Gjest medlem-359424 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 I Wanna dance with somebody.... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Fint, fortellende og litt trist. Veldig godt bilde synes jeg og tittelen står fint til bildet. H Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det vil alltid være noen som ender opp som veggpryd , det føles ikke godt for den som opplever det. Et flott bilde som går godt med teksten og som absolutt er best i s/hv . Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det var godt du tok'a bakfra for ellers kunne du kanskje fått deg ei salve. Til tross for at muslimene i dag er atskillig mer opplyste og selv fotograferer en god del så finnes det fortsatt noen som holder på at å avbilde mennesker og dyr er mot religionen selv om det allerede i fotografiets barndom ble kjent også blant muslimer at foto rett og slett ikke er annet enn lys og mørke og ingen av de delene er mot religionen. Jeg traff på ei i Tunisia på et marked i 2006 som ble helt hysterisk da jeg retta kamera mot henne. Ellers har jo hijaben blitt et vanlig syn både i bybildet og utover i distriktene. Muslimkjerringene har overtatt der gardkjerringene slapp - for i min barndom og ungdom var det vanlig at de satte et skaut på hodet når de skulle i fjøset. Roar Lenke til kommentar
Gjest medlem-359424 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Takker for kommentarer. Bildet er fra senior dans på torvet, og kontrasten mellom norske seniorer og den gamle tiggerdama, antagelig fra Romania, ble billdegjort gjennom hennes plass utenfor dansen. Om hun er muslim, skal jeg ikke uttale meg sikkert om, men mange av folkene fra hennes område er Ortodokse. Merkelig at jeg ikke så deg, Kneppen, på markedet i Tunisia. Du burde ikke være vanskelig og oppdage.... Var der på samme tia:-) Har forøvrig besøkt landet mangfoldige ganger, og knyttet bånd til særlig en familie i Chebika utenfor Kairouan. En Berberfamilie som drev sin lille gård langt inni landet. Har masse bilder og har ikke fått ei eneste salve pga det, hverken hos dem eller de andre i området. Gamlefar på gården sa en gang til oss at det ikke spiller noen rolle hvor du kommer fra eller hva du tror på, vi er alle like inni oss og like mye verdt. Meget kloke ord fra, i våre øyne en "enkel mann". Er dessverre gått bort nå. En virkelig berikelse og bli kjent med disse folkene. Har dessverre blitt blitt avskåret fra å reise ned dit igjen de seneste årene, pga. den politiske situasjonen i landet og andre omstendigheter. Men hver julaften får vi SMS fra eldstesønnen på gården med ønske om God Jul til hele familien og et Elali kah (på gjensyn). Noe vi håper og få til en dag..... Litt "of topic", men Kneppen nevnte Tunisia og folkene, så da ble det noen ord om min opplevelse av landet og folkene:-) Satte igang minnekverna...... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Takker for kommentarer. Bildet er fra senior dans på torvet, og kontrasten mellom norske seniorer og den gamle tiggerdama, antagelig fra Romania, ble billdegjort gjennom hennes plass utenfor dansen. Om hun er muslim, skal jeg ikke uttale meg sikkert om, men mange av folkene fra hennes område er Ortodokse. Merkelig at jeg ikke så deg, Kneppen, på markedet i Tunisia. Du burde ikke være vanskelig og oppdage.... Var der på samme tia:-) Har forøvrig besøkt landet mangfoldige ganger, og knyttet bånd til særlig en familie i Chebika utenfor Kairouan. En Berberfamilie som drev sin lille gård langt inni landet. Har masse bilder og har ikke fått ei eneste salve pga det, hverken hos dem eller de andre i området. Gamlefar på gården sa en gang til oss at det ikke spiller noen rolle hvor du kommer fra eller hva du tror på, vi er alle like inni oss og like mye verdt. Meget kloke ord fra, i våre øyne en "enkel mann". Er dessverre gått bort nå. En virkelig berikelse og bli kjent med disse folkene. Har dessverre blitt blitt avskåret fra å reise ned dit igjen de seneste årene, pga. den politiske situasjonen i landet og andre omstendigheter. Men hver julaften får vi SMS fra eldstesønnen på gården med ønske om God Jul til hele familien og et Elali kah (på gjensyn). Noe vi håper og få til en dag..... Litt "of topic", men Kneppen nevnte Tunisia og folkene, så da ble det noen ord om min opplevelse av landet og folkene:-) Satte igang minnekverna...... Hei Pentaxen ! Hadde alle brukt gamlefar's kloke ord om at vi alle er like inni oss og er like mye verdt uansett opphav eller tro som rettesnor i livet , hadde det ikke vært så mye ufred og krig som det er. Kloke ord dette. Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg