edmond Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei lurer på om noen kan hjelpe her da Telenor ikke klarer Har en linje på 55mb og kjører trådløst til Xbox one, pc, Android, LG TV og Sonia. Måler linjen via pc,GO tjenesten til canal digital og Android der den i snitt ligger på 35-40mb men noen ganger så går den ned mot null i et sek eller to før den spretter opp igjen. Men samtidig som linjen måler ok så sliter jeg med og streame filmer på 4/5 mb!!! Virker som at et eller annet kræsjer med hverandre. I kjelleren så kan jeg feks spille online spill på pc samtidig som at wimp musikk streamingen stopper opp! Lenke til kommentar
edmond Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Beklager men ble litt rot ser jeg Lenke til kommentar
edmond Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Kablet så ser målingene stabile ut så er kun snakk om trådløst, dette har vedvart i 3-4 uker og jeg hadde ingen problemer før Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Streamer du på 2,4 eller 5 GHz? Har du sjekket om det er andre nettverk som forstyrrer din kanal. Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei takk for svar har prøvd og kjøre på begge og 2.4 gir best dekning. Har byttet til kanal 6 der det er minst støy. Husker tidligere problem da jeg hadde NextGenTel og da husket jeg at de åpnet flere porter :/ Rimelig håpløst da Telenor ikke hjelper meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Så lenge det funker på kabel har Telenor levert det de skal. Ditt eget trådløse nett må du holde i orden selv, og du har full kontroll på routermodemet fra Telenor. Ustabilitet på WiFi har ikke noe med porter som må åpnes, og dette er noe du enkelt gjør selv på routermodemet. Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Ok takk for svar:) Hvordan gjør jeg dette selv på routeren ? Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Hvilke innstillinger skal til på router for at det skal bli stabilt slik det var tidligere ? :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 har prøvd og kjøre på begge og 2.4 gir best dekning. Har byttet til kanal 6 der det er minst støy. 5 GHz har dårligere rekkevidde, men er mindre følsomt for forstyrrelser. Hva bruker du for å måle støy? Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei kun den målegrafen som kommer frem på router. Byttet kanal og hastigheten gikk opp men like ustabilt. Kan heller ikke komme på ny elektronikk som har kommet inn i huset de siste ukene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Synes ikke den funker særlig bra. Installer inSSIDer på en PC, eller bruk en app på mobil eller nettbrett som kjører Android. Hvilken SW-versjon kjører 8702en din? Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Tester en WiFi analyzer nå og det ser rimelig stabilt ut på rundt 50mb. Vet ikke engang hva SW er men skal gå inn på router :/ Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Signal styrken ligger på ca 50% noen meter fra router og rundt i huset. Rett ved router er det nærmere 100% Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Prøv denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netgear.WiFiAnalytics Du må se på forstyrrelser, ikke signalstyrke. Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Ok finner signal men ikke forstyrrelser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Dersom du ikke finner forstyrrelser burde dette funke like fint på alle kanaler. Finner du SW-versjon på router da? Lenke til kommentar
edmond Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei på programmet så ligger signalstyrken på rundt -40 men finner ingen grafe for forstyrrelser!. Finner ikke SW ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Logg inn på router Trykk en gang på høyrepilen i venstre kant (Status) Hva står det i firmware version? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg har kjørt den en god stund, og den har vært bra. Du finner nyere versjoner her: http://stup.telenor.net/firmwares/cpe-zyxel-p8702n Anbefaler en full reset to factory defaults før du oppgraderer. Sett opp routermodem på nytt manuelt etterå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå