Gå til innhold

Bo et år i USA

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har i det siste tenkt at en gang om et par år så har jeg veldig lyst til å bo et år i enten New York City, et eller annet sted i California eller Florida. Jeg er fortsatt bare i drømme fasen, så ingenting er bestemt enda.

Er det noen her som har noen erfaringer med hvordan det er å bo et år i USA? Jeg lurer egentlig på alt mulig av priser på langtidsleie av leiligheter, hva må jeg tenke på av riktige papirer for å kunne bo der så lenge (har ingen planer om å jobbe der, bare ta meg et friår)? Alle svar tas i mot med stor takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa, jeg er fortsatt bare i drømme fasen. En annen idè som nettopp poppet inn i hodet mitt var at jeg kan bo på flere steder i verden på det året. Alle de tre overnevnte og deretter Australia.

Lenke til kommentar

Hallo. Jeg har i det siste tenkt at en gang om et par år så har jeg veldig lyst til å bo et år i enten New York City, et eller annet sted i California eller Florida. Jeg er fortsatt bare i drømme fasen, så ingenting er bestemt enda.

Er det noen her som har noen erfaringer med hvordan det er å bo et år i USA? Jeg lurer egentlig på alt mulig av priser på langtidsleie av leiligheter, hva må jeg tenke på av riktige papirer for å kunne bo der så lenge (har ingen planer om å jobbe der, bare ta meg et friår)? Alle svar tas i mot med stor takk :-)

Søk på apartments.com så finner du alt mulig om leiligheter rundt USA. Oppholdstillatelse vet jeg lite om fordi jeg er en amerikansk statsborger. Jeg antar det blir vanskelig å bo her mer enn 6 måneder, selv om det finnes mer enn 12.000.000 folk som jobber her uten et visum

http://www.nolo.com/legal-encyclopedia/how-long-will-your-us-visa-allow-you-stay.html

Lenke til kommentar

Takk for tips om apartments.com, men jeg kommer bare inn på en side der det står access denied. Er det bare hos meg?

Har googlet litt rundt om oppholdstillatelse i USA, og vanlig turist visa kan du oppholde der i 90 dager. Har sett at man kan søke om et visum på 6 måneder, men flere som har fått nei til det fordi de ikke har jobb her i Norge. Noen som vet om det er mulig å få oppholdstillatelse i ett år?

Lenke til kommentar

Her gjetter jeg litt, men fra det jeg har hørt, er det lettere å få visa hvis du har en god, konkret grunn til å bli værende i USA for en lengre periode. Kommer du med "nei... jeg har liksom bare lyst til å bo der" når du søker om tillatelse, garanterer jeg at du får det avvist ;) Tenk på det. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...