Gå til innhold

Sandbergs klesvalg


Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

At man synes det er morsomt at velstående, priviligerte mennesker rekker fingeren til desperate og svake mennesker, vel jeg trenger egentlig ikke å si så mye mer. Det taler egentlig godt for seg selv!

 

Men takk for at du deler litt av mentaliteten og motivasjonen for å stemme på FrP!

Ah, så ironi er kun artig sålenge det det sparker den veien en selv ønsker altså ?

 

... takk for at du forstår deler av radikale muslimers synspunkt der.

 

btw;

Charlie sparker i grunn alle veier og jeg aner ikke hvilken motivasjon FrP'ere har.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, så ironi er kun artig sålenge det det sparker den veien en selv ønsker altså ?

... takk for at du forstår deler av radikale muslimers synspunkt der.

 

btw;

Charlie sparker i grunn alle veier og jeg aner ikke hvilken motivasjon FrP'ere har.

 

 

Nei, Charlie Hebdo er ikke kjent for å sparke "alle veier". De er kjent for å lange ut mot både venstre og høyresiden. Mot Jesus og mot Muhammed, men alltid oppover. Alltid mot det etablerte, alltid mot makta.

 

For ja, det er langt mer ok at kassadama på Rema drar en spøk på Reitans bekostning enn vice versa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

FRP har fått til 0 i regjering enda de lovet å redde oss fra de rødgrønnes vannstyre. Etter at de kun har gitt oss lakrispiper og Segway er FRP fullstendig avhengig av en pauseklovn som Per til å forsikre de fanatiske om at FRP fremdeles er FRP.

 

Her ser man jo hvor lite du vet. Men du er unnskyldt da du ikke er alene om å fokusere på segway og lakrispiper blant dine meningsfeller.

 

 

 

 

 

18 måneder i regjering – kort oppsummert

 

18 måneder i regjering. 18 måneder til å gjennomføre FrP politikk. Her er en liten oversikt over hva vi har fått til på samferdselsområdet. Så neste gang du hører AP påstå at Segway er FrPs viktigste seier, så kan du selv vurdere om det er FrP eller AP som er troverdige.

I opposisjon år etter år. Klare meninger og sterk tale, men uten å bli hørt av statsråder. I regjering får vi gjennomslag. Mange, store og små. Noen tror vi kun gjennomfører Nasjonal Transportplan. Det er feil. Resultatene nedenfor er tiltak som gjøres utover NTP:

I samferdselspolitikken har vi som mål å bygge bedre og tryggere infrastruktur som styrker bo- og arbeidsregionene, kutter kostnader i næringslivet og gir tilgang til mer fritids/kulturtilbud. Og vi vil ha et enklere regelverk for næringsliv og enkeltpersoner.

Vei Legge til rette for økt trafikksikkerhet, redusert reisetid, lavere kostnader og bedre fremkommelighet. Få mer ordnede konkurranseforhold for tungtransporten

  •  
  • Kraftig økt satsing på vedlikehold. Svært viktig for økt trafikksikkerhet. I 2015 blir vedlikeholdsetterslepet redusert for første gang på mange tiår. Budsjettveksten er på ca 66 % sammenlignet med rødgrønt budsjettforslag for 2015.
  •  
  • Bevilget 70 milliarder kroner til et infrastrukturfond, som vi opprettet i desember 2013. Et viktig virkemiddel for forutsigbar satsing på vedlikehold på vei og bane
  •  
  • I 2014 ble det asfaltert rundt 1450 km vei, en kraftig økning fra foregående år.
  •  
  • Øker bevilgning til riksveiinvesteringer med ca 20 %, så mye at deler av opposisjon kritiserer satsingen som for stor.
  •  
  • Oppretter veiselskap som skal bygge lange strekninger av E6, E18 og E39 mer helhetlig
  •  
  • Fremskyndet i 2014 en rekke veiprosjekter gjennom økte bevilgninger (12 riksveiprosjekter, fra E18 Arendal-Tvedestrand i sør, til E105 v/ Kirkenes i nord)
  •  
  • Forenklet planarbeid for 13 veiprosjekter i 2014 ved å avlyse omfattende “konseptvalgsutredninger” og går rett på planleggingsstadiet i stedet
  •  
  • Gjort flere grep for å sikre mer enhetlig standard på vegnettet – deriblant felles standard for bruer på riksveg og fylkesveg, at man skal unngå rundkjøringer på nye hovedveier, og at nye hovedveier primært skal legges utenfor sentrum av byer og tettsteder.
  •  
  • Åpner opp for mer liberal praktisering av skiltregelverket
  •  
  • Økt bruk av statlig plan på store veiprosjekt.
  •  
  • Iverksatt arbeid med å forenkle planlegging og regler, samt kutte kostnader på nye vei-/ sykkelveiprosjekter
  •  
  • I 2015 skal det bygges 30 % mer sykkelvei på riks/fylkesveier enn i 2014. I tillegg bevilges 95 millioner kr til steder med spesiell sykkelsatsing.
  •  
  • Initiert arbeid for å kutte kostnader og/eller bedre tilbudet på landets ferjestrekninger, samt styrke miljøsatsingen i ferjesektoren
  •  
  • Økt bevilgninger til fylkesveier med ca 146% sammenlignet med Stoltenbergs 2014 budsjett, gjenopprettet rentekompensasjonsordningen for fylkene, økt støtte til rassikring
  •  
  • Raskt avklart trasevalg for ferjefri E39 i Hordaland, Sogn og Fjordane og Møre Romsdal, og iverksatt planarbeid foran skjema.
  •  
  • Lagt til grunn at E39 Stavanger-Kristiansand skal planlegges som firefeltsvei, ikke tofelt som vedtatt av forrige regjering.
  •  
  • Gitt grønt lys for ny firefelts motorveg på E39 mellom Os og Bergen, etter mange år tautrekking av tidligere regjeringer
  •  
  • Satt inn ekstra ferje på E39 Halsa-Kanestraum (etter mange års ønske)
  •  
  • Lagt til grunn 20 minutt frekvens på ferjestrekningen Anda-Lote
  •  
  • Fremskyndet ferdigstillelse av E18 Vestfold (Tønsberg-Sandefjord).
  •  
  • Åpnet for 110 km/t fartsgrense på trygge motorveier. Samfunnsøkonomisk lønnsomt, og har ikke påvirket ulykkesstatistikken negativt.
  •  
  • Ferdigstilt forslag til nytt parkeringsregelverk (sak som har ligget i departementet i åtte år uten konklusjoner)
  •  
  • Forenklet regelverk for utrykningskjøretøy over 3,5 tonn, slik at de kan holde fartsgrense på motorveien (isteden for 80 km/t maksfart)
  •  
  • Vil tillate kommunale “trygghetsalarmkjøretøy” å bruke kollektivfelt for bedre fremkommelighet (fikk avslag av tidligere regjering)
  •  
  • Styrket konkurransesituasjonen for seriøse lastebilnæringen ved
  •  
  • firedoblet vogntogkontroll i 2014, ytterligere vekst i 2015
  •  
  • innfører krav om vinterdekk på tilhenger,
  •  
  • Tillatt bruk hjullås og utvider retten til å holde tilbake farlige vogntog,
  •  
  • Innført krav om bombrikke på tunge kjøretøy for å sikre like konkurranseforhold i transportbransjen.
  •  
  • jobber med andre EU land for å innføre krav om glattkjøringskompetanse for vogntogsjåfører
  •  
  • Gitt tillatelse til bruk av modulvogntog på egnede veger, som kutter transportkostnader
  •  
  • Initiert flere tiltak mot ulovlig kabotasjekjøring, i samarbeid med Justisdept, Arbeids og sosialdept samt Finansdept.
  •  
  • Økt samarbeidet med bensinstasjonsbransjen for flere truckhvileplasser
  •  
  • Kuttet bilrelaterte avgifter med ca. 2 mrd kr i 2015 budsjettet.
  •  
  • Fremmet forslag til bompengereform, for å få lavere bomtakster og/eller eliminere bomstasjoner. Skal redusere antall bomselskap fra ca. 60 til tre for å kutte administrasjon- og driftskostnader. Finanskostnader reduseres gjennom lavere rente og rentekompensasjonsordning.
  •  
  • Har allerede fjernet bomstasjoner på sju strekninger, og flere steder er bompengegjelden redusert. Har fått Stortingets fullmakt for å redusere takstene på 13 bomprosjekt. Regjeringens vedtak så langt vil, for eksempel, spare bilister i Nord Norge for minst 2 milliarder kroner i bompenger sammenlignet med forrige regjerings planer. På flere strekninger gjeninnfører rabattordninger fjernet av forrige regjering.
  •  
  • Til info: Regjeringen har også tapt bompengekamper i Stortinget – prosjekt hvor H/FrP har foreslått å fjerne bompenger men hvor opposisjonen har vedtatt å opprettholde bompengene. (det er altså ikke “bare å fjerne bompenger”, vi må få flertall i Stortinget).
  •  

