Sølvgrå Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 skal ha heldag i engelsk, med tema "life, choices and life influences" Noen som har tips, ideer til hva som kan bli oppgavene eller hva jeg burde lese om i forkant? Evt. stoff jeg burde ta med? Trenger tips!! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Hvis dere har fått et forberedelseshefte anbefaler jeg deg å lese det, og ta notater til alle tekstene, med dine egne refleksjoner. Du kan begynne med å lage en liste over temaer du tror kan være aktuelle, og deretter lese deg opp og notere kildene slik at de kan brukes i besvarelsen. Du kan jo f.eks. lese om identitet, og hvordan vi blir påvirket av omgivelsene til å ta personlige valg. I og med at temaene og oppgavene ofte er ganske åpne, vil det være sannsynlig at du treffer på oppgavene når du finner kilder. Et ev. forberedelseshefte vil også gi deg en god pekepinn på hva oppgavene kommer til å bli, hvis du ikke har fått et hefte anbefaler jeg som nevnt at du leser om det du føler og tror kommer til å være aktuelt. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Da blir det kanskje litt vanskeligere, men du bør i hvertfall lese degg opp på aktuelle temaer og ta med kildene. Bortsett fra å kanskje skrive ned gramatikkregler og setningsbindere du kan bruke, er det vel ikke stort mye mer du kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå