Gå til innhold

Taxfree kvote snusboks, hvor mye kan jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er lov å kjøpe med seg 2 tårn med snus ned til syden og ha de med tilbake til norge i kofferten? Går dette utover kvoten min som jeg har igjen når jeg kommer på flyplassen i norge? Vil det si at jeg ikke kan kjøpe 2 nye tårn uten at det er ulovlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Vil da tro at du så lenge du kan fremvise kvittering som sier at du kjøpte varene i Norge før utreise og har betalt toll/moms, bør det ikke være noe problem å ta det med tilbake igjen, hvis jeg forstår problemstillingen din rett.

Lenke til kommentar

Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet?

I gamle dagar var snus berre til salgs i Noreg og Sverige, så eg tok alltid med meg snus til utlandet. Er altså det forandra på?

Han planlegger nok aa kjøpe de i Tax-Freen. Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet?

Saa du gikk paa Ica eller lignende for aa kjøpe snus til blodpris, i stedet for aa kjøpe i Tax-Free, naar du skulle til utlandet?

Og ja, paa de fleste "store" feriesteder hvor det er mange nordmenn, er det ofte mulig aa finne snus i enkelte butikker.

Lenke til kommentar

Saa du gikk paa Ica eller lignende for aa kjøpe snus til blodpris, i stedet for aa kjøpe i Tax-Free, naar du skulle til utlandet?

Og ja, paa de fleste "store" feriesteder hvor det er mange nordmenn, er det ofte mulig aa finne snus i enkelte butikker.

Kjøpte ofte snus på flyplassen, ja, og den låg i Noreg, så vidt eg minnest.

Den som reiser til utlandet for å treffe nordmenn, treng ikkje ta med seg snus. Sikkert ei nyttig opplysning for nokon.

Lenke til kommentar

Kjøpte ofte snus på flyplassen, ja, og den låg i Noreg, så vidt eg minnest.

Den som reiser til utlandet for å treffe nordmenn, treng ikkje ta med seg snus. Sikkert ei nyttig opplysning for nokon.

Hvorfor snur du paa det jeg sier? 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvorfor snur du paa det jeg sier? 

Snur? Eg hadde snus, kjøpt diverse stader i Noreg (også på flyplassen), med til utlandet. Eg ser ingenting merkverdig ved det? Og det er visst framleis ein god ide om ein er glad i snus, etter det eg skjønar.

Flyplass er i dette tilfellet ikke en del av Norge, i den forstand at det ikke er betalt norske avgifter på varen. Med mindre du har flyplass der du kan gå og handle daglig, uten å gå gjennom noen form for sluse eller sikkerhetskontrol.....

Lenke til kommentar

Flyplass er i dette tilfellet ikke en del av Norge, i den forstand at det ikke er betalt norske avgifter på varen. Med mindre du har flyplass der du kan gå og handle daglig, uten å gå gjennom noen form for sluse eller sikkerhetskontrol.....

Jaudå, men ingen grunn til å vere så oppteken av nokre kroner frå eller til. Ein blir korkje fatig eller rik av dette.

Derimot, det viktige for snusarar som skal til utlandet, er å hugse på å ta med seg tilstrekkeleg, for dei fleste stader i verda får ein ikkje tak i snus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...