Pallantir Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg har lagt inn Yrs langtidsvarsel som en ramme med forskjellig høyde og bredde for mobiler, nettbrett og pc-er (med @media (min-width) og @media (max-width) for å skille dem), og det fungerer nesten feilfritt. Problemet er at iblant så har de et såkalt "obs-varsel", og da kommer det i en ramme oppe på siden. Dermed blir tallene feil, for "height: 2180px; margin-top: -240px;margin-bottom: -190px;" gjør at jeg ser halve denne beskjeden og ikke den nederste delen av varselet. Fins det en CSS kommando (jeg googlet, men fant ikke det jeg lette etter) som gjør at hvis siden inneholder ordene "obs-varsel", så bruker jeg istedenfor en annen CSS innstilling, omtrent som med @media? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Usikker på om du kan gjøre det med CSS, du kan bruke javascript, men det kan hende du ikke ønsker å bruke det.. Du kan parse nettsiden med jQuery og toggle en css-klasse.. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Det er nå jeg burde sagt: "Å ja, selvsagt! Så enkelt!" Istedenfor sier jeg: Jeg skjønner hva du mener, men ikke hvordan jeg skal få det til.... Jeg er fersk på CSS, men totalt uvitende på jQuery. Jeg bruker det på en annen del av dette oppsettet, men har fått hjelp til å programmere det. Er det tilfeldigvis en enkel greie for en som kan det, så du kunne skrevet litt kode i en fart? Vær så snill? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Det er ikke akkurat gjort i en fei nei:p Først må du laste inn jquery, så må du parse innholdet på siden, deretter søker du opp "kodeordet" ditt og dersom det eksisterer bruker du en kondisjonsvariabel for å utføre et toggleClass()-kall på relevant div. https://api.jquery.com/toggleClass/ Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Ouch... Det høres interessant ut. Lastingen er vel grei, blir ikke de sånn: <script src="jquery.min.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-1.5.2.min.js"></script> Men så blir det verre. Da må jeg nok lese litt mer, tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå