Gangrel Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg satt her en dag å så på kabinettet mitt og tenkte på hva mitt neste prosjekt skulle være. Siden jeg er den typen som liker å se moddene mine i aktiv bruk (gidder ikke å modde\lage kabinetter som ikkje blir brukt, servere bruker jeg heller ikke) var det eneste jeg egentligt synes er "kjedelig" er PSU. Jeg har en standard Chieftech PSU som følgte med det gamle Dragon toweret mitt. Som dere sikkert vet ser disse vanlige og kjedelige ut, i min mening direkte stygge. Det jeg tenkte på å gjøre var å lage en helt ny "boks" til PSU, med andre ord lage et eget deksel selv fra scratch. Planen er å lage den i aluminium eller blikk, med litt tøff look. Det er her spørsmålet mitt kommer (tok lang tid ja *grin* ), hvilken type aluminium er det jeg bør kjøpe for å få shiny look? platene skal være temmelig tynne, altså slik vanlige plater i PSU`r ser ut. jeg har planlagt å skjære ut et tribal mønster i sidene på den og legge veldig tynt plexi glass på innsiden. Plexien er av typen som man får i bilderammer. Som dere sikkert ser på spørsmålet mitt så har jeg aldri laget et eget kabinett i metall, og har derfor svært begrenset peiling, derfor spørr jeg dere eldre og langt mer erfarne moddere :nice: Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 du kan jo "crome" den kassen som er på fra før av da..og eventuelt lage noen små hull i det og sette inn et par LED's ...hadde vært kult det da!.... Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 får jo kjøpt sånn plexi glass lokk til dem - det er jo tøft Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Skjær ut mønster i den kassa du har og forkrom den. Med mindre du er veldig lysten på å lære deg å sveise og kutte i aluminium Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 gjør som meg.. ikke noe deksel.. elsker å se komponentene... hvis du ikke ønsker dette anbefaler jeg deg å bruke plexiglass... da kan man også se komponentene Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hvordan er det å jobbe i kassa uten deksel på psu ? kronglete? risky ? en drøm ? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 jeg kjøpte meg denne! I og med at psu må stikke halvveis ut opp igjennom toppen av kabinettet for å få plass til vifter (moder et gammelt IBM Aptiva-kabinett), så tror jeg det kommer til å se greit fett ut. men back to topic.. det var jo ikke egentlig dette DU ville ha :-) anbefaler aluminium fra clas ohlson og plexi fra (som nevnt i et annet topic) IKEA bilderamme. for å få "shiny" look kan du gå over med finfint sandpapir... hvis ikke du mente at du ville kunne speile deg i det, da! der kan jeg ikke hjelpe deg. Men lykke til Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du kan jo pusse den ned med fint sandpapir til du får en fin finish, og så kan du klikke med dremeln og lage så mange tribals du bare vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå