Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 - Mulig med forskjellige snarveier forskjellige skrivebord?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Har drevet på med ikonbaserte operativsystemer i snart 30 år og kan ikke si flere skrivebord har vært noe savn, så om der hadde fantes noen genial forklaring på hvorfor man skulle ha flere skrivebord, så ville det vært en velkommen forklaring.

Windows 10 har virtual desktops som gir deg flere skrivebord, men om de kan redigeres hver for seg, vet jeg ikke.

http://www.howtogeek.com/197625/how-to-use-virtual-desktops-in-windows-10/

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Har drevet på med ikonbaserte operativsystemer i snart 30 år og kan ikke si flere skrivebord har vært noe savn, så om der hadde fantes noen genial forklaring på hvorfor man skulle ha flere skrivebord, så ville det vært en velkommen forklaring.

Kjekt å ha et skrivebord som er jobb relatert og et som er f.eks underholdnings relatert.

Å kunne tilpasse brukergrensesnittet sitt kjapt og enkelt er en ting som Windows ikke akkurat har vært flinke med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjekt å ha et skrivebord som er jobb relatert og et som er f.eks underholdnings relatert.

Å kunne tilpasse brukergrensesnittet sitt kjapt og enkelt er en ting som Windows ikke akkurat har vært flinke med.

Har enda ikke måtte ta med egen PC på jobben.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Har enda ikke måtte ta med egen PC på jobben.

Jeg er ikke ute etter hva du trenger.

Man kan jo opprette flere brukere med forskjellige temaer/apps på skrivebordet. Og bare bytte bruker etter behov..

Ja men det er for mye jobb :p

Lenke til kommentar

Ja, Win10 har innebygd støtte for flere skrivebord, slik mange Linux utgaver har hatt i mange år.

Win7/8 finnes det 3. parts programvare som gir deg det samme.

Det har vært tilgjengelig siden (i hvert fall) Windows XP, da som en del av Microsoft Power Toys.

Kjørte du deskman.exe fikk du fire virtuelle desktoper å boltre deg på.

Jeg tror jeg hadde det installert noen måneder, men det falt meg aldri naturlig å bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...