Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk problemer

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg trådløst nettverk nå merke belkin... Jeg får fint koblet det opp via hoved pc n , slik at jeg får internett på den , men det er på den trådløse tilkoblingen jeg ikke får kontakt.. Hva har jeg da gjort galt .. Ifølge bruksanvisningen så skulle den finne kontakt automatisk , men det gjør den altså ikke ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoved pc n som hadde adsl før er koblet opp mot routeren , internett fnker fint her , men på den trådløs tilkoblingen nede får jeg ingen kontakt ??

Internett modemet er koblet inni routeren (w/lan) Så en ledning til pc . Alt det funker men får ingegn kontakt

Lenke til kommentar

Det du trenger er felles Kanal (f.eks.: 6) og SSID (f.eks.:"default") på de to stasjonene (dvs. routeren og PC'en), skru av kryptering, filtrering og tjafs mens du tester. Lås hastigheten til noe (f.eks.: 11 Mbps, lavere hvis det er lang avstand/mye betong mellom stasjonene)

Sett fast IP på PC'en din slik at hvis routeren f.eks. har 192.168.0.1 og subnettmaske 255.255.255.0, så setter du IP adresse 192.168.0.2 (samme subnettmaske) på PC'en. Forsøk å pinge routeren fra PC'en.

Les manualen!

Lykke til!

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...