Gå til innhold

Modding av PSU

Anbefalte innlegg

Jeg satt her en dag å så på kabinettet mitt og tenkte på hva mitt neste prosjekt skulle være. Siden jeg er den typen som liker å se moddene mine i aktiv bruk (gidder ikke å modde\lage kabinetter som ikkje blir brukt, servere bruker jeg heller ikke) var det eneste jeg egentligt synes er "kjedelig" er PSU.

Jeg har en standard Chieftech PSU som følgte med det gamle Dragon toweret mitt. Som dere sikkert vet ser disse vanlige og kjedelige ut, i min mening direkte stygge.

Det jeg tenkte på å gjøre var å lage en helt ny "boks" til PSU, med andre ord lage et eget deksel selv fra scratch.

Planen er å lage den i aluminium eller blikk, med litt tøff look. Det er her spørsmålet mitt kommer (tok lang tid ja *grin* ), hvilken type aluminium er det jeg bør kjøpe for å få shiny look?

platene skal være temmelig tynne, altså slik vanlige plater i PSU`r ser ut. jeg har planlagt å skjære ut et tribal mønster i sidene på den og legge veldig tynt plexi glass på innsiden. Plexien er av typen som man får i bilderammer.

Som dere sikkert ser på spørsmålet mitt så har jeg aldri laget et eget kabinett i metall, og har derfor svært begrenset peiling, derfor spørr jeg dere eldre og langt mer erfarne moddere :nice:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte meg denne!

I og med at psu må stikke halvveis ut opp igjennom toppen av kabinettet for å få plass til vifter (moder et gammelt IBM Aptiva-kabinett), så tror jeg det kommer til å se greit fett ut.

men back to topic.. det var jo ikke egentlig dette DU ville ha :-)

anbefaler aluminium fra clas ohlson og plexi fra (som nevnt i et annet topic) IKEA bilderamme. for å få "shiny" look kan du gå over med finfint sandpapir... hvis ikke du mente at du ville kunne speile deg i det, da! der kan jeg ikke hjelpe deg.

Men lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...