 

Jernbane / kollektiv Legge til rette for at flere velger å jobbependle med tog/kollektiv, og at mer av godstransporten går på jernbane.

  •  
  • Kraftig økt satsing på vedlikehold, slik at vedlikeholdsetterslepet reduseres i 2015. Til sammenligning vokste forfallet med nesten en milliard kroner årlig fra 2005 til 2013. Veksten er på 55 % sammenlignet med rødgrønt budsjettforslag for 2014.
  •  
  • Bevilgning til jernbanen har økt med ca. 50% siden regjeringsskiftet
  •  
  • Starter løft for nye investeringer ved å nær firedoble bevilgninger til planlegging.
  •  
  • Forbedret rutetilbudet med flere avganger på Østlandet, nesten dobling på Sørlandsbanen, forlenget Trønderbanen til Melhus, og skal øke på Saltenpendelen. Det er ca 100 flere togsett på sporet nå sammenlignet med i fjor.
  •  
  • Flere nye vognsett til NSB ved å øke statens kjøpsgarantier.
  •  
  • Vedtatt Handlingsplan for kollektivtrafikken, hvor staten skal ta 50% av tunge investeringer i kollektiv infrastruktur i de fire største byene.
  •  
  • Bevilgning til kollektivtrafikk i de ni største byområdene ligger 30% over planlagt nivå.
  •  
  • Iverksetter reform for godsterminaler på jernbane, for bedre drift og økt godsbehandling
  •  
  • Iverksetter en rekke beredskapstiltak for å styrke jernbanens leveranser, blant annet ved økt tilgang til reservelokomotiv, beredskapsterminaler etc.
  •  
  • Tatt beslutninger som fremskyndet arbeidet med ny godsterminal i Bergen og i Trondheim (diskusjonstema i mange tiår uten beslutning)
  •  
  • Startet arbeidet med Norges største jernbaneprosjekt – Follobanen
  •  
  • Sikret god fremdrift i jernbaneutbyggingen Larvik-Porsgrunn, fremskyndet bevilgninger på 200 mill kr, samt vedtatt at Horten skal ha jernbanestasjon.
  •  
  • Fulgt opp arbeidet med godstransport på Rauma banen, hvor ny operatør overtok etter en del arbeid
  •  
  • Besluttet at Ringeriksbanen skal være en del av intercity satsingen på Østlandet
  •  
  • Iverksatt planlegging av forlengelse av dobbeltspor på Jærbanen, og fremskyndet bygging av perronger for å tilrettelegge for lengre vognsett.
  •  
  • Iverksatt KVU vedr sammenkobling av Vestfold- og Sørlandsbanen
  •  
  • Igangsatt arbeid for bedre togtilbud på Gjøvikbanen
  •  
  • Igangsatt arbeid med svenske myndigheter om å utvikle jernbanetrafikken mellom Oslo og Gøteborg på kort og lang sikt.
  •  
  • Styrket rettighetene til busspassasjerer (til jubel fra Forbrukerombudet)
  •  
  • Skal utarbeide ordning med nasjonal ruteplanlegger (rutetabell for all kollektivtrafikk)
  •  
  • Tatt flere initiativ for å mer innfartsparkering
  •  
  • Igangsatt arbeid for å se på økt bruk av ekspressbusser
  •  
  • Igangsatt arbeid med en ITS lov (Intelligente transport system), for å gi de reisende bedre informasjon om valgmuligheter, rushtid, ruter etc.
  •  

Havn Styrke norsk skipsfart og legge til rette for mer gods på skip

  •  
  • Fremlagt en Nasjonal Havnestrategi, den første noen gang.
  •  
  • Bevilget penger for å stimulere bedre samarbeid mellom havnene
  •  
  • Fremskyndet planlegging av en rekke nye farledsprosjekt forut for planene i Nasjonal Transport Plan
  •  
  • Iverksatt reform av losvesenet. Fått vedtatt ny loslov, som vil kutte kostnader for nærskipsfart og forbedre lostjenesten. Åpnet for økt bruk av farledsbevis
  •  
  • Iverksatt arbeidet med stortingsmelding om sjøsikkerhet og beredskap mot akutt forurensing til sjøs
  •  
  • Styrke teknologi/miljøsatsingen for skipsfarten via Transnova, deriblant satsing på landstrøm
  •  
  • Igangsette arbeid med støttefylling for å stabilisere ubåtvraket på Fedje.
  •  

Luftfart Styrke norsk luftfartsklynge, gi bedre reisetilbud og opprettholde høyt sikkerhetsnivå.

  •  
  • Besluttet å innføre forenklet transfer ved Gardermoen (slippe å hente/sjekke inn bagasje etter ankomst utenriksfly med fortsettelse på innenriksfly. Mange års diskusjon uten beslutning før nå)
  •  
  • Ny terminal på Flesland vedtatt
  •  
  • Gitt konsesjon til Arendal Lufthavn, Gullknapp
  •  
  • Utvidet konsesjonen til Moss Lufthavn, Rygge
  •  
  • Igangsatt arbeid med konsesjonssøknad for Polarsirkelen lufthavn
  •  
  • Vedtatt at flyplassdriften på Bodø Lufthavn skal overføres fra Forsvaret til Avinor
  •  
  • Igangsatt arbeid med konkurranseutsetting av tårn- og sikringstjenester
  •  

Post og Telekom Sikker kommunikasjon med god kapasitet og konkurranse

  •  
  • Igangsatt arbeidet med en Ekom melding.
  •  
  • Fremmet forslag til ny Postlov, som gir sterkere forbrukervern og sikrer gode posttjenester for fremtiden.
  •  
  • Økt støtten for utbygging av bredbånd i distriktene, som i 2014 gir 10800 nye husstander ny eller bedre bredbåndsdekning
  •  
  • Samordner graveforskriftene, som kutter kostnader for legging av fiberkabler etc (bedre å kutte kostnader enn å måtte øke subsidiene)
  •  
  • Kraftig økt bevilgningene til sikkerhet i Telekomnettene.
  •  
  • Koordinert arbeidet med utbygging av ekom langs jernbanen
  •  

Diverse

  •  
  • Tillat bruk av Segway fra 1. juli 2014
  •  
  • Ryddet i regelverket for elsykkel
  •  
  • forslag til strengere regler for rusmidler i trafikken
  •  
  • Endret avgiftsregime for bruktimportert bil, slik at biler mellom 15-30 får reduksjon i avgiftsnivå (slår også godt ut for 7-9 år gamle biler).Så, det var litt av det vi har gjort i regjeringen (utover det som var planlagt i Nasjonal Transportplan). Jeg synes det viser en viss gjennomføringsevne. Derfor er det litt rart å se at Arbeiderpartiet, i Dagbladet denne uken, skrev at fjerning av Segwayforbudet er FrPs viktigste seier. Påstanden er så banal den fortjener knapt omtale. Jeg nevner det likevel, fordi det viser hvordan våre politiske motstandere (og en del politiske kommentatorer) forsøker å marginalisere FrP. Eller så ser AP på forbud mot Segway som en svært viktig sak for norsk venstreside. Det er uansett litt trist at de ikke klarer å se alt det øvrige som skjer.
  •  
http://www.solvikolsen.com/2015/05/1355/

 

 

 

 

 

Flott liste, artig at Høyre, V, og KrF har latt FRP få lov til å være med på den. FRP er i sin sedvanlige frekkhet ikke flau for å til og med skryte av sine valgløftebrudd ser jeg. Og også dette parkeringsdirektivet som skulle være så enkelt å endre er altså mer eller mindre unisont kalt for et makkverk. Det er klart vi alle må håpe at selv med feil parti i regjering så kan det bli utført ikke bare dårlige endringer. Så selv om jeg ikke syns det er galt mye av det som står på listen din så merker jeg meg altså at FRP som skulle kvitte seg med bompenger i stedet tar de pengene (eller skryter ihvertfall selv av å ha gjort det) og bruker dem på andre ting. Et klart løftebrudd på en av deres flaggsaker. Listen får meg til å tenke at den må være skrevet av "Veidekke" og ikke et politisk parti. Hvor mye er NRK lisensen på i dag da? For ikke snakke om Krekar som FRP lovet enveisbillett til Irak. I stedet sitter han fremdeles og koster det norske folk millioner. Vel det siste ville jo skjedd uansett hvem som er ved makta, men bare FRP var dumme nok til å love bort Krekar.

 

Tilbake til topic så syns jeg det er flaut at FRP ikke har mer respekt for seg selv enn at det er greit å tale på store forsamlinger som landsmøte i T-skjorte under blazer, da uansett hva som står på skjorten. Men Siv la kanskje standarden i sin "kom og pul meg" kjole under valgvake, der hun stolt sa "Morna" til Jens etter selv å ha tapt flere velgere enn Jens og SV til sammen. Det eneste demokratiske partiet my ass! Om de respekterte det norske folk så hadde de ikke gått i regjering på det syltynne grunnlaget. Og kamelene de har måttet svelge får Bondevik til å se ut som en anorektiker i forhold...

Lenke til kommentar

Ved å ta på seg en tacky T-skjorte og legge seg på ryggen og rope "Voldtekt!", har Per Sandberg effektivt fjernet oppmerksomheten vekk fra det pinlige faktum at FrP får igjennom fint lite av sine flaggsaker i regjeringen Solberg.

Vel, det fungerer noen timer.

 

Det hadde vært greit å ha et navn på folk som synes at flyktningene like gjerne (- eller med fordel -) kan drukne i Middelhavet istedenfor å lande i Europa. Hva med Drowners?

(Drowns syndrom blander kortene litt formye.)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ah, så ironi er kun artig sålenge det det sparker den veien en selv ønsker altså ?

 

... takk for at du forstår deler av radikale muslimers synspunkt der.

Det er ikke en forutsetning at ironi skal være "artig" for å være ironi. Humor er også ganske subjektivt, det eksisterer ikke en oppskrift man kan bruke for å gjøre noe universelt humoristisk som alle garantert ler av.

 

Jeg registrerer bare hva du synes er humoristisk. Og det er altså at en privilegert, velstående og mektig person gjør narr av de mest utsatte og svakestes pågående tragiske skjebner og død. Du synes det tydeligvis er utrolig morsomt og du skal få lov selvsagt å le med Sandberg av disse tragediene, men ikke forvent at jeg ler med deg. Jeg ler heller av deg.

 

 

Charlie sparker i grunn alle veier

Der tar du grundig feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei, Charlie Hebdo er ikke kjent for å sparke "alle veier". De er kjent for å lange ut mot både venstre og høyresiden. Mot Jesus og mot Muhammed, men alltid oppover. Alltid mot det etablerte, alltid mot makta.

De "angriper" det etablerte, makt eller ei, men nok om det.

For ja, det er langt mer ok at kassadama på Rema drar en spøk på Reitans bekostning enn vice versa.

Alle barna... vitser, Mamma... vitser, ... ingen armer, ingen kake. Mye morsomt som sparker "nedover".

 

Beklager, men jeg finner Sandberg t-skjorta rimelig morsom, antagelig mye på grunn av at det er nettopp Sandberg som gikk med den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er ikke en forutsetning at ironi skal være "artig" for å være ironi.

Mer effektivt er det dog med litt humor.

 

Jeg registrerer bare hva du synes er humoristisk. Og det er altså at en privilegert, velstående og mektig person gjør narr av de mest utsatte og svakestes pågående tragiske skjebner og død. Du synes det tydeligvis er utrolig morsomt og du skal få lov selvsagt å le med Sandberg av disse tragediene, men ikke forvent at jeg ler med deg. Jeg ler heller av deg.

Ja, ja- det er vel et privilegie du har, det å latterliggjøre min humor og le av meg- i kraft av at din form for humor sikkert er langt mer politisk korrekt.

 

Apropos;

Jeg har aldri nevnt noe om hva jeg synes om det som skjer i middelhavet, jeg synes bare at t-skjorta til Sandberg var fornøyelig. Så vær vennlig å ikke synse for mye om alt mulig annet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Uansett om han valgte skjorten bevist eller ikke, så presterte han å gå med den. I løpet av ett eller annet tidspunkt burde han dra de koblingene, og innse at den er direkte usmakelig. En stor del av jobben hans går ut på å navigere seg rundt om kring i det offentlige rom, om dette er hva evnene hans strekker til, så er han jo inkompetent. 

 

Vel. Vi kan alle feile, men her burde han strengt tatt legge seg flat og beklage det hele. Intensjonelt eller ei, men til syvende og sist så er det vel mer viktige ting å bry seg om i denne verdenen.

 

Personlig så humret jeg litt når jeg så saken. Ikke fordi jeg finner motivet humoristisk, men fordi klesvalget var så til de grader lite taktfullt. Litt sånn "hehe, for en jævla idiot", men han prøver jo å fremstille seg som mer folkelig, så kanskje det var den egentlig meningen bak det hele? 

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at et partis nestleder velger klærne han skal ha på seg på sitt partis landsmøte helt på måfå og uten tanke for hvilket image eller budskap de skal eller vil fremføre er vel sånn ca. lik null.  Selvsagt er det ren svada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ja, ja- det er vel et privilegie du har, det å latterliggjøre min humor og le av meg

Jeg mente ikke det jeg sa "at jeg ler heller av deg" bokstavelig. Det klarer jeg ikke, jeg synes det bare er trist.

 

i kraft av at din form for humor sikkert er langt mer politisk korrekt.

Til syvende og sist er det egentlig ikke så veldig relevant for denne diskusjonen hva du eller jeg finner humoristisk all den tid vi snakker om nestlederen i FrP. Jeg kan også le av ganske morbide ting, men jeg gjør det fordi jeg har en avstand til det jeg spøker av, jeg og min humor har ingen innflytelse på nåværende politiske prosesser som vil ha en reell innflytelse på samfunnet og menneskene rundt meg og innerst inne så er det slik du også har nevnt, en underliggende ironi over det jeg evnt gjør narr av.

 

Når Sandberg gjør det, blir det ikke ironisk. Han blir ingen "Charlie Hebdo". Han og hans selvtilfredse priviligerte og fremtredende status som stortingspolitiker har en reell påvirkning, ikke bare på de politiske prosesser men også på holdningene til menneskene i samfunnet han lever i. Det er jo du et bevis på med det du skriver i denne tråden. "Alt er så likegyldig, bli med sammen med meg i å gi litt mer blaffen i hva som skjer rundt oss. Vi kan jo le av de tragediene og lage litt humor av det også bare for å understreke hvor fullstendig f**n vi gir i alle de menneskene der nede".

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Nå er jo "saken" at en voksen person med politisk verv enda ikke har lært å kle seg selv. Det er faktisk helt greit å sende slike barnlige sinn hjem for å skifte før de voksne diskuterer politikk. I stedet for å akseptere direkte hån (eller det som oppleves som slik av mange). De som prøver å unngå å snakke sak er vel strengt tatt de som har løpt fra flest valgløfter, tror du ikke?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt en helt bevisst og planlagt handling av Sandberg, og det ser jo ut til å ha virket. Folk blir provosert og fokus blir dratt vekk fra problemene FRP sliter med om dagen. Det at nestlederen i et regjeringsparti "bare tar den øverste t-skjorten i skapet" når han skal velge klær til landsmøte er det vel ingen oppegående mennesker som faktisk tror på?

Lenke til kommentar

l ingen oppegående mennesker som faktisk tror på?

 

Neppe.

 

Men å få Sandberg til å innrømme det var et bevisst valg, får vi ikke oppleve. For da måtte han jo i tilfelle gå i detalj på hvorfor han syntes symbolikken på trøya passer så fortreffelig til situasjonen i middelhavet, -det hadde blitt en svært pinlig forestilling.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Dette var en spesiell t-skjorte med veldig mye print. Selv syns jeg det var vanskelig å se hva som egentlig stod der, i hvert fall når han hadde dressjakka over. Jeg anser det derfor som svært sannsynlig at han ikke gjorde det med vilje. Jeg har selv flere t-skjorter med print uten at jeg har sett så nøye på hva som faktisk står der. Det er ikke alle som har et behov for å speile sin egen personlighet ved bruk av klær. På noen områder må det være lov å være litt enkel. 

 
Saken hadde derimot vært en annen hvis t-skjorta var helt hvit med store, sorte bokstaver. 
 
Siden mye tyder på at klesvalget var tilfeldig, så syns jeg det er verdiløst å diskutere dette. Det blir bare tomme spekulasjoner.
 
Jeg ser også for meg at det er litt sånn avslappet stemning på FrP-landsmøte. Man ser jo dette på Siv Jensen også, hun fremstår ikke som veldig polert i forhold til mange andre politikere. Det syns jeg er greit. De skal jo tross alt drive politikk. Selvfølgelig er det fint hvis utenriksministeren og andre som reiser ut ser representable ut, men når de tusler rundt her i Norge så ser jeg ikke problemet. 
 
Jeg stemmer blankt ved valg. Jeg står utenfor det hele, og betrakter galskapen fra både høyre og venstre. Så ikke kom å si at jeg er "vridd" til en av sidene.
Endret av bird and cloud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Jeg skjønner godt at norsk media setter klesvalg i lys, men det må da være grenser hvor mye oppmerksomhet dette skal få. Det er av og til jeg spør meg selv om dette er nok en gang noe media bruker for å sverte partiet eller sandberg. Vi så jo godt hvordan de reagerte når Mazyar Keshvari sa Norge bør slutte å ta imot asylsøkere. Hatet vokste og mazyar fikk rask kritikk og spydige kommentarer rettet mot seg, til og med Nettavisen skrev kronikker om hvor ironisk kommentaren til mazyar var siden han selv kom fra Iran som flyktning. Norsk media valgte ikke å følge denne saken opp, de ignorerte det og de hatefulle og spydige kommentarene han fikk. 

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Sandberg ha interesse av å tråkke noen ned på denne måten? Jeg er ingen FrP-er. Men jeg kan ikke se at det er noe hold i spekulasjonene rundt klesvalget. Hvis han burde visst at skjorta ville skape reaksjon slik enkelte hevder (noe jeg synes høres merkelig ut) burde han jo også visst at han ikke hadde noe å tjene på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...