Gå til innhold

Hviken mobil på ferie?

Gjest medlem-169651

Hvilken mobil på ferie? Bilder, filming, kommunikasjon og GPS  

15 stemmer

1. 1. Hvilken mobil vill du tatt med på 6 ukers ferie til Japan?

• iPhone 6 64 GB
    • Samsung Galaxy Note 3
    • Nokia Lumia 1520
    • Nokia Lumia 1020

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Skal 6 uker til Japan og skal ta masse bilder, filme masse, reise mye rundt og må ha mulighet for kommunikasjon med andre via Skype eller annen messenger service via lokalt lokalnett. 

Hvilken ville du tatt med deg? Og hvorfor?

Skal ikke ha med speilreflekskamera, så vennligst ikke foreslå det. Skal bevege meg mye rundt,så jeg trenger å ha kamera og mobil i ett.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt mulighet for en slik tur, hadde jeg tatt med speilrefleksen eller skaffet meg et mindre speilløst kvalitetskamera. Mobil kan være et supplement, men erstatter ikke et skikkelig kamera.

Lenke til kommentar

...skal ta masse bilder, filme masse...

Hvilken ville du tatt med deg? Og hvorfor?

Til foto:

Et godt kamera med noen gode objektiv. Fordi det gir best resultat.

Til video:

iPhone. Fordi video ikke er så nøye for min del, så kvaliteten fra iPhone holder i massevis.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha med kamera.

Du skal ta masse bilder men ikke ha med deg kamera? Til Japan...?

Vel, ok. Av de mobilene du har satt opp ville jo JEG valgt iPhone, men jeg vil vel tro at kameradelen på de ulike modellene ikke er nevneverdig forskjellige...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ingen tvil om at et dedikert kamera er bedre til foto, men i mange tilfeller ønsker man ikke og ha noe ekstra og bære med seg.  

Skal den brukes til mye kamera og turist relaterte ting ville jeg funnet en som tåler å bli brukt utendørs, samt også kanskje ha plass til å feste en stropp til å ha rundt håndleddet slik at den ikke går i bakken når man tar bilder på farta.

Tar ikke selv så mye bilder med mobil til at jeg har en bestemt modell og anbefale, jeg hadde nok bare tatt med meg en av de mobilen jeg hadde liggende som jeg syntes tok gode bilde, og så eventuelt kjøpt et solid "reise-deksel" og hatt rundt om den trengte ekstra polstring og/eller godt grep. 

Edit: Så ikke at det var en avstemning :wee:  

Har ingen personlig erfaring med de nevnte Nokia modellene, og selv om Nokia har jo alltid vært gode på kamera er likevel vanskelig stemme på noe jeg ikke har brukt selv. Både iPhone 6 og Note 3 har jeg brukt og de tar begge gode bilder, størrelse og tilgang på godt ekstra utstyr gjør dog at iPhone 6 stikker av med seieren som "foto telefon". 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Grunnen til at jeg ikke skal ha med kamera er at jeg ikke har et godt kamera, og turen er såpass dyr i seg selv at jeg ikke kan ta meg råd til å kjøpe et nytt kamera. Dessuten skal jeg bevege meg mye rundt, temperaturen kommer til å være høy og jeg vi helst ha så lite som mulig i lommer på shortsen min. Går ikke med jakke og ryggsekk i 40 varmegrader.

Så derfor er jeg ute etter å ha en så enkel løsning som mulig med en mobiltelefon med et godt kamera og andre muligheter.

Det er ikke det at jeg ikke er enig i at et speilreflekskamera er best, men jeg har bare ikke lyst til å ha med meg noe så stort og tungt.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke skal ha med kamera er at jeg ikke har et godt kamera, og turen er såpass dyr i seg selv at jeg ikke kan ta meg råd til å kjøpe et nytt kamera. Dessuten skal jeg bevege meg mye rundt, temperaturen kommer til å være høy og jeg vi helst ha så lite som mulig i lommer på shortsen min. Går ikke med jakke og ryggsekk i 40 varmegrader.

Så derfor er jeg ute etter å ha en så enkel løsning som mulig med en mobiltelefon med et godt kamera og andre muligheter.

Det er ikke det at jeg ikke er enig i at et speilreflekskamera er best, men jeg har bare ikke lyst til å ha med meg noe så stort og tungt.

Denne infoen burde stått i første post.

Hvis argumentet mot kamera er pris, hva da med pris på tlf? Du har vel ikke disse fire telefonalternativene selv? Hvis du vurderer å kjøpe en dyr telefon, ville jeg heller brukt penger på f.eks. Canon Powershot S120. Bedre bilder og mer fleksibelt. Hvis man skal bruke tlf så mye som det kan virke her er det stor fare for å gå tom for strøm.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Når jeg setter opp 4 alternativer, fremgår det vel ganske klart at det er de 4 alternativene som er aktuelle?

Og grunnen til at jeg har satt opp de aktuelle alternativene er at det er disse telefonene jeg eier for øyeblikket.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt iphone 6 pga hvor raskt den tar bildene.

Tregere enn 1520...
Da har det skjedd en vannvittig revolusjon siden jeg testet 1520 for en stund siden. Men stemmer det du sier så ville jeg valgt det kjappeste kameraet.
Etter at Denim pg siste oppdatering av Lumia Camera er 930 og 1520 lynkjappe mellom hvert bilde. Bare knipse i vei mens de lagrer i bakgrunnen. Begge var ganske sirup tidligere...

Ikke at iP6 er treg, er ikke store forskjellen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...