Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lys, skarphet, farger og spesielt detaljer er det vanskelig å si noe på her.

1 Cm kutt i bunn vill gitt grønn diagonal mellom venstre kortside og nedre langside som kanskje ville gitt enda bedre spenning.

At gåsa er midtstilt funker vel også selv om det optimale hadde vært minst luft bak og mest foran slik at den hadde føltes på vei inn i bilde med en plassering nær det gyldne snitt.

Roar

Lenke til kommentar

1 Cm kutt i bunn vill gitt grønn diagonal mellom venstre kortside og nedre langside som kanskje ville gitt enda bedre spenning.

At gåsa er midtstilt funker vel også selv om det optimale hadde vært minst luft bak og mest foran slik at den hadde føltes på vei inn i bilde med en plassering nær det gyldne snitt.

Roar

Hei og takk for dine kommentarer. Har jo kuttet i bunn men konsentrerte meg om ikke å få graset direkte i høyre nedre hjørne, noe som du vil se jeg ikke har lykkes helt med. Dermed ville det riktige være å følge ditt råd om grønn diagonal mellom venstre kortside og nedre langside slik du beskriver. Gåsa beveget seg sakte mot venstre i bildet og ble derfor forledet å la den være bitte lite grann venstrestilt, men takk ditt gode råd.

Skj

Lenke til kommentar

Roar

Hei og takk for dine kommentarer. Har jo kuttet i bunn men konsentrerte meg om ikke å få graset direkte i høyre nedre hjørne, noe som du vil se jeg ikke har lykkes helt med. Dermed ville det riktige være å følge ditt råd om grønn diagonal mellom venstre kortside og nedre langside slik du beskriver. Gåsa beveget seg sakte mot venstre i bildet og ble derfor forledet å la den være bitte lite grann venstrestilt, men takk ditt gode råd.

Skj

Noe av det samme er mulig oppe, men det nevnte jeg ikke for da blir det litt trangt over gåsas hode hvilket ikke er så bra. Nede kan man jo kutte helt oppunder føttene uten at det gjør noe.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Meget bra bilde av grågås, - skarpt, godt eksponert, fint dybdeskarphetsområde, klare, rene farger og godt lys ! :)

M v h Albert.

Hei Albert og takk for din kommentar. Alle de ytre forutsetninger var til stede, og bildet ble brukbart synes jeg.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...