyke adferden de får av å leve under konstant mishandling. Lidelsen i pelsdyrnæringen er uendelig mye større enn i naturen! En mink har det bedre 5 minutt i frihet enn et liv i de burene der. Endret 7. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Venter fortsatt på kilde på denne påstanden om at mink biter av seg armene sine. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Ja du kan vente lenge, for jeg orker ikke mer av det, hvertfall ikke aktivt lete etter dem. Du finner de styggeste mishandlede dyrene tenkelig i dyrenes dødsleire. Imellomtiden kan vi jo underholde oss med flere løgner. Hva med "dyr har ikke følelser"? En gammel klassiker fra dyremishandlingsfronten. Endret 7. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det er med andre ord en tom påstand. Høres ut som noe facebook-propaganda du har les på facebook egentlig. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Åh? Jeg har ikke facebook. Det har vært på nyheten flere ganger. Pelsdyrnæringen er systematisk og grunndig dyremishandling. Det finnes ikke et individ som ikke har det gjennomgående jævlig. Det kan være vanskelig for deg å forstå, fordi du hadde trives bedre et helt liv i et lite bur enn det pelsdyra gjør. Endret 7. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 En mink har det bedre 5 minutt i frihet enn et liv i de burene der. Litt merkelig at du unner dyrene ett liv i frihet, men ikke menneskene. Dog, det er en annen debatt. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Åh? Jeg har ikke facebook. Det har vært på nyheten flere ganger. "Jeg hørte det på nyhetene" er en like pålitelig kilde som "jeg så det på facebook". 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 https://www.youtube.com/watch?v=-xKbldQmMqM Geir 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det er med andre ord en tom påstand. Høres ut som noe facebook-propaganda du har les på facebook egentlig. Det er da ikke vanskelig å finne kvalmende fakta om pelsdyrnæringen i Norge. Det står bare på viljen til å søke opp informasjonen. Here you go: http://www.dyrevern.no/pels/pelsdyroppdrett/14249 http://www.forbypels.no/pelsdyroppdrett-er-dyremishandling http://www.nrk.no/ytring/forby-pelsdyroppdrett.-na.-1.12093514 Eller ville du ha bilder? https://www.google.se/search?q=pelsdyrn%C3%A6ringen+dyremishandling&safe=off&espv=2&biw=1584&bih=776&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OGlLVZHrIMr4ywOlm4C4Ag&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#safe=off&tbm=isch&q=pelsdyr+dyremishandling Vel bekomme.. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Beklager Geir, jeg klarer ikke å se på det der. Fikk sett til 57 sekunder, og jeg har tårer i øya. Det er helt forjævlig og motbydelig. Jeg skjønner ikke hvordan dette er greit i 2015... Jeg klarer bare ikke å begripe det. Og nei, det er ikke sikkert at det et sånn alle plasser, men vi trenger ikke pelsen, og vi trenger derfor ikke å praktisere noe der dyrenes velferd blir spyttet på. Benny: Nei, vi blir nok ikke enige på dette temaet her, men jeg skjønner hva du sier, og forstår noen av argumentene. Jeg sjekket ut et par filmer fra gode pelsdyrfarmer, og selv om jeg ikke synes forholdene der er tilstrekkelige heller, så er det langt bedre enn det er på de gårdene som blir avslørt av dyrebeskyttelsen. Det er de gårdene, og mørketallene, som skremmer meg. Endret 7. mai 2015 av Turtledove 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Er den lidelsen større eller mindre enn lidelsen de blir utsatt for i naturen? Skal vi anta at noen mink dermed som menneskene i signaturen din fortrekker fangenskap? Og i så fall at det legitimerer fangenskapet? Geir Endret 7. mai 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Apropos det. Jeg ventet litt på det argumentet der. Vi gjør ikke dyrene, på noen som helst måte, en tjeneste ved å sette de i bur. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) [Dyrevernvideo] Geir Tja, mener du at videoen bekrefter påstandene til Abigor om at ALLE pelsdyr har det ille? Pelsdyrnæringen er systematisk og grunndig dyremishandling. Det finnes ikke et individ som ikke har det gjennomgående jævlig.Eller er det mulig at de som har laget videoen har satt sammen de værste de har funnet over hele landet for å påvirke politikerne, og at den dermed ikke er representativ for hvordan de fleste dyrene har det? Geir https://www.youtube.com/watch?v=f8SaHEeX3VI Endret 7. mai 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 https://www.youtube.com/watch?v=-xKbldQmMqM Geir Filmen gjenspeiler ikke det jeg har sett med mine egne øyne. Jeg kan lage en tilsvarende flott film ved å velge de rette videoklippene og si at alle pelsdyrgårder er kjempefantastiske. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Jeg vil heller snu på det der, Skatteflyktning.Selv om én mink ikke har det helt forjævlig ille i buret, så betyr ikke det at ALLE har det fint og at vi burde fortsette med denne praksisen. Vi klarer oss veldig fint uten, og dyret har det bedre uten buret. Endret 7. mai 2015 av Turtledove 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Tja, mener du at videoen bekrefter påstandene til Abigor om at ALLE pelsdyr har det ille? Hadde jeg ment det så hadde jeg sagt det. Det var et svar til post #143. Eller er det mulig at de som har laget videoen har satt sammen de værste de har funnet over hele landet for å påvirke politikerne, og at den dermed ikke er representativ for hvordan de fleste dyrene har det? Selvsagt er det noen av de verste tilfellene de har funnet. Men det finnes nok av sånne videoer til at man kan si at bransjen har et problem. Geir 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg vil heller snu på det der, Skatteflyktning. Selv om én mink ikke har det helt forjævlig ille i buret, så betyr ikke det at ALLE har det fint og at vi burde fortsette med denne praksisen. Det hadde vært en grei argumentasjon om jeg hadde påstått at ALLE har det fint, istedenfor at det hadde vært Abigor som påsto at ALLE blir mishandlet og har det for jævlig. Dog, ettersom jeg ikke har fremsatt noen slik påstand ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Filmen gjenspeiler ikke det jeg har sett med mine egne øyne. Jeg kan lage en tilsvarende flott film ved å velge de rette videoklippene og si at alle pelsdyrgårder er kjempefantastiske. Jeg betviler ikke at du har anekdotiske eksempler på det motsatte. Jeg har vært på gårder der hønene løper fritt omkring med god plass, det betyr ikke at det ikke finnes burhøns og at det ikke er et problem. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Selvsagt er det noen av de verste tilfellene de har funnet. Men det finnes nok av sånne videoer til at man kan si at bransjen har et problem. Geir Eventuellt kan man si at dyreværnerne som produserer disse videoene har ett formål om å forby dette? Samt at de finner det å produsere slike videoer i hopetall som en svært effektiv måte å fremme sin sak? Endret 7. mai 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå