AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei, Er ferdig som lærling i August og vil dermed øke endel i lønn. Er det da bare å ordne meg ett nytt skattekort midt i året med den nye lønnen også vil alt ordne seg mtp skatt? Ønsker å sørge for at jeg ikke får noe smell senere. Anonymous poster hash: c6a17...bea Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei, Er ferdig som lærling i August og vil dermed øke endel i lønn. Er det da bare å ordne meg ett nytt skattekort midt i året med den nye lønnen også vil alt ordne seg mtp skatt? Ønsker å sørge for at jeg ikke får noe smell senere. Anonymous poster hash: c6a17...bea Dette bestiller du på skattevesenet sine sider, før inn hvor mye du har tjent til nå og hvor mye du forventer å tjene fremover. Da vill de sende nytt skattekort til din arbeidsgiver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Dette endrer du elektronisk på www.skatteetaten.no. Oppgi hva du har tjent hittil i år, og hva du regner med å tjene totalt i løpet av året, og ev. vesentlige tillegg og fradrag, så beregner Skatteetaten dette for deg. Arbeidsgiver henter oppdaterte data fra Skatteetaten før hver lønnskjøring, så dette skal gå automatisk. Greit å følge med uansett. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Hei, Er ferdig som lærling i August og vil dermed øke endel i lønn. Er det da bare å ordne meg ett nytt skattekort midt i året med den nye lønnen også vil alt ordne seg mtp skatt? Ønsker å sørge for at jeg ikke får noe smell senere. Anonymous poster hash: c6a17...bea Dette bestiller du på skattevesenet sine sider, før inn hvor mye du har tjent til nå og hvor mye du forventer å tjene fremover. Da vill de sende nytt skattekort til din arbeidsgiver Dette endrer du elektronisk på www.skatteetaten.no. Oppgi hva du har tjent hittil i år, og hva du regner med å tjene totalt i løpet av året, og ev. vesentlige tillegg og fradrag, så beregner Skatteetaten dette for deg. Arbeidsgiver henter oppdaterte data fra Skatteetaten før hver lønnskjøring, så dette skal gå automatisk. Greit å følge med uansett. Flott, takk for hjelp Anonymous poster hash: c6a17...bea Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Er økonomisk gunstig å få skattesmell hvis du har investert pengene slik at skattepengene du skal betale tilbake har forrentet seg, just saying. Dette er såklart bare så lenge du er klar over at du får baksmell og ikke bruker opp pengene på vås. Endret 5. mai 2015 av Rankiz Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Er økonomisk gunstig å få skattesmell hvis du har investert pengene slik at skattepengene du skal betale tilbake har forrentet seg, just saying. Dette er såklart bare så lenge du er klar over at du får baksmell og ikke bruker opp pengene på vås. Dette er jeg klar over, men i en så "ung" alder med så lite diseplin på økonomien (well, it's the truth) tørr jeg ikke dette. Men takk for tipset likevel TS. Anonymous poster hash: c6a17...bea 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå