Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL mister fart

Anbefalte innlegg

Fikk endelig ADSL i dag,fryd og gammen,MEN etter en stund begynte en merkelig ting å skje linjehastigheten dropper fra 730 til 30 (målt på itavisens speedometer)og går ikke opp igjen før jeg rebooter maskinen.

Har en d-link DI-604 router,den oppgraderte jeg til nyeste firmware,hjalp ikke...

Virker som problemet ligger et sted med maskinen (kjører på det innebyggete NIC kortet)

Noen som har noen formening om hva som kan gjøres??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv liker jeg DUmeter.. Måler download og upload konstant.

Men hvis det bedrer seg når du rebooter er det ikke linjen ,men det er muligheter for at nettet er overbelastet.

Jah, DUMeter funker bra! Men som noen skriver, burde du ta et søk med et program som finner/fjerner spyware, som f.eks. System Mechanic! Har selv opplevd "internett" har blitt tregt fordi jeg har hatt spyware på maskinen!

Lenke til kommentar

Ikke godt å si hvorfor jeg opplever at det går raskere etter reboot av maskinen,det gjelder forøvrig også når jeg rebooter modemet,mulig modem "nullstilles" hvis ikke det er trafikk på ethernet porten?

Ellers så kjører jeg jevnlig både spybot og adaware så det er nok ikke der problemet ligger,har 2 maskiner koblet opp (nr.2 har jeg akkurat reinstallert OS på) samme symtomer på begge maskiner,det vil altså si at det hjelper ikke reboote bare en maskin :-)

Men sjekket modem versjon idag og det kan virke som jeg har fått ett modem beregnet på ISDN (speedtouch 510i) mens jeg har analog linje og skulle hatt et 510 (ifølge speedtouch sine hjemmesider)

Men syns det er merkelig at jeg i det hele tatt kommer på nett da...

Lenke til kommentar
Det kan hjelpe om det ligger masse fildelingsprogrammer og kjører i bakgrunnen uten at denne personen vet det. Men da må han også fikse litt på oppstart (msconfig e.l) ;)

Jo, men her var tydeligvis diagnosen at det var problemer med linja og derfor fant jeg det svært underlig at en reboot av en maskin skulle kunne fikse linjeproblemer.

Lenke til kommentar

Sitter og er en smule flau her nå....

Riktig nok var det ikke skjulte fildelingsprogramm eller spyware som gjorde det men en god "gammeldags" worm...

Så etter den ble fjernet fra begge maskiner er det ingen problemer her,tenker jeg skylder tiscali en liten unnskyldning også,lett å bli revet med å tenke det verste om det selskapet når det herjer en sånn generell dårlig holdning mot de her på forumet.

Men,men jeg er ihvertfall glad å fornøyd nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...