LMH1 Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) Hei, håper en av dere kan hjelpe meg litt. Skal sette opp har fullført: NETGEAR WNDR470 (192.168.1.1) IPV6+4 + brannmur er satt opp Skriver + fildeling Prøvd å deaktivere begge trådløs her, men er usikker om det fysisk er mulig. Men så kommer det vanskelige. Netgear R6300 (192.168.0.1) Samme hvilken IP bare noe annet. Denne blir access point som skal gi Wireless AC AC1750 WiFi (450+1300 Mbps) Har prøvd å satt opp kryptering, men kan ikke sette det opp hvis jeg skal ha acess point får det som feilmelding. AP mode funger men får kun maks 150 mbit 1 meter unna, vet ikke hvorfor. Har prøvd tipsene her: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/20927/~/how-to-manually-set-a-wireless-router- to-access-point-%28ap%29-mode http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/23784/~/how-to-automatically-configure-a-netgear-router-to-ap-mode-%28ap-mode Kan noen komme med råd? Om det er fysisk umulig å få dette slik jeg vil? Det må vel være mulighet å endre wireless instillingene på R6300 uten fabrikkresete routeren hver gang man trenger å endre trådløs kanal. Så blir jeg nødt å gå for AC1900-Nighthawk eller noe annen router hvis jeg skal ha bedre en den jeg har nå? Sannheten med AC1900-Nighthawk er nok at det blir vanskelig å få raskere en 933 Mbit trådløs det er fordi de fleste routere ikke takler 800 mbit (NAT) så det er lite poeng å gå den veien. Routeren jeg har R6300 har jeg ikke lengere firmware oppdatering til, R6300-V1.0.2.14_1.0.23_Release_Notes er vel den siste for den første generasjonen av AC routeren fra netgear. Endret 2. mai 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) Så hva er det du ikke får til egentlig? Er ganske straight forward oppsett.... Og første betingelse er jo at AP er i samme IP range som routeren... Endret 2. mai 2015 av ChrisCo Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Ser ut som det løste seg når jeg installerte netgear printer software, dermed fant den ipadressen til R6300 så da fikk jeg endret routerinstillingene så trådløs ble bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå