Gå til innhold

Folket krever en avvikling av pelsindustrien!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanligvis så tolker jeg at noen biter av seg sine armer som uttrykk for ekstrem lidelse. Det går klart frem av den sinnsyke adferden de får av å leve under konstant mishandling.

Lidelsen i pelsdyrnæringen er uendelig mye større enn i naturen! En mink har det bedre 5 minutt i frihet enn et liv i de burene der.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ja du kan vente lenge, for jeg orker ikke mer av det, hvertfall ikke aktivt lete etter dem.

Du finner de styggeste mishandlede dyrene tenkelig i dyrenes dødsleire.

Imellomtiden kan vi jo underholde oss med flere løgner.

Hva med "dyr har ikke følelser"? En gammel klassiker fra dyremishandlingsfronten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Åh? Jeg har ikke facebook. Det har vært på nyheten flere ganger.

Pelsdyrnæringen er systematisk og grunndig dyremishandling. Det finnes ikke et individ som ikke har det gjennomgående jævlig. Det kan være vanskelig for deg å forstå, fordi du hadde trives bedre et helt liv i et lite bur enn det pelsdyra gjør.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er med andre ord en tom påstand. Høres ut som noe facebook-propaganda du har les på facebook egentlig.

Det er da ikke vanskelig å finne kvalmende fakta om pelsdyrnæringen i Norge. Det står bare på viljen til å søke opp informasjonen.

Here you go:

http://www.dyrevern.no/pels/pelsdyroppdrett/14249

http://www.forbypels.no/pelsdyroppdrett-er-dyremishandling

http://www.nrk.no/ytring/forby-pelsdyroppdrett.-na.-1.12093514

Eller ville du ha bilder?

https://www.google.se/search?q=pelsdyrn%C3%A6ringen+dyremishandling&safe=off&espv=2&biw=1584&bih=776&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OGlLVZHrIMr4ywOlm4C4Ag&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#safe=off&tbm=isch&q=pelsdyr+dyremishandling

Vel bekomme..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager Geir, jeg klarer ikke å se på det der.  :cry: Fikk sett til 57 sekunder, og jeg har tårer i øya. 

Det er helt forjævlig og motbydelig. Jeg skjønner ikke hvordan dette er greit i 2015... Jeg klarer bare ikke å begripe det.

Og nei, det er ikke sikkert at det et sånn alle plasser, men vi trenger ikke pelsen, og vi trenger derfor ikke å praktisere noe der dyrenes velferd blir spyttet på. 

Benny: Nei, vi blir nok ikke enige på dette temaet her, men jeg skjønner hva du sier, og forstår noen av argumentene. Jeg sjekket ut et par filmer fra gode pelsdyrfarmer, og selv om jeg ikke synes forholdene der er tilstrekkelige heller, så er det langt bedre enn det er på de gårdene som blir avslørt av dyrebeskyttelsen. Det er de gårdene, og mørketallene, som skremmer meg. 

Endret av Turtledove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[Dyrevernvideo]

Geir :)

Tja, mener du at videoen bekrefter påstandene til Abigor om at ALLE pelsdyr har det ille?

Pelsdyrnæringen er systematisk og grunndig dyremishandling. Det finnes ikke et individ som ikke har det gjennomgående jævlig.

Eller er det mulig at de som har laget videoen har satt sammen de værste de har funnet over hele landet for å påvirke politikerne, og at den dermed ikke er representativ for hvordan de fleste dyrene har det?

1265045-9-1423430432631.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=f8SaHEeX3VI

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg vil heller snu på det der, Skatteflyktning.
Selv om én mink ikke har det helt forjævlig ille i buret, så betyr ikke det at ALLE har det fint og at vi burde fortsette med denne praksisen. Vi klarer oss veldig fint uten, og dyret har det bedre uten buret. 

Endret av Turtledove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, mener du at videoen bekrefter påstandene til Abigor om at ALLE pelsdyr har det ille?

Hadde jeg ment det så hadde jeg sagt det. Det var et svar til post #143.

Eller er det mulig at de som har laget videoen har satt sammen de værste de har funnet over hele landet for å påvirke politikerne, og at den dermed ikke er representativ for hvordan de fleste dyrene har det?

Selvsagt er det noen av de verste tilfellene de har funnet. Men det finnes nok av sånne videoer til at man kan si at bransjen har et problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil heller snu på det der, Skatteflyktning.

Selv om én mink ikke har det helt forjævlig ille i buret, så betyr ikke det at ALLE har det fint og at vi burde fortsette med denne praksisen.

Det hadde vært en grei argumentasjon om jeg hadde påstått at ALLE har det fint, istedenfor at det hadde vært Abigor som påsto at ALLE blir mishandlet og har det for jævlig.

Dog, ettersom jeg ikke har fremsatt noen slik påstand ...

Lenke til kommentar

Filmen gjenspeiler ikke det jeg har sett med mine egne øyne. Jeg kan lage en tilsvarende flott film ved å velge de rette videoklippene og si at alle pelsdyrgårder er kjempefantastiske.

Jeg betviler ikke at du har anekdotiske eksempler på det motsatte. Jeg har vært på gårder der hønene løper fritt omkring med god plass, det betyr ikke at det ikke finnes burhøns og at det ikke er et problem.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det noen av de verste tilfellene de har funnet. Men det finnes nok av sånne videoer til at man kan si at bransjen har et problem.

Eventuellt kan man si at dyreværnerne som produserer disse videoene har ett formål om å forby dette? Samt at de finner det å produsere slike videoer i hopetall som en svært effektiv måte å fremme sin sak? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...