toazty Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Netopp investert i romaskin, og begynt treningen. Startet med lett trening for å få inn rett treningsteknikk, men etter 10min med trening så merket jeg store smerter på innside av albuen. Har trent noen dager nå og det samme skjer etter noen minutter med trening. tilvenningsak eller noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Hvis du har mulighet til å "bytte ut årene" (en litt bredere/lengre stang) slik at du selv kan justere grepsbredden ville ha forsøkt meg frem på det. Det kan hende du har et for smalt grep som fører til litt for stor belastning på albuen. Vær litt på vakt om du kjenner en varmegang i albuen etter trening, og ikke masser og klem for mye på den da det kan hende du trigger en gryende betennelse. Hvis det er tilfellet. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 stanga er 40cm, men du mener et bedere grep kan være tingen? Mulig jeg kan få ordnet en ny stang så kan jeg prøve det. Merkelig plass å få vondt, litt som om senene på innsiden av albuen ikke helt tåler den type øvelse. Prøvde meg igjen i dag men måtte gi opp etter 7-8 min, forferdelig vondt i begge armene. Å det er på det letteste nivået. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det kan selvfølgelig dreie som noe helt annet og jeg er ingen ekspert på området. Jeg testet litt forsiktig på senteret idag med sittende roing m/stang bare for å kjenne på`t, og jeg syntes det var høyere belastning for albueområdet ved smalt grep enn ved bredere grep. Min følelse. I.o.m at du har investert i en slik maskin ville jeg ihvertfall gjort et forsøk om du har mulighet. Jeg tenker at det er et karbin-krok system på stanga slik at du enkelt kan bytte den ut? Stikk innom et senter og spør om du kan låne med deg en stang hjem i stedet for å bruke mer penger på`t, i fall det ikke hjelper Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Ingen karbin krok, Det blir vanskelig å bytte den stanga. hadde et håp om.at dette bare var en tilvenningsak men merker at det er for mye slitasje, spesielt når jeg merker det etter få minutter trening. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Kjenner du deg igjen av noen av beskrivelsene av albuesmerter her: http://www.klokavskade.no/no/Skadefri/ArtikelListing/Behandling/Albue/ ?Og hva slage "type" smerter er det, og hvor på insiden av albuen? Og er det bare på ene armen? Endret 6. mai 2015 av Zash Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Er ikke muskelsmeete men tror det ligger i sene/leddbånd, begge armene, og kommer Stort sett på likt og det kommer værst til nærmere stanga er overkroppen. Innside av albue der overarm og underarm møtes, inni der en plass.merka ingenting hvis jeg holdt armene under stanga og dro den til meg. men får prøve en ukes tid å se om det bedrer seg.. Ellers så blir det retur og innkjøp av noe annet treningsapparat Endret 19. mai 2015 av toazty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå