Roar Kneppen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Du er god til å finne motiver der du får brukt en kombinasjon av lys og skygger i svarthvit. Så får det heller bli min oppgave å finne forbedringsforslag. Først et ørlite kutt i venstrekanten for å fjerne et syltynt element i bildekant akkurat på den hvite bygningen. Jeg ville rettet høyre bildekant, men derom strides de lærde. Nede ville jeg enten lagt til litt for å få linjer mot nedre venstre hjørne mer vekk fra hjørnet. men kanskje er et kutt på Ca. 2,5 cm vel så bra for da får du diagonal rent ut på nedre ramme. For presentasjon mot helhvit bakgrunn burde hele bildet også vært lysnet fordi den skarpe hvite gjør at det mørke gror igjen. Klikk heller avanserte valg nederst på siden der du legger inn og skriver for da kan du velge en mørkere bakgrunn som er et must til denne type bilder som du leverer mange av. Roar 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Du er god til å finne motiver der du får brukt en kombinasjon av lys og skygger i svarthvit. Så får det heller bli min oppgave å finne forbedringsforslag. Først et ørlite kutt i venstrekanten for å fjerne et syltynt element i bildekant akkurat på den hvite bygningen. Jeg ville rettet høyre bildekant, men derom strides de lærde. Nede ville jeg enten lagt til litt for å få linjer mot nedre venstre hjørne mer vekk fra hjørnet. men kanskje er et kutt på Ca. 2,5 cm vel så bra for da får du diagonal rent ut på nedre ramme. For presentasjon mot helhvit bakgrunn burde hele bildet også vært lysnet fordi den skarpe hvite gjør at det mørke gror igjen. Klikk heller avanserte valg nederst på siden der du legger inn og skriver for da kan du velge en mørkere bakgrunn som er et must til denne type bilder som du leverer mange av. Roar Takk for kuttforslag, dette skal jeg prøve når jeg er på pc'en. Og ikke minst takk for info om hvordan man stiller bakgrunn, dette visste jeg ikke at var mulig. Henning Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 God "fangst" igjen:-) Her har du nok ventet til rette øyeblikket, for den lysstripa er ikke brei...... Nesten som et "5 minutes fame", der personen er i (rampe) lyset et lite øyeblikk. Bra at du har fått med bevegelsen/skrittene til personen, der han går "bakover" i bildet. Lys, skygger og mørke felt har du kontroll på, så det lar jeg ligge. Stilig dette Henning. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 God "fangst" igjen:-) Her har du nok ventet til rette øyeblikket, for den lysstripa er ikke brei...... Nesten som et "5 minutes fame", der personen er i (rampe) lyset et lite øyeblikk. Bra at du har fått med bevegelsen/skrittene til personen, der han går "bakover" i bildet. Lys, skygger og mørke felt har du kontroll på, så det lar jeg ligge. Stilig dette Henning. Tusen takk Pentaxen. Dessverre blir bakgrunnen litt rotete her. Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg