Strandeeen Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei! Lurer på om det er lov å kjøpe med seg 2 tårn med snus ned til syden og ha de med tilbake til norge i kofferten? Går dette utover kvoten min som jeg har igjen når jeg kommer på flyplassen i norge? Vil det si at jeg ikke kan kjøpe 2 nye tårn uten at det er ulovlig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Ja, du har forstått det rett. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 2 tårn gjelder for porsjonssnus, skal du ha løssnus er det bare 1. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Kvoten sier hvor mye du har lov å ta med inn til Norge, uten å måtte fortolle det. Hvor varene er kjøpt, spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Vil da tro at du så lenge du kan fremvise kvittering som sier at du kjøpte varene i Norge før utreise og har betalt toll/moms, bør det ikke være noe problem å ta det med tilbake igjen, hvis jeg forstår problemstillingen din rett. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Han planlegger nok aa kjøpe de i Tax-Freen. Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet? I gamle dagar var snus berre til salgs i Noreg og Sverige, så eg tok alltid med meg snus til utlandet. Er altså det forandra på? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet? I gamle dagar var snus berre til salgs i Noreg og Sverige, så eg tok alltid med meg snus til utlandet. Er altså det forandra på? Han planlegger nok aa kjøpe de i Tax-Freen. Er vell ingen som kjøper snus i vanlig butikk i Norge, for aa bruke den i utlandet? Saa du gikk paa Ica eller lignende for aa kjøpe snus til blodpris, i stedet for aa kjøpe i Tax-Free, naar du skulle til utlandet? Og ja, paa de fleste "store" feriesteder hvor det er mange nordmenn, er det ofte mulig aa finne snus i enkelte butikker. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Saa du gikk paa Ica eller lignende for aa kjøpe snus til blodpris, i stedet for aa kjøpe i Tax-Free, naar du skulle til utlandet? Og ja, paa de fleste "store" feriesteder hvor det er mange nordmenn, er det ofte mulig aa finne snus i enkelte butikker. Kjøpte ofte snus på flyplassen, ja, og den låg i Noreg, så vidt eg minnest. Den som reiser til utlandet for å treffe nordmenn, treng ikkje ta med seg snus. Sikkert ei nyttig opplysning for nokon. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Saa du gikk paa Ica eller lignende for aa kjøpe snus til blodpris, i stedet for aa kjøpe i Tax-Free, naar du skulle til utlandet? Og ja, paa de fleste "store" feriesteder hvor det er mange nordmenn, er det ofte mulig aa finne snus i enkelte butikker. Kjøpte ofte snus på flyplassen, ja, og den låg i Noreg, så vidt eg minnest. Den som reiser til utlandet for å treffe nordmenn, treng ikkje ta med seg snus. Sikkert ei nyttig opplysning for nokon. Hvorfor snur du paa det jeg sier? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hvorfor snur du paa det jeg sier? Snur? Eg hadde snus, kjøpt diverse stader i Noreg (også på flyplassen), med til utlandet. Eg ser ingenting merkverdig ved det? Og det er visst framleis ein god ide om ein er glad i snus, etter det eg skjønar. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Porsjonsnus er forbudt å selge i EU, med unntak av Sverige. Der er vel noen land i Europa hvor det er totalforbud, uten at jeg vet hvordan det blir håndhevet. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hvorfor snur du paa det jeg sier? Snur? Eg hadde snus, kjøpt diverse stader i Noreg (også på flyplassen), med til utlandet. Eg ser ingenting merkverdig ved det? Og det er visst framleis ein god ide om ein er glad i snus, etter det eg skjønar. Flyplass er i dette tilfellet ikke en del av Norge, i den forstand at det ikke er betalt norske avgifter på varen. Med mindre du har flyplass der du kan gå og handle daglig, uten å gå gjennom noen form for sluse eller sikkerhetskontrol..... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Flyplass er i dette tilfellet ikke en del av Norge, i den forstand at det ikke er betalt norske avgifter på varen. Med mindre du har flyplass der du kan gå og handle daglig, uten å gå gjennom noen form for sluse eller sikkerhetskontrol..... Jaudå, men ingen grunn til å vere så oppteken av nokre kroner frå eller til. Ein blir korkje fatig eller rik av dette. Derimot, det viktige for snusarar som skal til utlandet, er å hugse på å ta med seg tilstrekkeleg, for dei fleste stader i verda får ein ikkje tak i snus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå