Gå til innhold

trening med romaskin

Anbefalte innlegg

Netopp investert i romaskin, og begynt treningen. Startet med lett trening for å få inn rett treningsteknikk, men etter 10min med trening så merket jeg store smerter på innside av albuen. Har trent noen dager nå og det samme skjer etter noen minutter med trening. tilvenningsak eller noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet til å "bytte ut årene" (en litt bredere/lengre stang) slik at du selv kan justere grepsbredden ville ha forsøkt meg frem på det. Det kan hende du har et for smalt grep som fører til litt for stor belastning på albuen.

Vær litt på vakt om du kjenner en varmegang i albuen etter trening, og ikke masser og klem for mye på den da det kan hende du trigger en gryende betennelse. Hvis det er tilfellet.

Lenke til kommentar

stanga er 40cm, men du mener et bedere grep kan være tingen? Mulig jeg kan få ordnet en ny stang så kan jeg prøve det. Merkelig plass å få vondt, litt som om senene på innsiden av albuen ikke helt tåler den type øvelse. Prøvde meg igjen i dag men måtte gi opp etter 7-8 min, forferdelig vondt i begge armene. Å det er på det letteste nivået.

Lenke til kommentar

Det kan selvfølgelig dreie som noe helt annet og jeg er ingen ekspert på området.

Jeg testet litt forsiktig på senteret idag med sittende roing m/stang bare for å kjenne på`t, og jeg syntes det var høyere belastning for albueområdet ved smalt grep enn ved bredere grep.

Min følelse.

I.o.m at du har investert i en slik maskin ville jeg ihvertfall gjort et forsøk om du har mulighet.

Jeg tenker at det er et karbin-krok system på stanga slik at du enkelt kan bytte den ut?

Stikk innom et senter og spør om du kan låne med deg en stang hjem i stedet for å bruke mer penger på`t, i fall det ikke hjelper :)

Lenke til kommentar

Er ikke muskelsmeete men tror det ligger i sene/leddbånd, begge armene, og kommer Stort sett på likt og det kommer værst til nærmere stanga er overkroppen. Innside av albue der overarm og underarm møtes, inni der en plass.
merka ingenting hvis jeg holdt armene  under stanga og dro den til meg. men får prøve en ukes tid å se om det bedrer seg.. Ellers så blir det retur og innkjøp av noe annet treningsapparat

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...