Tha_Zaynt Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg og noen venner holder på å lage en webside til et LAN som skal arrangeres i desember, men er skikkelig noobs i webdesigning. Er det noen som kan hjelpe oss med noen enkle tips til webdesign, og eventulet ny logo? Setter pris på svar snarest mulig... PS. bruker frontpge. Kan litt photoshop. www.nisselink.tk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Times New Roman = No good! Verdana, Arial, Tahoma funker bra. Fjern understreking under lenkene i menyen ved å legge denne koden i <head>: <STYLE> <!-- A { text-decoration: none } --> </STYLE> Kun svart og hvitt = boring. Det er så mye jeg ville gjort med den siden der, at jeg gidde ikke ramse alt opp. Dette resultatet mekka jeg på 3 minutter. Ikke akkurat så veldig pent, men det viser noen muligheter du brude tenke litt på. Siden er ja, laget i FP2002. Lenke til kommentar
|dole| Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 var egentlig ganske fin den siden du lager på tre minutter PoleCat. den url'n du har i signaturen, din webside ?? stili Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 den url'n du har i signaturen, din webside ?? stili Takker. Den er min ja. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Du kan jo få kjøpe denne siden som jeg holder på med utkastet på.. Som PoleCat sa, det er mange "feil" på den nisselink.tk-sida. Beklager. Enkle tips til webdesign: - Tenk enkelt først. Du må gjerne bruke mye effekter og sånt etterhvert (MEN BRUK DEM OGSÅ DA MED MÅTE). Men når du begynner med sida skisserer du først opp helt "basic" hvordan layouten skal være, altså hvor på sida ting skal plasseres ol. Så kan du begynne å bestemme farger og kanskje klargjøre grafikk, før du til slutt legger på de siste grafiske og eventuelt animasjons-effektene og finpussene. - Bruk for all del farger som passer sammen. Fargene utgjør utrolig mye av hvordan designet oppleves. Bruk gjerne verktøy som colormatch.dk, eller bare prøv deg frem i fx photoshop. Husk at alle farger passer til hvitt, og at lyse sider er enklere å lage. - Bruk så få farger som du får til, eller baser fargevalgene dine på en farge. - Som PoleCat sier: Times New Roman er en støgg skrift. Verdana/Thoma/Arial er gode skrifter. Jeg liker særlig Verdana 11px, men den kan være litt liten noen ganger... - Tenk på brukervennlighet. - Navigasjon/meny bør være lett tilgjengelig. Bør ikke være anderledes på a:visited. - Hvis du begynner med én "stil" på sida di, bør du fortsette med den "stilen". Snakker ikke nødvendigvis om css her, men litt om hvordan du har laget grafikken (ganske enkelt: Hvilke tool du brukte i photoshop!). Har du for eksempel mye skygge og og bevel/emboss, bør du fortsette med det på hele sida. Likestilte objekter (forskjellige "ruter" med tekst inni for eksempel) bør se nogenlunde like ut. Om en rute skiller seg ut fra de andre, for eksempel ved at det er ruta der hovedinnholdet kommer, bør den kanskje skille seg ut mer, først og fremst ved hjelp av størrelsen på den. - Mikka Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Forslaget som PoleCat kom med var igrunn ganske greit til å vere sånn "Hurtigside" - men sleng inn en border: 1px solid black elns rundt hovedtabellen, trur det blir ltit finare Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Forslaget som PoleCat kom med var igrunn ganske greit til å vere sånn "Hurtigside" - men sleng inn en border: 1px solid black elns rundt hovedtabellen, trur det blir ltit finare Utrolig hvor mye man kan glemme på 3 minutter. Skulle seffers vært en ramme rundt. My mistake. Trådstarter; For all del ikke bruk den hurtigsiden jeg laget, den er var jo dritstøgg! Ville bare vise deg at det finnes andre muligheter enn svart/hvitt, times new roman og standard frontpage innstillinger. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Kjempebra forslag Polecat! Sannsynligvis bruker vi forslaget ditt som mal. Det hadde vært fint om du kunne sende de nødvendige filene for å legge ut siden på nettet (send hele mappa;Logo index osv..) Dette kan du sende hit: [email protected] På forhånd takk! Mvh. Tha_Zaynt Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Kjempebra forslag Polecat! Sannsynligvis bruker vi forslaget ditt som mal. Det hadde vært fint om du kunne sende de nødvendige filene for å legge ut siden på nettet (send hele mappa;Logo index osv..) Dette kan du sende hit: [email protected] På forhånd takk! Mvh. Tha_Zaynt Kan jeg få lov til å forbedre det hele litt da, med farger og logo, så jeg slipper å skjemmes? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Sjekk siden nå; hw.demoted.org/nisselink Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Bra jobbet PoleCat, siden ble fin! Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Tusen takk for de flotte forslagene til design PoleCat! Slik ble altså resultatet: http://www.nisselink.tk Hva synes dere? Er det noe som mangler innhold+++? Mvh Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå