Gå til innhold

Painting with light.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ville jeg ha kutta rett over den øverste rosa skya da det store blå feltet oppe lett beholder blikket der.

Da beholder du den flotte dramatikken i himmelen som er verdt å ha her.

Det mørke feltet nede burde vært lyst opp noe separat for å få ut noe mer konturer for det trekker for mye oppmerksomhet. Sort og mørkt er densterkeste fargen vi har og trekker til seg alt, noe som er grunnen til at malere i århundrer har brukt mørkt og/eller sort for å skape dybde i sine bilder. Rembrandt bruke sågar sot og aske i sine malingsblandinger.

 

Roar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her ville jeg ha kutta rett over den øverste rosa skya da det store blå feltet oppe lett beholder blikket der.

Da beholder du den flotte dramatikken i himmelen som er verdt å ha her.

Det mørke feltet nede burde vært lyst opp noe separat for å få ut noe mer konturer for det trekker for mye oppmerksomhet. Sort og mørkt er densterkeste fargen vi har og trekker til seg alt, noe som er grunnen til at malere i århundrer har brukt mørkt og/eller sort for å skape dybde i sine bilder. Rembrandt bruke sågar sot og aske i sine malingsblandinger.

 

Roar

 

Hei Roar.

 

Takk for positiv kritikk. Bildet er ikke croppet eller behandlet PS, unntatt hvitbalanse og RAW converering. Det er tatt "hjemme" i Thailand ca 20 min. etter solnedgang og det er så godt som helt mørkt. Det som er vanskelig her, er at det er så godt som helt mørkt så kort tid etter, fordi vi er så nærme ekvator. Jeg lot såpass mye av det blå være med, fordi jeg følte at vignetteringen i de øvre hjørnene bidro til å trekke blikket mot sentrum av bildet. Det mørke feltet i forkant skulle egentlig vært helt sort, men min bedre halvpart slo på utlysene ca ti sekunder før eksponeringen var ferdig. Som du ser av exif, så er ekspo. 118 sek. Igjen takk for positiv kritikk. Kom gjerne med mer :)

Lenke til kommentar

 

Her ville jeg ha kutta rett over den øverste rosa skya da det store blå feltet oppe lett beholder blikket der.

Da beholder du den flotte dramatikken i himmelen som er verdt å ha her.

Det mørke feltet nede burde vært lyst opp noe separat for å få ut noe mer konturer for det trekker for mye oppmerksomhet. Sort og mørkt er densterkeste fargen vi har og trekker til seg alt, noe som er grunnen til at malere i århundrer har brukt mørkt og/eller sort for å skape dybde i sine bilder. Rembrandt bruke sågar sot og aske i sine malingsblandinger.

 

Roar

 

Hei Roar.

 

Takk for positiv kritikk. Bildet er ikke croppet eller behandlet PS, unntatt hvitbalanse og RAW converering. Det er tatt "hjemme" i Thailand ca 20 min. etter solnedgang og det er så godt som helt mørkt. Det som er vanskelig her, er at det er så godt som helt mørkt så kort tid etter, fordi vi er så nærme ekvator. Jeg lot såpass mye av det blå være med, fordi jeg følte at vignetteringen i de øvre hjørnene bidro til å trekke blikket mot sentrum av bildet. Det mørke feltet i forkant skulle egentlig vært helt sort, men min bedre halvpart slo på utlysene ca ti sekunder før eksponeringen var ferdig. Som du ser av exif, så er ekspo. 118 sek. Igjen takk for positiv kritikk. Kom gjerne med mer :)

Jo, jeg kjenner til omtrent ingen skumring og så poff mørkt. Jeg har 17 vintre i Goa i India bak meg og har vært noen turer i Afrika.

Vignettene ser man ikke mye til så jeg holder på beskjæringen.

Men det er ditt bilde så du er selvfølgelig sjefen.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...