Lomeus Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei. Har i det siste tatt i bruk et hjemmekinoannlegg som lyd til Pc'en min. Dette ved å ha 1 HDMI->DVI adapter og hdmi til forsterker, og HDMI fra forsterker til monitor 1. Så har jeg brukt DVI fra monitor 2 til PC'en.Idag fikk jeg et nytt skjermkort (GTX 960), og tok automatisk i bruk den samme koblingen som jeg har hatt tidligere. Problemet nå er at monitor 1 (hovedmonitor) som jeg nå kobler direkte inn med hdmi fra forsterkeren til GPU'en, og så fra forsterker til monitoren bare blinker, og går frem og tilbake. Føles ut som jeg ikke hadde koblet ting ordentlig, men etter å ha sjekka dette så koblet jeg bare direkte fra monitor til GPU og alt funket fint. Så problemet oppstår i koblingen mellom forsterker og GPU.Noen som har peiling på hva det kan være? Eneste endringene er jo at det blir tatt i bruk HDMI istedenfor en overgang til DVI. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Kanskje det har noe med at 960 støtter hdmi versjon 2.0 og content protection (HDCP) 2.2. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Kanskje det har noe med at 960 støtter hdmi versjon 2.0 og content protection (HDCP) 2.2. Oi, nå tror jeg du gikk forbi min kunnskap. Hvilke "konflikt" får jeg pga dette da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå