oya Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har kontrollørerne noe instrument for å finne ut om man har en tv med mottaker inni huset? I så fall. Hvor nøyaktig er den? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det dei har er eit apparat som viser kva som er på skjermen din faktisk. Så det eksisterer. Dei må sikte ganske nøyaktigt på huset ditt ja. Dessuten er jo dei ikkje så farlige! Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det dei har er eit apparat som viser kva som er på skjermen din faktisk.Så det eksisterer. Dei må sikte ganske nøyaktigt på huset ditt ja. Kikkert? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 dei har eit apparat som viser statiske spenningsfelt... Så dei kan sjå om du ser på tv trur eg. trur det var slik det var. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 dei har eit apparat som viser statiske spenningsfelt... Så dei kan sjå om du ser på tv trur eg. trur det var slik det var. Tror det der er en hysterisk vandrehistorie. Tror det var slik det var. EDIT: Hm, kanskje du allikevel ikke refererte til historien(e) om at "dem kan se hva du ser på skjermen din, helt fra Pluto". Vel. Peilere har dem, som dem kan bruke til å lokalisere støykilder (TV-er eksempelvis). Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Vel. Peilere har dem, som dem kan bruke til å lokalisere støykilder (TV-er eksempelvis). De kan peile deg hvis du bor ute på et jorde, hvis ikke kan du skylde på tv'n til naboen. Vil du unngå tv-avgift ? Løgn er en fin metode. Lenke til kommentar
oya Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Så de er ikke så nøyaktige altså? Hvis en bor i en blokk da. Har de mulighet til å sjekke hver leilighet med et slikt instrument? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Tror ikke de bruker peilere en gang, å lokalisere en kilde og bevise den sikkert for så å bruke dette for å inndrive avgiften er langt dyrere enn å la noen få slippe unna. Jeg jugde om tv'n i årevis helt til jeg ble "ferska" og ikke tenkte kjapt nok for å bortforklare videofilmene jeg bar på. Senere sendte jeg inn beskjed til lisenskontoret om at tv'n skulle tas ut av bruk. Da må de stoppe kravene (sjekk den lille skriften på baksiden av lisenskravet ditt). Nå har jeg kvittet meg med hele tv'n og klarer meg fint med å se dvd på pc'n. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Og hvis du har tv-kort, med antenne på pc'en. Hvor havner du i lisensjungelen da? Du har jo pr. definisjon ikke tv... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 tv-kort er tuner og da skal du vel egentlig betale, men dette blir ikke fulgt opp fra lisensinnkreverne. litt vanskelig å sjekke. "Øyh! Skru opp den pc'n, jeg skal se om du har tv-kort din snylter!" *grin* EDIT: se også http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article152812.ece Lenke til kommentar
frowe Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Fikk kontrolører på døra i sommer jeg og de hadde ikke noe peileinstrument, men kun en bunke med ark med navn og adresse på. men det utrolgste var vel at tv,n sto på og ikke hadde betalt linsens, han bare spurte etter leiboeren i andre etasje Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Prosjektor og PC Det er tingen! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva ville skjedd om alle lot være å betale lisens? Altså hvordan ville kanalen bli finansiert? Reklame eller statsstøtte? Lenke til kommentar
frowe Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva ville skjedd om alle lot være å betale lisens? Altså hvordan ville kanalen bli finansiert? Reklame eller statsstøtte? reklame sannsyligvis :nice: Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 De ville inndrevet pengene på en strengere måte Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det dei har er eit apparat som viser kva som er på skjermen din faktisk.Så det eksisterer. Dei må sikte ganske nøyaktigt på huset ditt ja. Kikkert? Der fikk du sagt det....HA HA Noen som vet hvordan di finner ut hvor mange som ser på di forskjellige tv-kanalen/programmene? Må da være et genialt apparat, siden di kan si at f.eks. 500.000 folk så valen tv...hvordan vet man hvor mange som sitter foran hver enkel tv? lite spion kamera? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 NRK har flere forskjellige kontrollører. Den mest vanlige typen er folk som har som deltidsjobb å banke på hos folk, og spørre. De er "bevæpnet" med papir og blyant, og lister fra lisenskontoret. Det er disse som folk flest får besøk av. I tillegg har NRK peilebiler. Bilene brukes ikke til å "ferske" vanlige TV- tittere, men til å spore opp støykilder, for eksempel folk med ulovlige PR- radioer osv... Disse bilene har som ekstraeffekt at de skremmer mange tyvtittere når de kjører rundt i nabolaget.. Når det gjelder hvordan de finner ut hvor mange som ser på- noen har bokser på TV-n sin, og det registreres hvilken kanal TV-en står på. I tillegg skal man taste inn hvor mange i huset som ser på. Har en kompis som har sånn. Han får betalt for å se på TV! Lenke til kommentar
frowe Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Når det gjelder hvordan de finner ut hvor mange som ser på- noen har bokser på TV-n sin, og det registreres hvilken kanal TV-en står på. I tillegg skal man taste inn hvor mange i huset som ser på. Har en kompis som har sånn. Han får betalt for å se på TV! en sånn en vil jeg også ha *grin* Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Hele lisensordningen er latterlig. Den ble innført på ett tidspunkt da ett par hundre folk i landet hadde TV, slik at de som ikke hadde TV skulle slippe å betale lisens via skattepengene for de få som hadde TV (omtrent som at bileiere må betale veiavgift). Nå har vel 99% av alle norske husstander TV, så da burde det bli implementert i skatten, som alle andre statlige goder. Jeg ser foresten aldri på NRK, så hvorfor jeg skal betale lisens for å se på TV 2 eller andre reklamefinansierte kanaler... vel... det er vel fordi en lisensfinansiert kanal med smale program er ett gode uansett om jeg ser på det eller ikke (ser lite på TV i det hele tatt). edit : grammatisk feil som ga en annen mening Endret 16. november 2003 av Afseth Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det dei har er eit apparat som viser kva som er på skjermen din faktisk.Så det eksisterer. Dei må sikte ganske nøyaktigt på huset ditt ja. Kikkert? Der fikk du sagt det....HA HA Noen som vet hvordan di finner ut hvor mange som ser på di forskjellige tv-kanalen/programmene? Må da være et genialt apparat, siden di kan si at f.eks. 500.000 folk så valen tv...hvordan vet man hvor mange som sitter foran hver enkel tv? lite spion kamera? 1000 personer i norge har installert utstyr som følger med på kva dei ser på. så rekner dei ut prosentvis kor mange som ser på kvart einkelt program. Det er samme som gallups meiningsmåling, dei kan jo ikkje sjekke alle, men dei sjekker ein del, så rekner dei det ut etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå