Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Naturhistorisk museum Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Og det ble bra. Fint med linjene innover, fint lys, bra komp og best i farger. (Synd du ikke får fram exif'en). Fredrik 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Og det ble bra. Fint med linjene innover, fint lys, bra komp og best i farger. (Synd du ikke får fram exif'en). Fredrik Hei Fredrik! Så vidt jeg kan se så er exif'en med helt automatisk og av seg selv denne gangen! WOW! Takk for kommentar! Det ble visst bare to bilder.. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jamen kom exif fram her også! Bra det, ser du har valgt en veldig høy ISO, sikkert derfor bildet (i fullstørrelse) ser litt grumsete ut. mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Jamen kom exif fram her også! Bra det, ser du har valgt en veldig høy ISO, sikkert derfor bildet (i fullstørrelse) ser litt grumsete ut. mvh Fredrik Ja, det var nok en liten bommert der. Derfor ble det nok unødvendig kort lukkertid også. shit! Ja,ja...lærer vel etter hvert! Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Museet er et kult sted og byr på mange arketektoniske godbiter. Synes at du har valgt et interessant utsnitt og komponert det på en fin måte. Sort hvitt er et godt valg her fordi det får frem linjene og strukturen på en fin måte og kamuflerer mye ISO støy. Apropos det siste, så ser jeg av exif at du er på ISO25600 og lukkertid 1/1600. Litt hoderegning tilsier at du kunne klart deg med 1/60 og ISO800. Da hadde du fått et fortsatt skarpt, men tilnærmet støyfritt bilde. Men når du bruker så høy ISO som 25600 blir det veldig grumsete selv med et flott kamera som du har. En annen ting er at slike bilder ser ofte penest ut når de er rett. Her heller bildet litt til venstre. Det er veldig fort å rette opp dette og det gir et mye bedre inntrykk. Men du har et godt øye for motiv og det er det viktigste. Det tekniske lærer du etterhvert 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Museet er et kult sted og byr på mange arketektoniske godbiter. Synes at du har valgt et interessant utsnitt og komponert det på en fin måte. Sort hvitt er et godt valg her fordi det får frem linjene og strukturen på en fin måte og kamuflerer mye ISO støy. Apropos det siste, så ser jeg av exif at du er på ISO25600 og lukkertid 1/1600. Litt hoderegning tilsier at du kunne klart deg med 1/60 og ISO800. Da hadde du fått et fortsatt skarpt, men tilnærmet støyfritt bilde. Men når du bruker så høy ISO som 25600 blir det veldig grumsete selv med et flott kamera som du har. En annen ting er at slike bilder ser ofte penest ut når de er rett. Her heller bildet litt til venstre. Det er veldig fort å rette opp dette og det gir et mye bedre inntrykk. Men du har et godt øye for motiv og det er det viktigste. Det tekniske lærer du etterhvert Hei Mikael! Ja, du har så rett, så rett i alt du skriver! ..også det siste..hihi! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Kameraet ditt viser hva den er god for med hele 25600 iso, men en del støy er allikevel ikke til å unngå. Godt utsnitt, og du får fram hvor vakre disse byggene er. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Kameraet ditt viser hva den er god for med hele 25600 iso, men en del støy er allikevel ikke til å unngå. Godt utsnitt, og du får fram hvor vakre disse byggene er. Vennlig hilsen Ragnar Ja, det var fortærende irriterende med den støyen da! Men, men.. man lærer litt etter hvert...jeg er fortsatt ung.. Og ja, bygningene er så vakre! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Dette var en stilig plass. Reine julaften for en fotograf... Likte s/hv versjonen best. Kan si mye om støyen i bildet, men du kom hjem med et tøft, litt upolert, bilde. Synes støyen skapte en stemning i bildet, og forsterker utrykket av et gammelt bygg. Nå er jo ikke jeg av de "skarpeste" når det gjelder bilder, men uskarpheten/støyen kan, som her, tilføre noe i bilder. Men det er meg da..... Når det gjelder tid til å lære, så har du veldig god tid. Alder er nemlig bare et tall..... Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Dette var en stilig plass. Reine julaften for en fotograf... Likte s/hv versjonen best. Kan si mye om støyen i bildet, men du kom hjem med et tøft, litt upolert, bilde. Synes støyen skapte en stemning i bildet, og forsterker utrykket av et gammelt bygg. Nå er jo ikke jeg av de "skarpeste" når det gjelder bilder, men uskarpheten/støyen kan, som her, tilføre noe i bilder. Men det er meg da..... Når det gjelder tid til å lære, så har du veldig god tid. Alder er nemlig bare et tall..... Stedet er superfenomenalistisk! Must see hvis du reiser til London! Kan sende deg noen flere bilder herfra hvis du har lyst å se? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei, Helene. Ved normal betraktningsforstørrelse viser bildet et vell av detaljer, og fargene kommer forholdsvis godt fram. Ved fullstørrelse er det noe synlig støy, men med de forholdene som du har beskrevet, synes jeg du har grunn til å være godt fornøyd med dette bildet ! M v h Albert. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Hei, Helene. Ved normal betraktningsforstørrelse viser bildet et vell av detaljer, og fargene kommer forholdsvis godt fram. Ved fullstørrelse er det noe synlig støy, men med de forholdene som du har beskrevet, synes jeg du har grunn til å være godt fornøyd med dette bildet ! M v h Albert. Tusen takk Albert! Dere er nå altfor snille med meg! I morra skal jeg finne et skikkelig flott bilde. Jeg tok jo over 500 bilder i London....noe må det da være blant dem! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Stilig Helene jeg velger v 2 ! Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Stilig Helene jeg velger v 2 ! Hilsen Tove Hyggelig at du lite det, jeg var egentlig ikke helt fornøyd selv. skeivt og kornete som det er..nei nå må jeg skjerpe meg! Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Fint perspektiv, bra bilde, fint med lyset fra vinduet. Jeg synes også du har fått bra med detaljer, spesielt i tak og vinduer. Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Fint perspektiv, bra bilde, fint med lyset fra vinduet. Jeg synes også du har fått bra med detaljer, spesielt i tak og vinduer. Mvh Torbjørn Hyggelig av deg Torbjørn! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Begge bildene ble severdige til tross for støy og helning. Flott komposisjon og lys. Dette viser også noe av de gode egenskapene til a7/a7r/a7s. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Begge bildene ble severdige til tross for støy og helning. Flott komposisjon og lys. Dette viser også noe av de gode egenskapene til a7/a7r/a7s. Mvh Alec Hehe..., ja det er fotografen som er begrensningen her, ikke apparatet. Lærer litt etterhvert, men synes det går smått. Har litt lite tid å bruke på hobbyen bare. Bruker du ofte stativ? Det er jo noe pes å dra med seg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Begge bildene ble severdige til tross for støy og helning. Flott komposisjon og lys. Dette viser også noe av de gode egenskapene til a7/a7r/a7s. Mvh Alec Hehe..., ja det er fotografen som er begrensningen her, ikke apparatet. Lærer litt etterhvert, men synes det går smått. Har litt lite tid å bruke på hobbyen bare. Bruker du ofte stativ? Det er jo noe pes å dra med seg.. Bruker stort sett stativ når det er høyst nødvendig , til timelapse , jevn avspeilng (app) ,macro , langtidseksponering . Trefotsstativ kan være noe tungvint å drasse på selv om det er av karbon og veier lite. Et enklere alternativ som du kunne hatt nytte av her er et enfotsstativ (monopod) , fåes også i karbon , veier lite og finnes i kompakte størrelser. Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg