Gå til innhold

Billigste Shuttle

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Har selv kappet hull til 2x 60mm vifter, samt et rektangulært hull i siden (som skal dekkes til med gitter med tid og stunder). Hos meg spinner viftene på laveste hastighet, så det er tydeligvis bra gjennomstrømning.

Stapper du derimot alt mulig varmeproduserende inn i et umoddet kabinett, bør du regne med at viften går mer eller mindre kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv kappet hull til 2x 60mm vifter, samt et rektangulært hull i siden (som skal dekkes til med gitter med tid og stunder). Hos meg spinner viftene på laveste hastighet, så det er tydeligvis bra gjennomstrømning.

Stapper du derimot alt mulig varmeproduserende inn i et umoddet kabinett, bør du regne med at viften går mer eller mindre kontinuerlig.

Så du mener de hulla er nødvendig.

Har ikke noe særlig lyst til å kappe høl på kabinettet :shrug:

Lenke til kommentar
Nei, ikke at de er nødvendig, jeg sier at viften vil jobbe oftere/hele tiden, og dermed vil bråke mer. En ekstra vifte eller to vil fordele jobben, og viftene kan kjøres på halv hastighet eller noe deromkring.

Bryr du deg ikke om bråkete pc'er, derimot.. :)

Hehe *grin*

Det er nok av bråk rundt fra før, så jeg tror nok jeg kan klare

å leve med den støyen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder varme i shuttle, så snakket jeg med en kompis som jobber med å reparere datamaskiner.. Han sa at shuttle hadde ganske stor feilprosent på hardware grunnet høyere temeperatur inne i kabinettet (umoddet kabinetter seff..) Noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Når det gjelder varme i shuttle, så snakket jeg med en kompis som jobber med å reparere datamaskiner.. Han sa at shuttle hadde ganske stor feilprosent på hardware grunnet høyere temeperatur inne i kabinettet (umoddet kabinetter seff..) Noe å tenke på...

Prøver du å skremme meg eller :grin:

Jeg kjører en 120 gb hd og en dvd- rom samt

2x 512 ddr minne og p4 2.4 ghz cpu.

Har en radeon 8500 le kort i maskinen, det kan da vel ikke lage så mye mer varme om jeg stapper i et 9800 pro kort i den eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skal visst være vanskelig å bygge Shuttle pc. Er det mye vanskeligere enn med et annet kabinett, eller er det bare litt mindre plass som gjør det mer komplisert?

Lenke til kommentar

Tillader mig at komme med et spørgsmål i samme "familie"...

Står selv over for at skulle købe shuttle, men er virkelig i tvivl om jeg skal vælge en 45 AMD 2500+ Barton ATA-133 eller 61 P4 2800 HT S-ATA150. Begge med en gb ram. Maskinen skal primært bruges til photoshop, aftereffects, avid/premiere osv.

Er meget i tvivl om p4 maskinen er værdt de 2500,- ekstra??? (serial ATA vs ATA-133 og Barton vs p4 Hyperthreading).

Hjælp!

Lenke til kommentar

Nja, vel.. du har diverse spesialiserte kjøleblokker (som denne) som vil gi et sinnsykt bra resultat med en turbo-vifte ala Delta.

Men jevnt over er heatpipen i Shuttle-kabinett svært bra. Varmen blir også fraktet ut av kabinettet samtidig, noe du gjerne trenger minst to vifter for å gjøre effektivt i et vanlig kabinett (innsug foran, skorstein på topp, f.eks.).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er litt i tvil om jeg skal gå for AMD eller Intel. Intel er jo som kjent dyrere og jeg lurer på om det er verdt prisen? Er foreksempel Intel bedre enn AMD når det gjelder filmredigering osv. Tilsvarer Athlon XP 2500+ det samme som P4 2.5 Ghz?

Lenke til kommentar
de innebygget skjermkortene i shuttle, er vel av gf4mx typen, altså holder de ikke til noe spilling av særlig grad. Har du planer om å kjøre noen litt heftigere spill vil jeg anbefale å kjøpe et skjermort, ja.

her kan du sikkert finne masse info om de fleste barebone løsningene.

http://www.sfftech.com/

http://www.sudhian.com/

Jeg har Sn41g2 (som nå skal selges pga at jeg har et par maskiner for mye som bare står og surrer uten noe mening) med Nforce2 IGP kortet. Ikke si at det ikke duger altså.. Det er kanskje ikke det beste på markedet ,men det holder fint for og spille normale spill i 800*600 med greit med detaljer. Det eneste minuset er at jeg måtte senke FSB med 10mhz for og engang kunne kjøre systemet stabilt. Kjørte jeg rammen på 200mhz (uten IGP kjørte jeg på 1:1 200FSB) så kom det tilogmed grafikkfeil i windows så det krever at du har rimelig oppegående ram. Rammen er av typen Singlesided BH5 (mao meget god ram)

Lenke til kommentar
Kjøper jeg for eksempel denne, hva trenger jeg mer?

*Gjemmer meg bak påstanden om at ingen spørsmål er for dumme

shuttle er tøft... =)

hadde en tidligere, absolutt å anbefale så lenge man ikke skal bruke den som lagringsserver eller overklokkingsmaskin=)

Faktisk vil jeg si meg uenig.. Sn45 klarer 250fsb uten modifiseringer og hvis ikke det er overklokkingsmaskin så vet ikke jeg. Har sett tester hvor den har klart det og hørt ifra personer om at den også klarer det..

Har hatt 640gig i SN41g2èn jeg.. Da kjører diskene uten kjøling (utenom kjølepasta mellom rammen og disken.. Noe som hjelper en god del). 4x160 that is..

Men det finnes bedre alternativer.. Bruker somregel et Aero 201 kabinett med 8disker atm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Klart du skal kjøpe Intel. AMD er oppsop i forhold.

Så det er verdt prisen? Skulle vel egentlig hatt en svart Shuttle, men har ikke funnet det til Pentium. Noen som kan sette opp en Shuttle med P4 til rundt 5k. Uten skjerm og tastatur osv. Eller aller helst vil jeg at en AMD tilhenger overbeviser meg om at det er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...