Gå til innhold

Spille widows-spill på mac

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne men, jeg endte her.

Spørsmålet til dere lyder følgende:

Finnes det noe type program som jeg kan laste ned for å kunne spille windows spill på macen?

Jeg ønsker ikke å høre hvor dum jeg var som kjøpte mac, for det vet jeg godt selv, men håper noen der ute vet det eller kan finne det ut, fordi jeg begynner å bli rimelig lei av å bare spille TF2 og Dota......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gå til anskaffelse av Parallels, installere Windows i en virtuell maskin med dette, og så spille av hjertens lyst.

Lite eller ingen garanti for at alt av spill fungerer.

Men det aller beste er å partisjonere disken og installere Windows på vanlig vis, for så å boote til Windows de gangene du vil spille.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne men, jeg endte her.

Spørsmålet til dere lyder følgende:

Finnes det noe type program som jeg kan laste ned for å kunne spille windows spill på macen?

Jeg ønsker ikke å høre hvor dum jeg var som kjøpte mac, for det vet jeg godt selv, men håper noen der ute vet det eller kan finne det ut, fordi jeg begynner å bli rimelig lei av å bare spille TF2 og Dota......

Det finnes da flust av spill du kan spille på Mac i tillegg til TF2 og Dota? Bare på Steam er det jo bøtter og lass av Steamplay spill.

Det sagt så er jo utvalget til Windows helt klart mange ganger større. Den beste løsningen er nok Bootcamp - da får du en egen Windows-partisjon og kan dualboote. Parallells, VMWare og lignende virtualiseringsløsninger fungerer ikke veldig godt for spill etter min erfaring, da 3D-ytelsen i VM-ene de lager er heller laber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...