Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Handla to ganger der. Funka kjempefint. Aldri hørt om at noen har hatt problemer (dvs jeg har lest om folk som har hatt problemer, men aldri noen jeg kjenner personlig). Men selvsagt er det en risiko.

Begge gangene har jeg handlet i nærområdet. Slik at jeg har møtt vedkommende og betalt kontant. En musiker jeg kjenner har derimot handlet mye rart som han blant annet har betalt på forskudd for så å få tilsendt varen. Det har også funket uten problemer. Mitt tips er å sjekk opp selger/kjøper. Se på eventuelle andre handler. Ganske naturlig.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har prøvd å handle på QXL, Og har erfaringer å dele?

Det er de samme regler som gjelder når en handler på QXL som når en handler privat, det er ALLTID en mulighet for å bli lurt. Men når det er sagt så kan jeg fortelle at jeg har handlet mye der opp igjennom tiden og har ikke blitt lurt en eneste gang. Det lønner seg og handle hos folk som har fått god omtale, dvs. mange "stjerner"

Ellers så må man passe seg litt på QXL, veldig mye som går til overpris der. For eksempel har jeg sett mange som byr over 3000 for en Sony Ericsson T610 mobiltelefon når en på samme tid kan få en ny telefon fra f.x. mamoz.no til 2784. Husk alltid å sjekk nypriser og andre auksjoner på det aktuelle produktet du er ute etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
man må gi mye info om seg selv pluss at QXL sender aktiverings koder og slik for salg i posten. Dvs, ingen får lov å selge noe på QXL uten at QXL vet hvem man er. Skal mye til for å komme unna med svindel der.

Spørs hva du legger i ordet "svindel". En vaskeekte vare kan selges til blodpris. Det kaller jeg en mild form av svindel, uten at det er ulovlig. Det er slikt man må passe seg for.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg kjøpte en bærbar pc til 6000kr. Han forskuddsbetalte, men fikk aldri varen tilsendt. Selgeren bodde i Lillestrøm mens kameraten min er fra TrHeim. Det hele endte med at kameraten min tok seg en tur ned dit og ringte ham på døra og truet ham. Etter det fikk han pengene tilbake. Men surt var det likevel at han måtte reise så langt for å ordne seg opp i det.

Lenke til kommentar
man må gi mye info om seg selv pluss at QXL sender aktiverings koder og slik for salg i posten. Dvs, ingen får lov å selge noe på QXL uten at QXL vet hvem man er. Skal mye til for å komme unna med svindel der.

Når begynte de med det? Var ikke slik da jeg registrerte meg på QXL på siste halvdel av 1990-tallet. :cool:

Lenke til kommentar

Har kjøpt flere ting på QXL, og forhåndsbetalt alle gangene. Ingen problemer der, men har fått et par useriøse kjøpere når det er jeg som er selger. Folk som legger inn bud, og vinner.. men ombestemmer seg og vil ikke ha gjenstanden likevel.

Lenke til kommentar

Du kan jo ta dine forhåndsregler da.

1. se hvor mange karakterer selgeren har (+/-)

2. Er det snakk om en nylig reg. person, så hadde jeg vært mer skeptisk

3. Når eventuelt handel er over, så kan du be om adr. tlf etc slik at du kan ringe først.

Det er mange svindlere der (jeg ble svindlet engang selv, tragisk som jeg er), men det er også mange seriøse der. Tror ikke det er så lett å svindle som før på qxl, det har blitt mer kontroll på det meste virker det som.

Jeg har handlet 20-30 ganger der, bare 1 gang har det gått galt, og det ba jeg omtrent om :)

Historien endte slik at personen som svindlet meg kom i fengsel *grin* håper at han ble voldtatt i dusjen daglig så lenge han var der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...