Gå til innhold

flytte utenlands eller innenlands?

Anbefalte innlegg

innen de neste månedene har jeg tenkt til å flytte vekk fra mitt nåværende oppholdsted. det neste sted jeg ønsker å bo kunne jeg tenkt meg å bo i rundt 10 måneder. jeg kunne tenkt meg en minimalistisk livsstil. trenger bare mat, varme, drikke, ren luft, et sted å sove, kjapp Internett tilgang. billig er bra. har ikke no imot å bo med andre folk. om det skal være innenlands, så vil jeg helst at de skal være ikke veldig langt unna sør akershus. Men er villig til å dra utenlands. Ser helst at jeg bor et sted uten spesielt mye kriminalitet og stygge og/eller farlige dyr men (norge har få slike).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om formålet med bostedsforandringen.

Er det bare for å få litt avstand til hjemmet og hverdagen?

Er det for å studere?

Er det for å oppleve noe spesielt??

Har du spart opp penger til en 10-måneders livsstil som består av å være arbeidsledig?

Det er letter å hjelpe deg om du utdyper litt. Har flere reisemålstips til deg som dekker alle kravene du setter, men for å kunne pinpointe et konkret sted for deg trengs det litt mer info.

Innenland eller utenlands? Hvorfor i all verden skulle du flytte til et eller annet sted innenlands i 10mnd? uten mål og mening?

Lenke til kommentar

Det å flytte et annet sted for å få en ny horisont og litt andre omgivelser, kan jeg forstå - det jeg ikke forstår i den sammenheng, er kommentaren om at det ikke skal være for langt fra... Altså, hvis man først skal flytte på den måten, må det jo være såpass flytting at man merker en effekt i omgangskrets og lokal kultur!

Men ellers lurer jeg også på hvilke parametre som er aktuelle - og hva utenlandsflytting angår, vil det finansielle ha spesiell interesse, bla fordi (dersom man forlater Norden) man kan få problemer med innreise/visum dersom man ikke overbeviser ang. forsørgbarhet... (Det finansielle er av interesse innenlands også, men da primært i forholdet til husvert.)

Så altså, har man finansene til 10 mnd utenlandsopphold uten jobb ?

Hvorfor flytter man (strengt tatt ikke nødvendig å svare på, men noen tanker her kan utløse forslag fra almuen...) ?

...

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...