Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Har snakket med en gutt på nettet over chat og skype i nesten 2 år nå, vi er begge 18. Vi bor ca. 2 timer fra hverandre, har aldri møttes for real, men det er ikke vanskelig å få til sånn sett. Vi er begge ganske kleine sosialt sett, er ikke så mye med venner på fritiden osv, trives best med folk vi kjenner godt. I det siste har vi snakket mye om å møtes på ekte, men er så redd for at vi ikke skal ha noe å snakke om eller noe å gjøre på. Vanligvis går praten lett når vi snakker, men det er jo noe helt annet på en chat enn i virkeligheten. Vi er redd vi skal være helt annerledes enn hvordan vi har forestilt hverandre, og at vi ikke skal ha noe kjemi... Er blitt veldig glad i han, sier han også om meg, i iallfall ideen om han/meg. Det er liksom på tide å møtes på ekte ellers vil liksom samtalen dabbe av snart og ikke ha spesielt mye å snakke om sammen lenger.

Hva kan vi i så fall gjøre på/ snakke om ved et første møte? 

Anonymous poster hash: e2ab7...b89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis ville en kaffe eller en øl ute i offentligheten vært helt ok, men om du er redd for at det skal bli kleint og fylt med pinlig stillhet vil jeg anbefale dere å finne på noe aktivt sammen.
Har dere noen felles interesser?

Dra på quiz på byen sammen?

Spill brettspill på en kafébar? Ølsmaking?

Ta et slag biljard? eller en runde bowling? Spiller ingen rolle om du ikke er flink - det er jo heller ikke poenget.

Ved alle disse tilfellene har dere noe annet å gjøre samtidig som dere snakker, og dere kan dra videre til et annet sted om det funker - eller dra hjem om det ikke funker.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Veldig enig med afterall, det kan være lurt å gjøre en "aktiv" aktivitet, f.eks. quiz, bowling etc som nevnt. Jeg dro med meg en nettdate på akvariet i Bergen en gang, noe som viste seg å være lurt da vi faktisk hadde null kjemi. Alltid noe å se på og snakke om der. Men akvariet er også litt hardcore da, virker som dere har et godt fundament og det er jo ikke bare bare å få god kjemi over nettet heller. 2 år er lang tid. 

Om dere ikke er fremmed for å ta en øl på byn vil jeg anbefale å dra på en "rolig" konsert hvor dere kanskje ikke alltid har sjansen til å prate, men at dere har muligheten av og til. Eller quiz. Om dere kan møtes i Bergen er det quiz nesten hver dag i forskjellige utesteder (spør om dere lurer på noe), og jeg regner med det er tilsvarende i andre byer, også mindre steder. 

Jeg skjønner at dere har bygget opp en del forventninger til hverandre og hvordan et eventuelt møte vil gå. Det er helt naturlig. Men prøv å legg forventningene litt på hyllen, møt hverandre for første gang (det er jo faktisk det dere gjør), og heller dra frem ting dere har pratet om hvis det faller seg naturlig. Det er greit å ikke prate konstant, det er lov å ta seg et sukk i bakken, stirre ut i luften eller en lang ølslurk. Dere trenger heller ikke prate om forhold, dating eller slikt, da blir det fort vanskelig å holde praten oppe. Det er lov å prate om overfladiske ting, hva som har skjedd den dagen, hva som foregår på hjemmefronten, etc. Det er egentlig et hav av ting å prate om så lenge man ikke skal prøve å være superinteressant og dyp hele tiden. Før du vet ordet av det avbryter dere hverandre og det kommer avsporing på avsporing, og istedenfor å tenke på hva dere skal si så bare prater dere. 

Uansett, lykke til! Jeg vet hvor skummelt det kan være :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...