Gå til innhold

[Løst] Problem med R9 R290 - Defekt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg kjøpte nylig et brukt skjermkort, men får det ikke til å fungere. Dette er et XFX R9 290 kort, selv om selger mener det er et Sapphire kort: http://i1.ytimg.com/vi/T5u5Gf3Ffvo/maxresdefault.jpg 

 

Jeg får ikke noe signal og pcen starter ikke. Viften på skjermkortet går derimot. Kortet er prøvd i 2 PC'er.

 

Jeg har prøvd kortet i med bios switch i begge posisjone før jeg prøvde et annet skjermkort i primary slot og flashet til nyeste versjon av bios. PCen nekter å boote med kortet i primary slot. TecchPowerUp viser 0 MHz i både GPU Clock og mermory. post-142464-0-36744200-1430670143_thumb.jpg

 

 

Jeg har også teste 2 andre skjermkort (1 ADM og 1 Nvidia) og de fungerer fint. Jeg har en 1000w strømforsyning,

 

Er det flere ting jeg kan teste, eller er kortet defekt?

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du prøve å flashe BIOS på hovudkortet ditt? Hjalp ein kompis med dette får ca 6mnd sidan, og MSI kortet hana ville ikkje boote med 290x utan oppdate. :)

 

Takk for svar. Jeg har allerede siste versjon av bios på hovedkortet, og jeg har oppdatert de siste chipset driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...