Robinvi Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Hei, Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg kjøpte nylig et brukt skjermkort, men får det ikke til å fungere. Dette er et XFX R9 290 kort, selv om selger mener det er et Sapphire kort: http://i1.ytimg.com/vi/T5u5Gf3Ffvo/maxresdefault.jpg Jeg får ikke noe signal og pcen starter ikke. Viften på skjermkortet går derimot. Kortet er prøvd i 2 PC'er. Jeg har prøvd kortet i med bios switch i begge posisjone før jeg prøvde et annet skjermkort i primary slot og flashet til nyeste versjon av bios. PCen nekter å boote med kortet i primary slot. TecchPowerUp viser 0 MHz i både GPU Clock og mermory. Jeg har også teste 2 andre skjermkort (1 ADM og 1 Nvidia) og de fungerer fint. Jeg har en 1000w strømforsyning, Er det flere ting jeg kan teste, eller er kortet defekt? Endret 3. mai 2015 av Robinvi Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Kan du prøve å flashe BIOS på hovudkortet ditt? Hjalp ein kompis med dette får ca 6mnd sidan, og MSI kortet hana ville ikkje boote med 290x utan oppdate. Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Kan du prøve å flashe BIOS på hovudkortet ditt? Hjalp ein kompis med dette får ca 6mnd sidan, og MSI kortet hana ville ikkje boote med 290x utan oppdate. Takk for svar. Jeg har allerede siste versjon av bios på hovedkortet, og jeg har oppdatert de siste chipset driverne. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Kjør en firestrike test og link resultatet her Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Kjør en firestrike test og link resultatet her Hvordan kan jeg gjøre det når pcen ikke kommer til post en gang med kortet satt i? Får aldri noe bilde. Endret 3. mai 2015 av Robinvi Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Da er det vell defekt ferdig... Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Som jeg trodde da, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå