Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har nok rett.

Har lest og erfart selv at å prøve noe forhold til en man er i en arbeidsrelasjons setting er som regel en dårlig ide. Og jeg er litt enig med de andre at siden hun er på jobb og du er "kunde" så kan hun være veldig hyggelig, noe som kan misfortås.

Jeg ville ikke prøvd meg, men bare vært glad for at du har en slik hyggelig og trivelig hjemmesykepleier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med å fortelle henne hva du føler. Men det er jo ikke umulig at hun føler det samme. Er du en hyggelig person og ser bra ut, så er det vel ikke mangel på damer som lever sammen med egoister og ønsker noe annet. 

Jeg gjetter vilt på at det er 95 % sannsynlighet for at hun ikke er interessert i deg på den måten du ønsker, og jeg ville ikke risikert å lage noe pinlig ut av noe som nå er hyggelig. Men hvis du takler nederlaget, så kan du jo prøve deg. 

Hadde du kunne observert henne i samspill med andre, hadde du kunnet sett om hun sender samme signaler til andre. En gang var jeg overbevist om at en jente på en kiosk var interessert i meg. Hun smilte så strålende. Da gikk jeg i stalker-modus eller noe sånt for å observere hvordan hun smilte til andre. Jeg måtte innrømme at hun smilte på samme måte til alle kundene, og jeg unngikk å dumme meg ut (antagelig). Noen folk er rett og slett veldig hyggelige og "elsker" andre mennesker. Du finner dem ofte i nettopp den bransjen hun jobber i. 

Lenke til kommentar

Come on, hvis jeg har en kjekk fastlege og han ikke er fastlegen min lenger og vi dulter borti hverandre på en cafe eller ett utested og digger hverandre skikkelig, så er det ULOVLIG?

Ikke ulovlig, men det kan få konsekvenser for legens autorisasjon jmfr. de etiske retningslinjene leger (og annet helsepersonell) jobber etter. Det avhenger dog av hvor lang tid det har gått siden lege-pasient-forholdet ble avsluttet. Står bla. om det her: http://tidsskriftet.no/article/2108648#reference-2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan vel ikke gjøre noe flere år/ett år etter at pasientforholdet har tatt slutt?

En mulighet er at det er en viss flørt tilstede, men det betyr ikke at man er interessert i noe forhold.

Hun kan dessuten være opptatt med en annen mann, eller til og med være lesbisk...

Facebook kan kanskje gi deg noe interessant informasjon, men hvis du er innlogget der vil ditt navn da komme opp som et venneforslag på hennes konto.

Ønsker du ikke å komme opp som venneforslag, må du enten nøye deg med opplysningene du får uten å være innlogget, eller logge inn via en annen profil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...