Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ZyXEL P8702N. Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen kan hjelpe her da Telenor ikke klarer :(

Har en linje på 55mb og kjører trådløst til Xbox one, pc, Android, LG TV og Sonia.

Måler linjen via pc,GO tjenesten til canal digital og Android der den i snitt ligger på 35-40mb men noen ganger så går den ned mot null i et sek eller to før den spretter opp igjen.

Men samtidig som linjen måler ok så sliter jeg med og streame filmer på 4/5 mb!!!

Virker som at et eller annet kræsjer med hverandre.

I kjelleren så kan jeg feks spille online spill på pc samtidig som at wimp musikk streamingen stopper opp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Streamer du på 2,4 eller 5 GHz? Har du sjekket om det er andre nettverk som forstyrrer din kanal.

Lenke til kommentar

Hei takk for svar :) har prøvd og kjøre på begge og 2.4 gir best dekning. Har byttet til kanal 6 der det er minst støy.

Husker tidligere problem da jeg hadde NextGenTel og da husket jeg at de åpnet flere porter :/

Rimelig håpløst da Telenor ikke hjelper meg :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge det funker på kabel har Telenor levert det de skal. Ditt eget trådløse nett må du holde i orden selv, og du har full kontroll på routermodemet fra Telenor. Ustabilitet på WiFi har ikke noe med porter som må åpnes, og dette er noe du enkelt gjør selv på routermodemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

har prøvd og kjøre på begge og 2.4 gir best dekning. Har byttet til kanal 6 der det er minst støy.

5 GHz har dårligere rekkevidde, men er mindre følsomt for forstyrrelser. Hva bruker du for å måle støy?

Lenke til kommentar

Hei kun den målegrafen som kommer frem på router. Byttet kanal og hastigheten gikk opp men like ustabilt. Kan heller ikke komme på ny elektronikk som har kommet inn i huset de siste ukene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Synes ikke den funker særlig bra. Installer inSSIDer på en PC, eller bruk en app på mobil eller nettbrett som kjører Android.

Hvilken SW-versjon kjører 8702en din?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du ikke finner forstyrrelser burde dette funke like fint på alle kanaler. Finner du SW-versjon på router da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Logg inn på router

Trykk en gang på høyrepilen i venstre kant (Status)

Hva står det i firmware version?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...