Gå til innhold

SLI erfaringer på GTA 5


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått inn 4 GTX 980 kort i SLI med vannkjøling.

 

Men sliter sykt med FPS drops(nedi 40 - 45) og "stuttering" i spillet, noen som har noe erfaring med det? 

 

Har også problemer med noe av det samme på AC Unity.. noen som har noe tips eller erfaringer på dette? 

 

Har siste driver for GTA som nvidia kom ut med kan nevnes.

 

kan vell også nevnes CPU'en min som er i7 5930k, siden det også påvirker FPS. 

Endret av uggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del pass på at du ikkje bruker opp all vrammen! Hvis du gjør dette, så går ytelsen i dass :)

 

Sjekk minnebruk med gpu-z mens du spiller, så justerer du instillingene i spillet deretter. Ta bort alt som har med AA å gjøre er mitt tips til å begynne med.

 

Med 4-way sli, så vil båndbredden kanskje bli flaskehals, så høyest mulig minnefrekvens og cpu frekvens vil hjelpe.

 

4-way sli har skjeldent vært helt konge, mens 3-way har vært rimelig bra. Kjøre jo selv med 3-way 980 selv en god stund, men gikk over til 2xtitanX fordi de hadde for lite minne for mitt bruk. Spiller en del spill med 3xswift på høykant, og da er det litt over 12MP. Da er 4GB straks litt knapt :p 4k oppløsning er ca 9MP i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del pass på at du ikkje bruker opp all vrammen! Hvis du gjør dette, så går ytelsen i dass :)

 

Sjekk minnebruk med gpu-z mens du spiller, så justerer du instillingene i spillet deretter. Ta bort alt som har med AA å gjøre er mitt tips til å begynne med.

 

Med 4-way sli, så vil båndbredden kanskje bli flaskehals, så høyest mulig minnefrekvens og cpu frekvens vil hjelpe.

 

4-way sli har skjeldent vært helt konge, mens 3-way har vært rimelig bra. Kjøre jo selv med 3-way 980 selv en god stund, men gikk over til 2xtitanX fordi de hadde for lite minne for mitt bruk. Spiller en del spill med 3xswift på høykant, og da er det litt over 12MP. Da er 4GB straks litt knapt :p 4k oppløsning er ca 9MP i forhold.

 

Takk for svar. Skal sjekke ut Vramen med programmet. :) 

AA er ikke noe å satse på altså? 

Lenke til kommentar

Jeg slet med det samme en stund. Etter at jeg stilte ned Extended Distance Scaling og de andre valgene under Advanced gikk det mye bedre. Hvis vi spiller med noenlunde like innstillinger ellers, burde du riktignok kunne dra alt under Advanced langt opp uten problemer med den maskinvaren, men kanskje det er noe med disse innstillingene som gjør at man får drops uansett.

Lenke til kommentar

Har nå sjekket Vram bruken med programmet nizzen ga meg. Ligger på rundt 3300 MB per kort, så skal jo mye å gå på der egentlig.

 

Har nå skrudd av alt AA og på advanced.. FPS ligg nå på 110 - 80 ca. 

Men er sykt med stuttering når jeg kjører.. 

Lenke til kommentar

Har nå sjekket Vram bruken med programmet nizzen ga meg. Ligger på rundt 3300 MB per kort, så skal jo mye å gå på der egentlig.

 

Har nå skrudd av alt AA og på advanced.. FPS ligg nå på 110 - 80 ca. 

Men er sykt med stuttering når jeg kjører.. 

 

Kjøp 2x Titan X, så slipper du det problemet :p

 

Jo flere skjermkort man kjører sammen, desto potensielt mere stuttering kan man få. Hvis du ikkje har vannkjøling på skjermkorta dine, så vil de også "throttle" ned hastigheten på gpuen. Dermed får man heller ikkje stabil frekvens på skjermkorta. Dette hjelper heller ikkje akkurat for stuttering.

 

Hva kjører du prosessoren på? Skru av HT i bios, for å se om det hjelper :) Det kan faktisk hjelpe!

Lenke til kommentar

 

Har nå sjekket Vram bruken med programmet nizzen ga meg. Ligger på rundt 3300 MB per kort, så skal jo mye å gå på der egentlig.

 

Har nå skrudd av alt AA og på advanced.. FPS ligg nå på 110 - 80 ca. 

Men er sykt med stuttering når jeg kjører.. 

 

Kjøp 2x Titan X, så slipper du det problemet :p

 

Jo flere skjermkort man kjører sammen, desto potensielt mere stuttering kan man få. Hvis du ikkje har vannkjøling på skjermkorta dine, så vil de også "throttle" ned hastigheten på gpuen. Dermed får man heller ikkje stabil frekvens på skjermkorta. Dette hjelper heller ikkje akkurat for stuttering.

 

Hva kjører du prosessoren på? Skru av HT i bios, for å se om det hjelper :) Det kan faktisk hjelpe!

 

Har vannkjøling ja, på alle 4 kortene :) 

 

Kjører prosessoren på standard.

Lenke til kommentar

 

 

Har nå sjekket Vram bruken med programmet nizzen ga meg. Ligger på rundt 3300 MB per kort, så skal jo mye å gå på der egentlig.

 

Har nå skrudd av alt AA og på advanced.. FPS ligg nå på 110 - 80 ca. 

Men er sykt med stuttering når jeg kjører.. 

 

Kjøp 2x Titan X, så slipper du det problemet :p

 

Jo flere skjermkort man kjører sammen, desto potensielt mere stuttering kan man få. Hvis du ikkje har vannkjøling på skjermkorta dine, så vil de også "throttle" ned hastigheten på gpuen. Dermed får man heller ikkje stabil frekvens på skjermkorta. Dette hjelper heller ikkje akkurat for stuttering.

 

Hva kjører du prosessoren på? Skru av HT i bios, for å se om det hjelper :) Det kan faktisk hjelpe!

 

Har vannkjøling ja, på alle 4 kortene :)

 

Kjører prosessoren på standard.

 

 

sett 1.3v på cpuen og kjør den på 4,4-4,5ghz. Det hjelper garantert! Er jo nesten synn, å ikkje overklokke den cpuen!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Har nå sjekket Vram bruken med programmet nizzen ga meg. Ligger på rundt 3300 MB per kort, så skal jo mye å gå på der egentlig.

 

Har nå skrudd av alt AA og på advanced.. FPS ligg nå på 110 - 80 ca.

Men er sykt med stuttering når jeg kjører..

Kjøp 2x Titan X, så slipper du det problemet :p

 

Jo flere skjermkort man kjører sammen, desto potensielt mere stuttering kan man få. Hvis du ikkje har vannkjøling på skjermkorta dine, så vil de også "throttle" ned hastigheten på gpuen. Dermed får man heller ikkje stabil frekvens på skjermkorta. Dette hjelper heller ikkje akkurat for stuttering.

 

Hva kjører du prosessoren på? Skru av HT i bios, for å se om det hjelper :) Det kan faktisk hjelpe!

Har vannkjøling ja, på alle 4 kortene :)

 

Kjører prosessoren på standard.

sett 1.3v på cpuen og kjør den på 4,4-4,5ghz. Det hjelper garantert! Er jo nesten synn, å ikkje overklokke den cpuen!

Hvor finner jeg det inni i bios på en rampage extreme v ?

 

Og evt HT mode også, eller skal jeg bare drite i den når jeg kjører på med overclocking?

Lenke til kommentar

Jeg har to førstegenerasjons Titan, og merker det rykker og napper i flyten (uten at framerate går ned) når jeg spiller med SLI. Uten har jeg dønn solid 60fps. Dette når jeg spiller med èn monitor.

 

Spiller jeg på tre med nVidia Surround må jeg ha SLI hvis ikke får jeg naturligvis kjip flyt, dog med litt rykk og napp - igjen - uten at framerate reduseres.

Lenke til kommentar

 

 

HT finner du under adanced/cpu configuration hvis jeg husker riktig :p

 

Overklokking gjør du undre "extreme tweaker"

 

http://rog.asus.com/tag/overclocking-guide/

Mener du jeg både burde kjøre overclocking og HT ?

 

 

skru av HT og overklokk cpuen ja :)

 

Så ser du om det hjelper :)

 

Fant den ja :) takk..

 

Det er den Min. CPU cache ratio og Max. CPU cache ratio ja? sette begge til 45? 

Lenke til kommentar

Sett begge til 45 ja. Hvis du kjører 45 i cache, så kan det være du må ha 1.25-1.3v på "cache voltage" 

Samt vccsa et lite knepp høyere.

eller satt CPU core voltage til 1.3, skal jeg sette CPU cach voltage også til 1.3 ? 

 

VCCSA finner jeg ikke, sikkert jeg som er blind :( 

Lenke til kommentar

Da satt jeg Min. CPU cache ratio og Max. CPU cache ratio til 45.

kjørte opp CPU cache voltage og CPU core voltage til 1.3.

(fant ikke noe VCCSA) 

 

FPS'en er nå stabil over 100 med alt SSAA av og alt av advanced graphics skrudd av, og alt annet på maks. Men er fortsatt stuttering når en kjører bil.. :( 

Lenke til kommentar

Hvordan er det forresten med tempratur på CPU nå, hva bør den ligge på i windows? CPU core'en altså, eller kanskje heller CPU Package'en.

 

Min ligger nå på 40 grader(core) og 48 grader (package) i Windows

 

Holder den seg under 80 grader under load, så er det ingen stress i kjeledress :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...