olavr Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har kjøpt et Connect3D Radeon 9500 128MB da jeg forsto at det kunne oppdateres til 9700. Men nå begynner jeg å bli i tvil, det gjelder kanskje ikke alle 9500 kort. Esken er merket ATI RADEON 9500 128MB DDR DVI-TV C3D 6022. Ellers så står det at den har 128-bit memory interface. Noen tips??? Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Når de mener "oppdatere" så mener de sikkert å klokke det til 9700 kort? :-) Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Nei, tror han mener at man kan "åpne" de siste 4 pipeline`sa eller softmodde det eller hva det heter.. har lest om det der på hardware.no ! rett meg om jeg bommer no skrekkelig Lenke til kommentar
olavr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Det var snakk om noen ekstra pipelines, er ikke noen ekspert i dette.. Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Modbart kort. Ser kortet ditt slik ut, er det en mulighet for å modde det. Se om minnebrikkene danner en "L". Mange opplever også artifacts etter å ha moddet det, så jeg anbefaler å softmodde. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ta en kikk på kortet og se om minnebrikkene står i "L-form" eller på rekke. Står de i L-form er det 9700-PCB og 256 bits minnebuss, og kan moddes til 9700. Står de på rekke er det 9500 PRO-PCB og 128 bits minnebuss, og det kan moddes til 9500 PRO. De enkleste metodene er 1) Å legge inn Omegadrivere eller 2) å legge inn Rivatuner. Da kommer det et valg under innstallasjonen for 9700 mod. NB! vær klar over at det i langt fra alle tilfeller er vellykket å modde. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Kortet er svært likt, men ikke helt, på mitt er det 4 brikker ved siden av hverandre i overkant. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kortet er svært likt, men ikke helt, på mitt er det 4 brikker ved siden av hverandre i overkant. Da er det 9500 PRO-PCB. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Takk, EnD.R.E. Det er vel fortsatt et bra kort. Hva skal jeg gjøre da? Riva-Tuner eller Omega Driver? Men ingen garanti, altså? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Takk, EnD.R.E. Det er vel fortsatt et bra kort. Hva skal jeg gjøre da?Riva-Tuner eller Omega Driver? Men ingen garanti, altså? Gjør det du foretrekker av å legge inn et lite program eller modifiserte drivere. Lenke til kommentar
ermj Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 legg inn omegadriverne omega og ber de om å modde kortet. (valg under installasjonen) Får du artifacts avinstallerer du bare og installerer på nytt uten å modde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå