Gå til innhold

Vulkansk landskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig med midtstlit veg til en forandring, det gjorde bildet litt annerledes. Tror jeg ville kjørt på med litt mørkere bakgrunn, sånn at himmelen ikke gikk i ett med bakgrunnen. Spesielt landskap dette her. :)

Takk for kommentaren Helene. Her har jeg konsentrert meg om å få selve vulkanlandskapet og konturene i dette så tydelige som mulig, og utbrente skyer har fått lide litt her. Greide ikke å få til begge deler.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Dette ble stilig "som alle hauan".

Knall komp, og det at du har fått med den lille svungen nederst i bildet gjør susen. Bilen, som kunne hold siden sin bedre, bryter fint med resten av bildet som en kontrast til landskapet. Flotte fargetoner og fin skarphet. Litt utbrent himmel, men skitt au, det er landskapet som er motivet. Drister meg til og spørre s/hv spørsmålet....?

Lenke til kommentar

Artig med midtstlit veg til en forandring, det gjorde bildet litt annerledes. Tror jeg ville kjørt på med litt mørkere bakgrunn, sånn at himmelen ikke gikk i ett med bakgrunnen. Spesielt landskap dette her. :)

Takk for kommentaren Helene. Her har jeg konsentrert meg om å få selve vulkanlandskapet og konturene i dette så tydelige som mulig, og utbrente skyer har fått lide litt her. Greide ikke å få til begge deler.

Skj

Legger ved en V2 - jfr himmel/skyer som du nevner.

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Kontrasten mellom det forrevne landskapet og den lange veistrekningen som virker snorrett både i horisontal- og vertikalplanet, gjør bildet spennende og litt "fremmed" på en måte, - kanskje det vil se sånn ut når Mars muligens vil bli kolonisert om noen tiår ! :)

M v h Albert.

Ja, det var vel nettopp beskrivelsen din som jeg ble nysgjerrig på da vi kom til dette "standpunktet", og som jeg ville forevige i et fotografi. (Se også V2 ang. utbrente skyer på himmelen).

Skj

Lenke til kommentar

Dette ble stilig "som alle hauan".

Knall komp, og det at du har fått med den lille svungen nederst i bildet gjør susen. Bilen, som kunne hold siden sin bedre, bryter fint med resten av bildet som en kontrast til landskapet. Flotte fargetoner og fin skarphet. Litt utbrent himmel, men skitt au, det er landskapet som er motivet. Drister meg til og spørre s/hv spørsmålet....?

Takker for kommentaren din Pentaxen. s/h versjon må jeg nok gå inn på PC-en og teste ut.

Skj

Lenke til kommentar

Skj

Ja, ser at himmelen er litt utbrent, men det var ikke det jeg tenkte på, men selve fargen bakom bildet. Den du kan forandre sjøl fra svart til hvit og alle nyanser derimellom. :)

Lenke til kommentar

Godt komponert! Liker godt den smale S'en veien lager. Gir det et ekstra piff enn en "nøytral" vei som bare går rett frem. v2 er soleklart best i mine øyne. Syntes bildet kler farger bedre enn s/hv fordi det er forskjellige farger på forgrunn, fjellet i bakgrunnen og himmelen. Syntes det blir litt usammenhengende i s/hv

Lenke til kommentar

Godt komponert! Liker godt den smale S'en veien lager. Gir det et ekstra piff enn en "nøytral" vei som bare går rett frem. v2 er soleklart best i mine øyne. Syntes bildet kler farger bedre enn s/hv fordi det er forskjellige farger på forgrunn, fjellet i bakgrunnen og himmelen. Syntes det blir litt usammenhengende i s/hv

Takk for din analyse av bildet mitt. Stemmer godt med det jeg tenker selv også.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott landskapsbilde , foretrekker v2 da den ikke ble så mørk og mistet litt av detaljene som i s/hv versjonen.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...