Gå til innhold

Fra W7 Ultimate til W7 Professional (ReinstallajonsDVD)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har W7 Ultimate (uten key). Kan jeg bruke en reinstallasjonsDVD (W7 Professional 64 bit) som er til Dell? Ut i fra det jeg ser skulle det egentlig si seg selv, men siden jeg ikke har mye peiling på akkurat dette vil jeg spørre allikevel. (Jeg var litt for rask på foten da jeg kjøpte den på ebay  :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en Dell pc da?

For spørsmålet er om den Dell CDen er en OEM recovery CD, som da krever Dell hardware for å kunne la seg aktivere, samt at den inneholder alle drivere og slikt til Dell pcen.

Eller om det bare er en vanlig Windows 7 Pro plate. Om det er det siste skal det gå helt fint å gjøre en clean install, og så bruke Pro nøkkelen din for å aktivere etter installasjonen.

Lenke til kommentar

Det er en OEM Dell-plate og jeg har en selvbygd  PC. 

Kan by på problemer det. Spørs akkurat hvor mye Dell har puttet inn på CDen, inkludert aktiveringsdelen. Har de f.eks et sett med plater, og dette kun er Windows, og alt det andre ligger på CD nr 2, så er det null stress.

Finnes også måter å konvertere OEM til Retail om jeg ikke husker feil (mange år siden jeg holdt på med Windows 7 nå), søk på Google så finner du kanskje noe (til og meg kanskje en guide fra meg ;)...men jeg tviler, da hadde jeg husket det).

Lenke til kommentar

Store OEMs inkl Dell bruker SLP aktivering.

Du har ikke sjans å få aktivert ditt hovedkort med den Dell oem installasjonen.

Kan alltids bytte ut sertifikatet med et som hører til hovedkortet på den selvbygde pcen, om det finnes der ute.

Så bruke nøkkelen som hører til den produsenten. Dette har jeg gjort selv, så det funker.

Men betinger at BIOS har SLIC2.1 - altså det var produsert etter at Win7 kom ut.

Lenke til kommentar

Hvis det er et standard retail hovedkort er det ikke noen vendor string kode i acpi tabellen som matcher sertifikat.

Jeg moddet forresten bioser itidligere.

Det er alltid en sjans , men ikke uten å mode både hovedkortets bios , flashe pånytt og skaffe sertifikat fil.

Eller bruke activator loader patch. Om man tar sjansen på slik software som kan være skjit og trojaner og gud vet hva.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Joda men da må du ha en professional key.

Modding med å adde /erstatte hacket acpi.tbl rom var enkelt en periode med tilgjengelige tools til award type bioser. Men med Ami ble det værre og det avtok grunnet mangel på tool som passet til base bios versjonene fra award og ami.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...