Støvsuger Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Hei, Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne men, jeg endte her. Spørsmålet til dere lyder følgende: Finnes det noe type program som jeg kan laste ned for å kunne spille windows spill på macen? Jeg ønsker ikke å høre hvor dum jeg var som kjøpte mac, for det vet jeg godt selv, men håper noen der ute vet det eller kan finne det ut, fordi jeg begynner å bli rimelig lei av å bare spille TF2 og Dota...... Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Du kan jo dele harddisken din inn i enda en partisjon, og legge inn Windows på denne. Så når du ønsker å spille Windows-spill, så velger du bare denne partisjonen når du starter maskinen.https://www.apple.com/support/bootcamp/ Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Du kan gå til anskaffelse av Parallels, installere Windows i en virtuell maskin med dette, og så spille av hjertens lyst. Lite eller ingen garanti for at alt av spill fungerer. Men det aller beste er å partisjonere disken og installere Windows på vanlig vis, for så å boote til Windows de gangene du vil spille. Endret 5. mai 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Alltid vært å prøve wine. https://www.winehq.org/ (Spiller selv World Of Warcraft i wine på linux) Endret 5. mai 2015 av Glutar Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg antar at det fungerer kun dersom spillet i utgangspunktet bruker OpenGL ? DirectX i Wine har ikke vært en særlig god opplevelse for min del. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det er sant, directx støtten i wine er foreløpig veldig dårlig. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Hei, Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne men, jeg endte her. Spørsmålet til dere lyder følgende: Finnes det noe type program som jeg kan laste ned for å kunne spille windows spill på macen? Jeg ønsker ikke å høre hvor dum jeg var som kjøpte mac, for det vet jeg godt selv, men håper noen der ute vet det eller kan finne det ut, fordi jeg begynner å bli rimelig lei av å bare spille TF2 og Dota...... Det finnes da flust av spill du kan spille på Mac i tillegg til TF2 og Dota? Bare på Steam er det jo bøtter og lass av Steamplay spill. Det sagt så er jo utvalget til Windows helt klart mange ganger større. Den beste løsningen er nok Bootcamp - da får du en egen Windows-partisjon og kan dualboote. Parallells, VMWare og lignende virtualiseringsløsninger fungerer ikke veldig godt for spill etter min erfaring, da 3D-ytelsen i VM-ene de lager er heller laber. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Wine fungerer utmerket til å spille Windows-spill på min Linux-maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå