snartsommer Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Har prøveeksamen i norsk muntlig denne uken, og har fått eksamensoppgaven fra i fjor. Temaet er kommunikasjon og jeg står HELT FAST! Jeg skal lage en presentasjon på 10 minutter, dette virker jo greit nok. MEN, jeg skal selv velge en problemstilling jeg ønsker å presentere. Det er her det stopper opp for meg. Jeg finner ingen problemstillinger om kommunikasjon jeg kan lage en presentasjon om som tar for seg faget norsk. Jeg har vært inne på tanken om å sammenligne Sophie Elise, og hvordan hun kommuniserer via bloggen sin med noe lignende fra en tidligere tidsepoke, men kommer ikke på noe. Jeg ber ingen om å gjøre leksene mine her, jeg spør bare om noen har noen gode råd eller rettningslinjer jeg kan bruke for å komme i gang med oppgaven! Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Jeg ville kanskje lest meg opp om hva kommunikasjon faktisk betyr, og så ville jeg ha funnet en problemstilling eller kanskje tatt hvordan forandring med kommunikasjon har vært. Sånn som internett er ganske nytt, hvordan ting var før internett vil jeg si er en lett ting å skrive om og det vil være masse du kan prate om. Når du har lest om stoffet så må du kunne det, lag noen spørsmål til deg selv og se om du kan svare på dem uten å lese det fra en bok eller andre steder. Men om du vil skrive om blogging burde du sette spørsmål til hvorfor,hvordan,hva,hvem,når og hvor. f.eks. hvor kan man skrive en blogg fra? mobil, pc osv... Når har man mulighet til å skrive en blogg? Hvordan skriver man en blogg? Hvem skriver blogger? Hvorfor burde man eller burde man ikke skrive en blogg osv.. Kanskje se litt hva blogging baserer seg på. Endret 5. mai 2015 av deaf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå