Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil med høy km

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å steike, tenker den røyker blått og lukter fyrverkeri. :eek:

1,5 liter på 10.000km hadde vært akseptabelt. Det tidobbelte i oljeforbruk, med en motor som har gått 70-75.000 etter "overhaling"? Styr unna, eller vær forberedt på en ny fullstendig motoroverhaling...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

De produsentene vil jeg helst ikke handle fra. Jeg sendte nettopp den drøyt 1 år gamle transporteren jeg disponerer på verksted. Hadde rundet 20000 km. med god margin, og turte ikke å stole på serviceintervall-indikatoren (som sier 40000/2 år). Da peilet de og etterfylte 0,5 liter olje. Og dette er en bil det ikke akkurat er mercedes-kvalitet over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En ting er hva produsentene sier er akseptabelt, for å kunne avvise reklamasjoner, noe annet er praksis.

Min siste nye bil brukte litt olje de første kanskje 5.000 km, men etter dette var det ned mot 0. Den jeg hadde før, også ny, brukte aldri olje, dvs ikke nødvendig med etterfylling mellom skiftene. Selv min gamle bil nr 2, med 300k km på seg, bruker under 0,5 liter på 10k km. Så 1.5 l pr 1000 km er ekstemt høyt.

Lenke til kommentar

Er verre at det øker med olje, er noen som sliter med dette også. Hørt om BMW og Volvo med diesel, når partikkelfilter skal renses blir det sprøytet inn ekstra diesel for å forbrenne partikler, noen ganger blir ikke alt av dette forbrent og kommer ned i veivhuset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Det ser ut som at du ikke hører etter når du får gode råd. Her har du noen dårlige råd: Bruk pengene dine på en gammel celika som antageligvis er kjørt hardt, og bruk enda mer på å pynte den slik du vil. Penger du kunne ha brukt på en mye mer fornuftig bil.

Gode råd som skal ignoreres: Fortsett å kjør den kjedelige skodaen. ikke bruk mye penger på styling og andre unødvendig ting til bil, da det er bortkastet og begrenser hvem du kan selge bilen til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...