d'espresso Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Om det er interesse for det kunne vi fått i gang en Diskusjon.no - open turnering? Fått raket sammen rundt 4-6 spillere, med følgende oppsett: Spiller 1 - Spiller 2 Spiller 3 - Spiller 4 Spiller 5 - Spiller 6 Spiller 2 - Spiller 3 Spiller 4 - Spiller 5 Spiller 6 - Spiller 1 Spiller 1 - Spiller 4 Spiller 3 - Spiller 6 Spiller 5 - Spiller 2 osv. 5 eller 10 min til hver spiller.. 1/2 p v/ remis, helpoeng v/ seier. Ved uavgjort går man ikke på innbyrdes, men spiller to hurtigpartier på 5 min for å avgjøre. Ved fortsatt uavgjort senkes tidsgrensene. Noen som er med? Må presisere at dette er en åpen turnering, og alle kan delta. Om du har spilt en gang i ditt liv eller er stormester, er det bare å melde seg på. Personlig sitter jeg ikke med verdens største kompetanse, men synes det er moro å spille en gang i blant. Endret 3. mai 2015 av Haakon* Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Stilig!! Da har vi følgende påmeldingsliste så langt: Spiller 1: Haakon* Spiller 2: Svigermors drøm Spiller 3: ilPrincipino Plattformen som brukes er chess24.com, med mindre noen andre har noe bedre forslag? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Gå greit for meg, må lage bruker først. Når tenkte du? Jeg er opptatt frem til torsdag, etter det er jeg ledig Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Er helt gratis, og enkelt å registrere seg der. Er akkurat det samme for meg, vi bare setter opp en turnerings-plan når vi har 6 spillere, så planlegger man seg i mellom, og melder resultat her, tenker jeg.. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Registrerte meg nettopp. "Svigermors-Drom" er navnet der, tapte nettopp en kamp etter et bomtrekk hvor jeg skulle en brikke lenger frem men slapp brikken for tidlig + et feilkalkulert trekk rett før sjakk-matt.. Endret 3. mai 2015 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Da har vi følgende påmeldingsliste så langt: Spiller 1: Haakon* Spiller 2: Svigermors drøm Spiller 3: ilPrincipino Spiller 4: ?????? Vi stopper på 4 spillere, så vi trenger bare en til! Her har dere muligheten til å bli med på en hyggelig, og uformell sjakkturnering på nett, alt er gratis selvfølgelig. EN LEDIG PLASS!! Alle skal møte alle, med svart og hvit, så vi kjører følgende oppsett; Spiller 1 - Spiller 2 Spiller 3 - Spiller 4 Spiller 2 - Spiller 1 Spiller 4 - Spiller 3 Spiller 1 - Spiller 4 Spiller 3 - Spiller 2 Spiller 4 - Spiller 1 Spiller 2 - Spiller 3 Spiller 1 - Spiller 3 Spiller 4 - Spiller 2 Spiller 3 - Spiller 1 Spiller 2 - Spiller 4 Mener dette skal bli riktig, skrik ut om noe er feil. Tidskontroll: 10 minutter til hver spiller, 3 sekunder ekstra per trekk. Spillerne avtaler seg i mellom når partiene skal tas, men det er fint om man tar begge partiene (svart og hvit) når man er i gang mot samme motstander. Resultatene rapporteres i denne tråden, og første post oppdateres fortløpende. 1/2p v/ remis, 1p ved seier. Etter alle har spilt seks partier hver, teller vi opp. Ved uavgjort i topp (evt. bunn), spilles to partier, der hvor tidskontrollen er 5 minutter, med 2 sekunder ekstra per trekk. Finalist 1 og Finalist 2 skal spille to partier mot hverandre, ett med svart, og et med hvit hver seg. 1/2p v/ remis, 1p ved seier. Skulle det fortsatt være uavgjort spilles det to partier med 3 minutter og 1 sekund ekstra per trekk. Ved uavgjort her ser vi om vi ikke får satt opp en armageddon-lignende sak, med 5 minutter til hvit, som må vinne, og 4 minutter til svart, som vinner ved remis. Bli med da vel! Endret 8. mai 2015 av Haakon* Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Ved armageddon får vel hvit mer tid enn svart? Ellers ser det bra ut, håper vi får en fjerde spiller snart Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Ved armageddon får vel hvit mer tid enn svart? Ellers ser det bra ut, håper vi får en fjerde spiller snart Selvfølgelig.. Ja, vi får håpe det! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 En til, folkens! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Kom igjen, folks! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Vi prøver igjen..! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Da setter vi frem til kl. 20.00 i kveld med å få med oss en fjerdeperson, hvis ikke får vi spille med tre, går det og! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Da har vi oppsettet til Diskusjon Chess Open 2015 klart! Spillere: Svigermors drøm ilPrincipino Haakon* Alle spillerne skal møtes med svart og hvit. Følgende plan følges; Svigermors drøm - ilPrincipino ilPrincipino - Svigermors drøm Svigermors drøm - Haakon* Haakon* - Svigermors drøm ilPrincipino - Haakon* Haakon* - ilPrincipino Mener dette skal bli riktig, skrik ut om noe er feil. Tidskontroll: 10 minutter til hver spiller, 3 sekunder ekstra per trekk. Spillerne avtaler seg i mellom når partiene skal tas, men det er fint om man tar begge partiene (svart og hvit) når man er i gang mot samme motstander. Resultatene rapporteres i denne tråden, og første post oppdateres fortløpende. 1/2p v/ remis, 1p ved seier. Etter alle har spilt fire partier hver, teller vi opp. Ved uavgjort i topp (evt. bunn), spilles to partier, der hvor tidskontrollen er 5 minutter, med 2 sekunder ekstra per trekk. Finalist 1 og Finalist 2 skal spille to partier mot hverandre, ett med svart, og et med hvit hver seg. 1/2p v/ remis, 1p ved seier. Skulle det fortsatt være uavgjort spilles det to partier med 3 minutter og 1 sekund ekstra per trekk. Ved uavgjort her ser vi om vi ikke får satt opp en armageddon-lignende sak, med 5 minutter til hvit, som må vinne, og 4 minutter til svart, som vinner ved remis. Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Si ifra når du kan, Svigermors drøm! For meg passer det som regel best mellom ca. 15.00 og 21.30 på hverdager (med forbehold om trening/middag) og mellom 11.00 og 23.00 i helgen (har fri denne fredagen). Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Er for tiden syk så usikker på om jeg orker noe turnering i dag. I helgen er jeg vekkreist, men neste uke skal passe fint for meg hvertfall. Håper det går greit, ellers finner vi alltids en løsning Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Den er grei! God bedring 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Vi kan jo ta partiene våre før den tid, ilPrincipino. Skal se om jeg får til i dag, jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå