Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av medbrakte deler

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Prius som jeg ønsker å bytte front støtdemperne. Har allerede kjøpt inn støtdemperne via Skruvat og trenger noen som kan bytte dem for meg. Har lagt ut et anbud på mittanbud.no men har ikke fått noen som er villige til å ta på seg oppdraget enda. Er det noen verksteder som bytter deler som man har medbrakt selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle tro et hvilket som helst verksted ville gjøre den jobben hvis støtdemperne er godkjente. Dog mulig at det blir dyrere enn om du skulle kjøpt og bytta via dem.

Her hos oss gjør flere jobben med glede, som oftest billigere og. Slipper å bruke tid til del-bestillinger. Dog mindre fortjeneste men men..

Helt vanlig for meg og få oljeskifte med filter/ bremseklosser/støtdempere/eksos osv. og alle slitedeler byttet ut slik.

Bestiller delene selv og få jobben gjort hos andre.

:)

ps. er litt heldig da, har flere kompiser som eier bilverksted..

Lenke til kommentar

Prøvd å legge det ut på Småjobber, men det blir avvist av Finn.no..

Det så jeg dessverre nå, beklager. 

Utdrag fra, "http://www.finn.no/smajobber/om-smajobber/":

Reparasjon av bil

FINN småjobber ser seg nødt til å avvise småjobber som omhandler reparasjon av bil. 

De som skal reparere vitale deler på bil, motorsykkel, moped, traktor og motorredskap konstruert for hastighet større enn 50 km/t eller tilhenger med brems må ha egen godkjenning. Vitale deler er for eksempel bremser, styreinnretning, hjulutrustning og elektrisk anlegg. Les mer her:http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-05-13-589   

Lenke til kommentar

Skulle tro et hvilket som helst verksted ville gjøre den jobben hvis støtdemperne er godkjente. Dog mulig at det blir dyrere enn om du skulle kjøpt og bytta via dem.

Her hos oss gjør flere jobben med glede, som oftest billigere og. Slipper å bruke tid til del-bestillinger. Dog mindre fortjeneste men men..

Helt vanlig for meg og få oljeskifte med filter/ bremseklosser/støtdempere/eksos osv. og alle slitedeler byttet ut slik.

Bestiller delene selv og få jobben gjort hos andre.

:)

ps. er litt heldig da, har flere kompiser som eier bilverksted..

Takk for svaret..

Hvis du anbefaler noen verksted i Oslo området så send meg en PM, så får jeg kontaktet dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De aller fleste verksteder bytter nok delen om du har den med deg selv, men de gir deg selvsagt ikke garanti på selve delen. Problemet oppstår når den delen som verkstedet har byttet får en feil: Hvem skal betale utbedringen? Spesielt dersom verkstedet skylder på delen, og leverandør av delen sier mangelen har oppstått pga monteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...