m3ga Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Hei! Jeg trenger litt hjelp om hvordan man kobler til subwoofer til forsterker. Har lite peiling på det med kabler. Jeg har Cerwin Vega XLS6 og NAD C316BEE Integrert forsterker. Jeg skal kjøpe XTZ 99 V10 subwoofer(aktiv sub) og lurer på hva slags kabler jeg skal ha(regner med høytalerkabler), og problemet er at jeg ikke har noe sted å plugge de i. Jeg har banaplugger med høytalerkabler fra forsterkeren til XLS6, men hvor skal jeg ha kablen fra Subwoofern til forsterkeren, når det ikke er noen sted å plugge de inn? Slenger med et bilde av baksiden på forsterkeren min. Takk for svar!! Endret 6. mai 2015 av knutt Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 På min Nad (C326bee) er det to egne subwoofer utganger, men det ser dessverre ikke ut til at din modell har dette. Det du må gjøre er å splitte ledningene til høyttalerne å koble de til både høyttalere og til high level input/speaker in på subwooferen Lenke til kommentar
m3ga Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) På min Nad (C326bee) er det to egne subwoofer utganger, men det ser dessverre ikke ut til at din modell har dette. Det du må gjøre er å splitte ledningene til høyttalerne å koble de til både høyttalere og til high level input/speaker in på subwooferen Takk! Men kan du fortelle det litt mere spsifikt hva jeg må gjøre. Vil helst unngå å gjøre noe feil. Sorry, kabler og kobling er ikke akkurat min beste ferdighet. Endret 6. mai 2015 av knutt Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Er ikke så vanskelig. Splitt høyttalerkablene. Plus på plus, minus på minus, høyre kanal på høyre kanal, og venstre kanal på venstre kanal. Er ikke værre. Alt du gjør er å splitte opp høyttalerkablene slik at subwooferen kan hente signalen fra forsterkeren via høyttalerutgangene. Lenke til kommentar
m3ga Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Alt du gjør er å splitte opp høyttalerkablene slik at subwooferen kan hente signalen fra forsterkeren via høyttalerutgangene. Så jeg må legge disse høytalerkabeltrådene sammen med de andre høytalerkablene. Men jeg har bananpluger på begge ender av høytalerkablene. Skal jeg ta av bananpluggene da og sette dem på igjen etter jeg har viklet dem sammen? Eller er det en splitter du snakker om. Som denne? Men det er ikke høytalerkabel da. Endret 6. mai 2015 av knutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå