Strato Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei. Jeg har nå overklokket kortet mitt til 1500mhz med max volt og power limit i afterburner. Temp er stabil på 45c. Det som gjør meg litt forvirret er at sensorene i afterburner og GPU-z sier at kortet klokker konstant på 1500mhz under load. Ingen dips, ingen throtling osv... Men på forsiden til GPU-Z står det: GPU clock: 1361mhz, boost: 1450mhz. Hva betyr dette? Burde ikke boost ha fortalt at kortet gjør 1500mhz? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Kortets hastighet.. 1361Mhz.. kortets boost 1450Mhz, Kortets faktiske boost er 1500Mhz. Har alltid vært slikt, iallefall for meg. (Nå er jo jeg ung, hakke vært entusiast mange årene^^^) Lenke til kommentar
Strato Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Er dette en grei oc for et ref 980? Burde jeg klare mer på vann? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg kjører 155~ noe og mem på 2000Mhz,men 1500 er helt greit det Avg vil jeg di Lenke til kommentar
Strato Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Av en eller annen grunn får jeg ikke gjort noe som helst med memory clock. Jeg prøver å dra slideren opp, trykker apply, men så spretter den bare ned til 0 igjen Kjenner du til dette? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Du folder ikke i bakgrunnen elns? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Jo sikkert derfor. Tar en restart i dag og prøver på ny Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg må pause foldingen, sette slideren til der jeg vil, trykke apply, så starte foldingen igjen Lenke til kommentar
Strato Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Jeg har litt videre spørsmål angående mitt Zotac GTX 980 Reference og overklokking. Det har seg slik at jeg nå bruker disse innstillingene stabilt i afterburner: Volt: +87 (1,250) Powertemp limit: Max Coreclock: +200 (1478 mhz) Mem clock: +0 (venter med dette til jeg er fornøyd med core clock) Load temp er stabil på rundt 42 grader (med andre ord bruker jeg vann). Jeg kan øke klokken til 1500mhz, men da er den ikke dønn stabil og jeg kan få driverkrasj en gang i blandt. Spørsmålet mitt er: Jeg er godt innafor akseptable temperaturer, men afterburner lar meg ikke øke volt mer.... 1) Er det noe jeg kan gjøre for å øke volt enda mer for å gjøre et forsøk på enda heftigere overclock? 2) Er jeg da nødt å flashe en custom bios? 3) Er dette smart? Eller har jeg så lite å tjene på det at det ikke er verdt det? 4) Mister jeg garanti? Er det mulig å flashe tilbake til stock bios slik at garanti ikke er et problem? Til slutt. Dersom jeg er inne på noe her; er det noen som har en link til en bra guide som kan sette meg i gang? Endret 11. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Er trøtt, tar dette litt fort! Nei, du kan ikke øke volt mer, er hw begrensning, skal du ha noe så voldsomt så skaff deg et 980 Classy. Men note at 980 korta skalerer ikke så bra med mer volt enn 1,3V. Jeg har custom bios på mine 2 vannavkjølte 980 G1 kort. Der er volt 1.275V. Altså den er modded slik at boost volt blir vanlig volt. Jeg synes det, jeg tjente ikke allverdens, 50-60Mhz mer. Du mister garanti om du feiler, at flashen ikke blir fullført, da kan kortet bli defekt. Du mister ikke garantien om du får original bios tilbake før en evt rma. Sjekk første post i 9xx tråden, så ser du det linker noen fine og nyttige linker og info. Lykke til! Lenke til kommentar
Strato Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 ok Så jeg kan med andre ord flashe bios, øke volt med 0,025 mer og håpe på 50mhz ekstra. Høres bra ut. Da må jeg bare vurdere om jeg synes det er verdt det Takk for bra svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå