Gå til innhold

[Løst] Nye komponenter

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå vurdert lenge å gå til innkjøp av noen nye komponenter ettersom jeg begynner å få litt problem på de få spilla jeg faktisk spiller av og til. Det går mest i CS GO, Dota 2 og lignende spill.

Har sett meg litt rundt og funnet deler som kan passa meg ganske bra, uten å svi hull i lommeboka. Lenge siden sist jeg satt sammen en, og tenkte derfor det kunne være kjekt å få litt innput herfra på delene og om alt er kompatibelt før jeg går til kassa :)

Her er listen: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1545842&su=539C7910-81F8-4044-A37C-7BA4E87BF78A

Har Antec 900 kabinett som jeg tenker å fortsette å ta i bruk, i tillegg tar jeg vare på CM 600W PSU'en jeg har.

Har vurdert en ny CPU kjøler siden jeg tenker og OC CPU'en noe, men det er også noe som kan vente, men noen tanker om kjøler?

Har ca et budsjett på 5000 NOK.

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på dette selv, årsaken til at G3258 ble valgt er ønske om å gå over på Intel igjen, og tenkte da å begynne med hovedkort og denne rimelige CPU'en. Men har nå QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3400 MHz. Så lurer egentlig på om det nesten ikke hadde blitt noe oppgradering mtp spilling.
Så kanskje bare gå til innkjøp av ny GPU og SSD. Også heller vente med resten til økonomien kan holde det?

En annen ting: Det finnes mange typer GTX 960 kort, er det noe merkbar forskjell mellom de forskjellige?
Som for eksempel: MSI Geforce 960 Gaming 100 ME 2gb og MSI Geforce 960 Gaming 2gb. Bare forskjellig design eller er det noe forskjell ellers?

Og siste, Asus m4a78t-e er HK mitt og ser ikke noe om at det har PCI 3.0 x16, men bare 2.0x16 busstype. Det funker vell heller dårlig da?

Edit: Fant ut at det ikke gjorde noe med 2.0 til 3.0 så bestilte meg SSD og GPU

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...