xibriz Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Bilen min lekker olje. Den har gådd litt mer enn 325 000 km. Jeg er ganske sikker på at det er motorolje pga. oljenivået på peilepinnen har sunket en del. Fra max til midt på peilepinnen på 1-2 måneder. Det er ekstremt vanskelig å se hvor det lekker fra, men det er i framkant. Jeg har tatt bilde under, å der ligger det en matte av noe slag.. vet ikke hvilken funksjon den har men den er full av olje. Er det noen som vet om det er noen kjente problemer med denne motoren? Eller om det finnes noen gode Mitsubishi-forum som er bra der jeg kan spørre? Tror nesten jeg kanskje må ta den med på ett verksted å få de til å se.. men man kan jo ikke alltid stole på de heller. Endret 3. mai 2015 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Etter litt mer undersøking har jeg funnet ut at reima som går undt veiva/dynamo/vifte har olje på seg. Da er det vel mest sannsynlig pakningen der veiva kommer ut... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Til opplysning så har jeg funnet lekasjen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) hmmm.. Hva er det der? Er det et reimhjul, er det en kile som har gått til helvette, lekasje fra simmering? Satt reimhjulet løst, åssen har det der skjedd? Åssen ser veiva ut? Endret 29. mai 2015 av Mekker`n Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2015 Det er reimhjulet på veiva. Jeg kunne ikke finne delen som manglet, eller tegn til delen heller. Alt ser bra ut. Hvis man ser nøye så går skaden ca. midt på simmeringen. Min teori er at reimhjulet har blitt skadet ved demontering en eller annen gang for lenge siden, også har skaden slitt på simmeringen til det ble lekasje. Alt så bra ut ellers, og det lekker jo ikke så galt heller. Jeg glemte å se supernøye på kilen, så vet ikke om den er skadet. Men den var der. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Jeg liker diagnosen din Endret 31. mai 2015 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå