Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Generelt for VG3 eksamener våren 2015. Juks?

Anbefalte innlegg

Denne tråden er generell for eksamener. Last opp og del eksamensoppgaver og løsningsforslag!
Nedenfor ligger forresten en tilnærmet fullstendig samling for fysikk 2 (fra 1999 til 2014).

Telemark fylkeskommune tilbyr i år begrenset tilgang til NDLA, Wikipedia og språkrådet. For de fylkene som ikke har det, anbefaler jeg programmet kiwix, og at dere laster ned wikipedia på pcn. Norsk versjonen tar rundt 15 gb, engelsk rundt 50 gb.

Angående programmer:

Jeg har en ubegrunnet mistanke om at Udir har gått til motangrep på juks og bruken av ulovlige programmer (som enkelte oversettelsestjenester).I en artikkel i dagbladet fra 2012 ble det skrevet om hvordan en stort antall elever bruker sagt ulovlige programmer (ofte på nynorskeksamen), og det ble foreslått metoder for å hindre og oppdage bruken av disse.

For oss skal skrivebordet på datamaskinen nå bli endret ved eksamen (ny bakgrunn og nye snarveier). Dette er nytt for i år, og jeg frykter at det er en måte å observere kjørende programmer på.

Hva tror dere?

Dette er en generell tråd for VG3-eksamen våren 2015.
Del tanker, oppgaver, tips og løsningsforslag! 

Eksamensoppgaver Fysikk 2.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det for eksempel mulig å ha en offline søkeliste med sitater? Det hadde vært ekstremt nyttig på eksamen i hovedmål.

Hvis man kunne ha lastet ned sitatlisten til goodreads eller Brainyquote og lignende så hadde det vært fantastisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...