Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det noen som har erfaring med returbil.no

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe en bil på finn.no fra Egersund og vil transportere den opp til Tromsø. Jeg lurer på om noen har hatt noe dårlig erfaring med returbil.no. Jeg er litt skeptisk å gi bilen til en fremmed person uten å være med på turen. Er det noe råd jeg kan få ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå er det jo en eller flere fremmede som har kjørt bilen helt til du kjøper den, så jeg ser ikke helt problemet. Dersom du er usikker, bør du reise dit og hente bilen selv. Du bør absolutt sjekke bilen grundig før du kjøper, aldri kjøpe usett.

Lenke til kommentar

Sjølve transporten er nok uproblematisk, utan å kjenne så godt til returbil.no så har dei vell ordningar for dette med forsikring, osv.

Men eg hadde vært mykje meir skeptisk til dette med å kjøpe bil usett, og deretter ha nokon andre som kjøyrer den opp til deg. Her kan det bli problematisk i forhold til å pårope eventuelle manglar og liknande. Det er mykje feil som kan dukke opp på ein bruktibil i løpet av dei 200 mila som bilen tilbakelegger før du får overtatt bilen. Så her ser eg for meg at det kan oppstå problemer når kjøper og selger skal bli einige i om den eventuelle mangelen var til stades når bilen starta frå Egersund, eller om feilen oppstod fyrst etter at bilen var levert.

På ei så lang reise er det vell kanskje betre å kjøyre bilen til Bergen, og deretter frakte den på hurtigruta opp til Tromsø?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Passende prøvetur det vel? Jeg har ingen erfaring med returbil.no, men har mange erfaringer fra de som har kjøpt bruktbil usett.

Lenke til kommentar

Har ringt hurtigruta, og de sendte meg videre til norlines og jeg synes prisene dered var litt stive 12500 kr ikl mva fra sandnes til Tromsø. Er det ikke noe billigere alternative dere kjenner?

Sjølve transporten er nok uproblematisk, utan å kjenne så godt til returbil.no så har dei vell ordningar for dette med forsikring, osv.

Men eg hadde vært mykje meir skeptisk til dette med å kjøpe bil usett, og deretter ha nokon andre som kjøyrer den opp til deg. Her kan det bli problematisk i forhold til å pårope eventuelle manglar og liknande. Det er mykje feil som kan dukke opp på ein bruktibil i løpet av dei 200 mila som bilen tilbakelegger før du får overtatt bilen. Så her ser eg for meg at det kan oppstå problemer når kjøper og selger skal bli einige i om den eventuelle mangelen var til stades når bilen starta frå Egersund, eller om feilen oppstod fyrst etter at bilen var levert.

På ei så lang reise er det vell kanskje betre å kjøyre bilen til Bergen, og deretter frakte den på hurtigruta opp til Tromsø?

Lenke til kommentar

Har hurtigruta avgang frå Sandnes?

Ifølge pristabellen på hurtigruta sine sider så skal kjøyretøytransport frå Bergen til Tromsø koste 1880 kr, men det er mulig at den prisen forutsetter personbillett i tillegg.

Andre alternativer vil være å få bilen kjøyrt oppover på lasteplan. Kanskje du kan høyre med bilutleigarane i Tromsø om det er planlagt biltransport nordover snart? Og kva det i så tilfelle vil koste å om dei tar med din bil også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...