Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dra på fest uten kjæresten

Anbefalte innlegg

Det var egentlig ikke poenget mitt heller. Det jeg ville frem til er at man i et forhold er avhengig av å være (relativt) enige om en del ting for at forholdet skal kunne fungere. Bakgrunnen for dette er at vi oppfatter ting ulikt og tolker verden ut fra hvordan vi selv ser den. Jeg har snakket med mennesker som opplever sjalusi og kontrollerende atferd fra partneren som en kjærlighetserklæring. Faktisk har jeg opplevd å blitt kalt ufølsom av en tidligere kjæreste fordi jeg ikke var mer sjalu. Andre derimot, meg selv inkludert, opplever sjalusi og kontrollbehov fra partneren som en mistillitserklæring. Det virker som om du tilhører sistnevnte gruppe, og da bør du spørre deg selv om hvorvidt du ønsker å innlede et forhold med en partner som tydeligvis tilhører den førstnevnte. Det kan nemlig bli slitsomt - "Been there, done that, got the T-shirt."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Forstår poenget ditT, men får se hva det blir til. Siden jeg var camgirl så forstår jeg jo litt at han blir bekymret, men jeg har aldri gjort noe som skulle fått han til å tvile. Han sier han stoler på meg edru, men ikke som beruset.

Men uansett, takk fot svar folkens :)

Lenke til kommentar

Hva som er vanlig eller normalt for andre er vel i grunnen mindre interessant all den gang det er du som må velge om du skal eller ikke skal inn i et forhold med vedkommende. Hvis du synes at du burde kunne reise på festen, så gjør du det. Hvis han ikke tolererer det, så kan det være en indikasjon på at dere ikke passer sammen.

Vel, noen ganger er det faktisk slik at man blir blind for hva som er bra og ikke bra, fordi man så veldig gjerne vil at ting skal fungere.

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg har hatt et problem med at noen jeg driver på med er på en fest er når tonen har blitt til "du kan ikke komme, det er fullt etc.". Da er det noe bullshit på gang, på en eller annen måte. Men at jeg skal gå å bekymre meg for hva som skjer på en fest, det skjer ikke. Man kan uansett ikke være tilstede hele tiden for å se hva som skjer. Så jeg overlever helt greit når dama er på en fest jeg ikke er på.

Folk gjør forresten dumme ting når dem er edru også. Så kan man stole på noen edru, så kan man stole på dem beruset også. I alle fall når man ikke har grunnlag for noe annet.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på mener nå jeg.

Om det en sjelden gang er en veninne hun ikke har sett på lenge som spør om hun vil ta en øl en ettermiddag,

eller et julebord med jobben og slikt er det fullstendig forståelig og uproblematisk for meg.

Om derimot dama hadde vært en "party chick" som går ut på en eller annen club / rave party / utested fra kl 8 til kl 03 i oslo sentrum flere ganger i måneden, hadde jeg ikke synes noe om det i det heletatt. Både på grunn av totalt forskjellige interesser, og det at å gjøre det der jevnlig er litt som å send en med dødelig alvorlig diabetes inn i en godterbutikk jevnlig. Hvorfor utsette seg for den fristelsen.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Pessi, gå på fest enten du vil eller ei.

Å i det hele tatt vurdere å ikke gjøre det fordi en fyr fra Internett, og spesielt en fra "slike sider" ikke vil er bare helt absurd.

Du har tidligere snakket om manglende selvrespekt tidligere, å adlyde ordre slik hjelper definitivt ikke. (men manglende selvrespekt kan være grunnen til at du gjør det).

Lenke til kommentar

Forstår poenget ditT, men får se hva det blir til. Siden jeg var camgirl så forstår jeg jo litt at han blir bekymret, men jeg har aldri gjort noe som skulle fått han til å tvile. Han sier han stoler på meg edru, men ikke som beruset.

Men uansett, takk fot svar folkens :)

Du har kanskje reist på festen allerede. Uansett, så er dette i grunn litt opp til deg selv å vise at du klarer dette. Snakk med han mens du er på fest, noe som kan hjelpe beroligende på han. Bygg opp tilliten, gjør deg fortjent til det - noe du helt sikkert klarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Dere har rett, kan ikke drive å basere livet mitt på hva andre sier. Dessuten er det ikke sånt at man mister hjernen bare man drikker litt :@

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...