Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Kort sagt kjøpte jeg ny PC i dag, og har bare knapt hatt tid til å bruke den. Siden jeg brukte litt penger på den tenkte jeg å like greit bruke litt penger på MS Office også, og gikk for Office 365. Det føltes som en bra pris, og jeg vet MS Office er rimelig bra. Problemet er bare hva jeg gjør nå? Jeg har prøvd å installere to ganger, og andre gangen gikk ting rimelig tregt. Men etter at alt var ferdig er det ingen nye ikoner noe sted, og selv om det står at fire nye apper er installert, er ingen av dem Office. Jeg har derimot MS Word 2013 (og sikkert de andre, men har ikke sjekket). Er dette det samme som Office 365? Eller knyttet til det? Jeg har også funnet frem en nettside hvor jeg kan logge inn på Office 365 - hvis jeg har skole- eller jobbkonto? Å logge inn med MS-konto fungerer ikke. Så hvordan får jeg tak i en av de andre kontoene, når jeg er en privatperson? Office-versjonen jeg gikk for er Office 365 Personal, da det var den billigste. Den er beregnet for privatpersoner, og ikke bedrifter. Så hvorfor spør den da om jobbkonto eller skolekonto? Er litt forvirret her, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Kort sagt kjøpte jeg ny PC i dag, og har bare knapt hatt tid til å bruke den. Siden jeg brukte litt penger på den tenkte jeg å like greit bruke litt penger på MS Office også, og gikk for Office 365. Det føltes som en bra pris, og jeg vet MS Office er rimelig bra. Problemet er bare hva jeg gjør nå? Jeg har prøvd å installere to ganger, og andre gangen gikk ting rimelig tregt. Men etter at alt var ferdig er det ingen nye ikoner noe sted, og selv om det står at fire nye apper er installert, er ingen av dem Office. Jeg har derimot MS Word 2013 (og sikkert de andre, men har ikke sjekket). Er dette det samme som Office 365? Eller knyttet til det? Jeg har også funnet frem en nettside hvor jeg kan logge inn på Office 365 - hvis jeg har skole- eller jobbkonto? Å logge inn med MS-konto fungerer ikke. Så hvordan får jeg tak i en av de andre kontoene, når jeg er en privatperson? Office-versjonen jeg gikk for er Office 365 Personal, da det var den billigste. Den er beregnet for privatpersoner, og ikke bedrifter. Så hvorfor spør den da om jobbkonto eller skolekonto? Er litt forvirret her, for å si det mildt. Office 365 er versjonen av Microsoft Office 2013 som man betaler årlig for.. Inkluderer 1TB Onedrive lagring etc hos Microsoft.. Så du har trolig funnet rett versjon. Hvis du savner startmenyen i Windows 8.x vil jeg anbefale deg å gå inn på www.ninite.com og laste ned Classic Start der, ligger under Utility.. Da vil du kunne få opp Microsoft Office 2013 i Programmer.. fra startmenyen din.. Da du installerte Office 365 ble det trolig satt opp en Microsoft Konto, dette kan være hva som helst du satte opp.. Trenger ikke nødvendigvis være en Microsoft epostadresse... Endret 4. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Hm... har prøvd å logge inn med alle de tre epost-adressene mine, og en funket ikke i det hele tatt. Den er ikke registrert som MS-konto. Den andre er den jeg har brukt hele tiden, og den funker heller ikke, fordi det er en MS konto (?). Den tredje ga samme svar: Det er en MS-konto, dermed kan den ikke brukes. Da er jeg jo like langt. En annen ting er at jeg går på innloggingen til Office 365 og skriver inn brukernavn, men straks jeg trykker Tab eller trykker i passordboksen går siden videre av seg selv? Feilmeldingen jeg får er for øvrig: Sorry, that didn't work You signed in with your Microsoft account ([email protected]) Sign out of your Microsoft account and sign in with the Office 365 user ID assigned to you by your work or school. Sign in with the Office 365 user ID assigned to you by your work or school. It looks like [email protected], [email protected], or [email protected]. Merk at det står "assigned to you by your work or school, men jeg har jo ikke fått noen konto? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Gå til Office.com og logge på kontoene dine der, du vil se om produktet er knyttet til en av kontoene dine der.. Kan også installeres på nytt derifra.. Ser du om produktet du kjøpte der inne, er dette den rette kontoen du skal logge på med. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Logget inn med MS-kontoen på den siden, men ser ingenting om noen annen konto? Prøvde for øvrig å deaktivere hele greia og starte Word 2013, og det gikk helt fint. Tror jeg like greit gir blaffen i Office 365. Prøver å installere en gang til, men går det ikke da, blir det bare en bomkjøp. Endret 4. mai 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Ja vel, ja. Kom meg til slutt til denne siden: https://office.live.com/start/default.aspxog valgte Word Online, og da var det rett inn uten noe som helst problem. Geezes... Men holder meg nok til offline-versjonen. Online-versjonen er for primitiv for meg. Man kan jo ikke engang lagre ting på normalt vis, og å redigere et dokument jeg har laget fra før (i Word Online...) var et sant helvete. Fikk bare beskjed om at det allerede var i bruk, at det var skrivebeskyttet, at det ikke var delt og så videre. Fikk ikke engang lagret det forrige dokumentet, men måtte lage en ny kopi. What the fuck... Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg logger inn via http://office.microsoft.comom jeg ønsker å sjekke status online. På PC-en starter du hvert Office-program som ønsket da Office ikke er en applikasjon i seg selv, men en pakke bestående av flere applikasjoner. MS Word 2013 er en del av Office 365. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå