Gå til innhold

Over og ut for Microsoft Media Center

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager skal det kunne erstatte Windows Media Center? Virker som folk her helt på bærtur iforhold til hva Media Center stort sett brukes til..

Kodi kan vel stort sett gjøre det samme som Windows Media Center, med mindre det har noe spesielle greier? XBox One har vel også en slags TV mulighet, men ikke PVR på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox One har nada mulighet for TV, har kun HDMI-inn og kan fungere som en overlay på en TV-dekoder/tuner men det er jo overhode ikke det samme og det finnes vel ikke en eneste løsning i Norge som støttes via programvaren på Xbox One heller.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager skal det kunne erstatte Windows Media Center? Virker som folk her helt på bærtur iforhold til hva Media Center stort sett brukes til..

Prøvd J River Media Center? ;)

AtW

Kommer nok til å se på det etterhvert, men har vært temmelig tidkrevende å få på plass Windows Media Center løsningen og den fungerer helt utmerket. Så inntil videre så sløyfes Windows 10 på HTPC-en inntil jeg gidder å sette meg ned til å utforske alternative løsninger.

Lenke til kommentar

Xbox One har nada mulighet for TV, har kun HDMI-inn og kan fungere som en overlay på en TV-dekoder/tuner men det er jo overhode ikke det samme og det finnes vel ikke en eneste løsning i Norge som støttes via programvaren på Xbox One heller.

Klar over at det ikke er helt det samme, men tror faktisk tv guide og styre kanaler via xboxen faktisk funker uten at jeg har testet det. Så er det vel snakk om PVR funksjonalitet på sikt, resten blir da forskjellige apper. Ser ikke helt den kjempestore forskjellen om PVR kommer på plass da egentlig, men mulig jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Klar over at det ikke er helt det samme, men tror faktisk tv guide og styre kanaler via xboxen faktisk funker uten at jeg har testet det. Så er det vel snakk om PVR funksjonalitet på sikt, resten blir da forskjellige apper. Ser ikke helt den kjempestore forskjellen om PVR kommer på plass da egentlig, men mulig jeg tar feil her.

Konsollene har aldri fungert skikkelig godt som media center, og kommer antakelig ikke til å gjøre det med det første heller.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...