Gå til innhold

Volkswagen Transporter Pickup Type 1 ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammal klassiker. Reiste i en tilsvarende van-utgave fra Istanbul til vi fikk breakdown ute i Afganistans steinørken i 1972.

Tilbrakte 3 døgn i Farah som flere ganger har blitt nevnt i reportasjer fra landet under krigen i senere tid. men bilen var ikke til å redde så jeg haika videre til Kandahar ei natt. Starta kl. 17 og kom fram klokka 6 neste morra med en som hadde kjørt i ett i 7 døgn fra Mynchen.

Her ville jeg hatt litt mer luft foran for å gi litt inntrykk av at den er på vei in i bildet.

Ellers intet å bemerke bortsett fra at den øverste tusten i venstrekanten kanskje kunne fått smake klonern.

Roar

Lenke til kommentar

Nypusset og velholdt denne "firehjulingen" med mye nostalgi i seg. Lurer på litt hvordan det hadde vært i panoramaformat..kappet øvers så alt av himmelen forsvant.. Mange ganger kommer motivet bedre frem jo tettere man går på motivet..men bare en tanke fra meg. Ellers flott dokumentert!!

Hilsen Tove

Lenke til kommentar

Gammal klassiker. Reiste i en tilsvarende van-utgave fra Istanbul til vi fikk breakdown ute i Afganistans steinørken i 1972.

Tilbrakte 3 døgn i Farah som flere ganger har blitt nevnt i reportasjer fra landet under krigen i senere tid. men bilen var ikke til å redde så jeg haika videre til Kandahar ei natt. Starta kl. 17 og kom fram klokka 6 neste morra med en som hadde kjørt i ett i 7 døgn fra Mynchen.

Her ville jeg hatt litt mer luft foran for å gi litt inntrykk av at den er på vei in i bildet.

Ellers intet å bemerke bortsett fra at den øverste tusten i venstrekanten kanskje kunne fått smake klonern.

Roar

Hei, Roar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding og gode råd ! :)

Du har stor fortellerevne, og det er artig å lese dine "fargerike" kommentarer og beskrivelser av egne opplevelser :)

Du burde jo ha skrevet bok om dine reiser og ditt på mange måter eventyrlige liv, - det ville med stor sannsynlighet bli en storselger ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Nypusset og velholdt denne "firehjulingen" med mye nostalgi i seg. Lurer på litt hvordan det hadde vært i panoramaformat..kappet øvers så alt av himmelen forsvant.. Mange ganger kommer motivet bedre frem jo tettere man går på motivet..men bare en tanke fra meg. Ellers flott dokumentert!!

Hilsen Tove

Hei, TCL Photography.

Tusen takk for hyggelig kommentar og konstruktive forslag, Tove, - det har vært hektisk i dag, for jeg har nok ikke hatt annet i tankene enn å forsøke å finne et bilde fra arkivet.

Dagens vær innbyr ikke til utendørs fotografering, og jeg syntes ikke at det var noen god idé å fortsette å blande husholdningsingredienser ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Hvor mye tid og krefter (og penger) koster det å få en sånn gammel bil til å se så bra ut? Ikke i min gate, men imponerende likevel. Bra "portrett" av en gammel klassiker.

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Å fullrestaurere en Volkswagen Transporter type 1 Buss, kan fort komme opp i mer enn 600.000,- kroner, og jeg vil anta at kostnadene for å få en VW Transporter Type 1 Pickup i "near mint / mint condition" vil være noe lavere :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Denne Volkswagen Transporter Pickup har nå fått sitt velfortjente presentasjon her på Bildekritikken. Og takk for det !

Vennlig hilsen Ragnar

Hei, Ragnar.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Ja, interessen for å ta vare på gamle biler er større enn noen gang, og dette gjelder i høy grad VW Transporter Type 1, alle karosserivarianter :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Fikk en flashback til gode gamle Televerket, som hadde disse med et kapell bak, der de dro fra grøft til stolpe.

Flott dokumentert og et hyggelig gjensyn.

Noterer meg at du flyr rundt nå for tiden, med stadig nye motiver. Så da kan en vel si at fuglen har forlatt reiret....

Lenke til kommentar

Fikk en flashback til gode gamle Televerket, som hadde disse med et kapell bak, der de dro fra grøft til stolpe.

Flott dokumentert og et hyggelig gjensyn.

Noterer meg at du flyr rundt nå for tiden, med stadig nye motiver. Så da kan en vel si at fuglen har forlatt reiret....

Hei, Pentaxen.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Ja Televerkets mellomblå VW Transportere med grått kapell har "brent seg inn i" hukommelsen, - det nesten vrimlet med slike kjøretøy på 1960-og 1970-tallet, antagelig fordi fasttelefonnettet ble kraftig utbygd på den tiden :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert!! Jeg har ikke vært på bildekritikken på noen dager, men skjønner at jeg har gått glipp av forskjellig nytt fra din kant! :) gøy å se en så strøken Tranporter! Litt enig med Tove at et kutt oppe kunne kanskje gjort seg :)

Hei, Helene.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Og hvem kan jeg takke for at det har skjedd en adferdsendring med motivskifte, tror du ?

Ang. kutt i toppen av bildet, så tror jeg det har noe for seg, men da må det nok enda en adferdsendring til, for jeg crop'er bildene nærmest konsekvent i 4/3 format :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Denne ser flott ut. Det ligger nok mye arbeid og mye penger i å få denne bilen til å rulle langs våre veier. Selv har jeg en avskiltet 30 år gammel Audi 90 som står i garasjen en bil jeg har overtatt etter mine foreldre.

Bilde og beskrivelse av bilen er meget bra formidlet.

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar

Denne ser flott ut. Det ligger nok mye arbeid og mye penger i å få denne bilen til å rulle langs våre veier. Selv har jeg en avskiltet 30 år gammel Audi 90 som står i garasjen en bil jeg har overtatt etter mine foreldre.

Bilde og beskrivelse av bilen er meget bra formidlet.

Mvh Torbjørn

Hei, Torbjørn.

Mange takk for hyggelig kommentar , og lykke til med Audi 90, - en bil det er verd å ta vare på ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Fantastisk flott bilde av et særdeles velholdt eksemplar.

Denne er i samme klasse som den blå-hvite bussen i "hver gang vi møtes". Klassikere begge to.

Når jeg ser prisen for en fullrestaurert buss tror jeg det blir ned drømmen.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...