XPC Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Nei. Shuttle bruker tydeligvis svært gode powersupplyer i kabinettene sine. Folk kjører alt fra celeron/duron-prosessorer og én harddisk, til p4 3.2ghz/radeon 9800 pro/1gb ram/3x harddisker uten problemer. Det eneste tilfellet hvor psu'en har vært for svak, er ved bruk av radeon 9x00 AIW (innebygget tv-tuner ++). Den krever for mye av psu'en i oppstartsøyeblikket, men en liten patch ordnet det problemet. Hvor finnes denne patch'en?? Har planer om å kjøpe Hercules 9800se AIW og modde det. Her du noen også tips om type vifter samt plassering og montering?? Bor i brasil, så rom-tempen kan fort komme opp i 35C!! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 For patch, sjekk forumet på www.sudhian.com. Du finner også en drøss med tråder som omhandler viftehull og generell modding på den siden. Selv har jeg 2x 60mm vifter i toppen, noe som gir et relativt behagelig klima inni maskinen. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Eller aller helst vil jeg at en AMD tilhenger overbeviser meg om at det er best. Dette skulle du ikke spurt om, nå blir det "slossing" her. Mitt råd er at du tar AMD hvis du vil ha det billig. Mine siste 5-6 CPU´er har vært AMD og de har gjort jobben sin på en utmerket måte. Lenke til kommentar
XPC Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Her kjøpt Hercules Radeon 9800se AIW for 1990,- fra Databutikken. Softmodden virker 100%!!!!!! Ingen artifacts og ingen crash så langt, etter en uke!!!! Gikk fra 3700 til 5400 i 3dmark'n, og fillrate verdiene var dobblet!! Går så det suser med standard 200w powersupply!!!! Måtte lage hull i kassa, og installere to ekstra vifter for å få nok kjøling. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Siden sist har jeg installert et Radeon 9800 Pro i maskinen, og har merket at temperaturen i strømforsyningen snuser på 80 grader under litt heftig spilling. FYI. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Måtte lage hull i kassa, og installere to ekstra vifter for å få nok kjøling. jeg kan ikke fatte at dere payer tusenlapper for et så p0rno kabinett som Shuttle's XPC, for å kappe hull i det. De bruker jo tid og penger på å designe et kabinett som skal funke, uten hull. Kjøp heller "lokket" med luftehull i, sier nå jeg. _ johanf Endret 30. desember 2003 av johanf Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det funker fint uten hull, så lenge du overlever at de to viftene kjører på full pupp konstant. Personlig vil jeg ha det så stille som mulig, og har derfor laget to pene hull i toppen som gjør at hovedviften kan kjøre på et svært lavt turtall. Resultat: tilnærmet stillhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå